דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם שלום בית ולחילופין גירושין 

מאת    [ 10/11/2009 ]

מילים במאמר: 894   [ נצפה 2486 פעמים ]

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

במצב דברים בו מערכת היחסים של בני הזוג עלתה על שרטון, אשר לעיתים מובילם לפתרון של "פירוק החבילה", אולם פוחדים הם מהצעד המכריע של גירושין (חרף המודעות של בני הזוג לכך שלא ניתן לשקם את מערכת היחסים וכי ניסו כבר את הכל), קיימת האפשרות לערוך הסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

הסכם זה מחד, במרבית המקרים הנו הסכם המרכך את "המכה", ונותן לבני הזוג לעקל ולהשלים עם המציאות, אשר תובילם בסופו של יום לגירושין ומאידך, במקרים אחרים, מעמיד את בני הזוג במצב בו הם מבינים מה הם עלולים להפסיד מפירוק המשפחה ולהעלות את מערכת היחסים למסלול חדש ושונה ממה שהיה רגילים עד כה, מסלול של שלום.

פתרון זה כאמור, לפיו הצדדים יחתמו על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין במצב בו הצדדים, למעשה, אינם בטוחים בהליך של פירוק המשפחה, וברצונם אף לנסות ולעשות הכל על מנת לפתוח דף חדש הנו פתרון הולם יחסית, אשר משמעותו הנה לקבוע את כל ההסדרים שיחולו בין בני הזוג בשעה שיחליטו להתגרש לאחר שניסו בהליך של שלום בית.

כאמור, הסדרים שיקבעו בהסכם, ימומשו רק אם הצדדים לא יצליחו לשקם את מערכת היחסים ביניהם.

על מנת שהסכם שלום בית ולחילופין גירושין אכן יצדיק את כותרתו, מן הראוי אף לקבוע באותו הסכם מעין תניות לגבי ניסיונות מצד בני הזוג באמת לשקם את הקשר. כלומר, ניתן לקבוע בהסכם מעין זה למשל, כי על מנת לשקם את מערכת היחסים בין הצדדים עליהם לפנות לטיפול זוגי. כן ניתן לקבוע בהסכם מעין זה, את משך הזמן בו הצדדים יתנו ניסיון לשיקום מערכת היחסים ביניהם. במידה וכל הניסיונות לשיקום מערכת היחסים לא נשאו פרי, או אז, ניתן לקבוע בהסכם מעין זה, כי בני הזוג יתגרשו בהסכמה תוך שהם דאגו להסדיר בהסכם, גם את כל העניינים הנובעים מהגירושין.

היתרון בהסכם שלום בית ולחילופין גירושין הוא שבעת שבני הזוג חתמו עליו הם עשו זאת מתוך מקום כנה ואמיתי לשיקום הקשר והתא המשפחתי תוך שהם יודעים בתוכם כי במידה וניסיונות אלו לא ישאו פרי אזי גם ההליך של הגירושין יהיה הליך הוגן בדרכי נועם וללא מלחמות מיותרות, היות והסדירו הם בהסכם גם את כל העניינים הנובעים מעצם הגירושין מבעוד מועד.

הידיעה שכל זכויות הצדדים הוסדרו בהסכם מבעוד מועד מאפשרת לצדדים לתת ניסיון ואמיתי לשיקום הקשר. שכן, הם יודעים בתוכם כי גם במידה וניסיונם לא ישא פרי, הרי שהם לא ייאלצו לנהל מלחמות משפטיות ביניהם בשעה בה יחליטו להתגרש.

חשוב לציין כי, הסכם מעין זה, מחייב את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני, וכי חתימה בלבד של הצדדים על ההסכם אינה מספיקה. שכן, יש לתת להסכם תוקף מחייב (תוקף של פסק דין) וזאת ניתן לעשות באמצעות אישורו בבית המשפט או בבית הדין.

כאמור, אופציית החתימה על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, הנה אופציה המתאימה לבני זוג נשואים, אשר יחסיהם עלו על שרטון וברצונם לנסות ולשקם את מערכת היחסים ובד ובבד עם הניסיון לשקם את מערכת היחסים לדעת כי קיימת להם גם האופציה להתגרש בדרכי נועם במידה וניסיונם לשלום ייכשל.

ההסכם יסדיר את התנאים לחיים המשותפים במסגרת תקופת הניסיון לשלום בית וכן יסדיר את כל העניינים הכרוכים בגירושין במידה ושלום הבית לא ישא פרי, לרבות ענייני הילדים (משמורת, מזונות, הסדרי ראייה) וענייני הרכוש.

כמו כן, בהסכם שלום בית ולחילופין גירושין, תהא בד"כ קיימת הוראה לפיה מי מהצדדים יהיה רשאי לסיים את תקופת שלום הבית בדרך של מתן הודעה בכתב לצד השני, דבר אשר יוביל לכך שהוראות ההסכם בכל הקשור לגירושין ייכנסו לתוקפם.

בהסכם שלו הבית ולחילופין גירושין ניתן אף להגדיר את המחלוקות בין בני הזוג ואת הדרך לפיתרון שלהם לרבות התנאים לפתרונן, על מנת להביא את מערכת היחסים למסלול של שלום בית.

לסיכום הסכם שלום בית טוב ולחילופין גירושין, הנו הסכם החוסך מבני הזוג את הצורך להתדיין בבתי המשפט ובבתי הדין בדרך של מלחמות. זאת היות וכל המחלוקות באו על פיתרונן כבר בהליך החתימה על ההסכם אשר פניו מעדו לשלום בית ויחד עם זאת במידה והשלום לא עלה יפה לגירושין בדרך של שלום. מצב דברים החוסך מבני הזוג אשר הביאו את מערכת היחסים אל סיומה, אנרגיות מיותרות על מלחמות אשר, בין כה, בסופו של יום, ברמה העקרונית, יביאו תוצאות דומות לאלו שנקבעו בהסכם.

 

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 

 

עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין. עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה. כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים. טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152 נייד : 050-8560253 דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il אתר אינטרנט : http://get-in.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב