דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בנשירת שיער אצל נשים 

מאת    [ 10/11/2009 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 10300 פעמים ]

קרחת, בניגוד למה שנהוג לחשוב, היא לא בעיה גברית בלבד. נשירת שיער אצל נשים היא תופעה שכיחה בקרב נשים שעברו את גיל 30. התקרחות, בין אם היא גברית או נשית, היא תופעה שרבים בעולם סובלים ממנה. מעבר לעובדה שהיא אינה אסטטית ועלולה לגרום לירידה בביטחון העצמי, נשירת שיער אצל נשים מעידה לרוב על בעיה עמוקה יותר. הגורמים לתופעה הם רבים והיא יכולה להופיע עקב חוסר בברזל, בעקבות דיאטות חריפות, לאחר מצבי מתח ממושכים, עקב מחלות דוגמת סכרת או אנמיה, לאחר הריון, הפלה או הפסקת נטילת גלולות נגד הריון. כמו כן עלולה להופיע תופעת נשירת שיער אצל נשים כחודש וחצי עד חודשיים לאחר מצבים של דלקת ראות קשה, שפעת או חום גבוה. 

ברוב המקרים האלו נשירת השיער היא זמנית וצמיחת השיער מתחדשת מעצמה לאחר מספר חודשים. ישנם מספר מקרים בעטיים יכולה להתרחש נשירת שיער מוגברת ובניהם: נטילת תרופות נגד קרישת דם, נטילת תרופות נגד שיגרון ונטילת תרופות לטיפול בדיכאון. גם תרופות המשמשות לטיפול בלחץ דם גבוה ובהפרעות קצב לב הן מהגורמים לתופעת נשירת שיער אצל נשים.

במקרים רבים קיים קשר בין נשירת שיער אצל נשים להיריון וללידה. הנשירה שכיחה מאוד בתקופה שלאחר הלידה ונובעת מהעובדה שיותר זקיקי שיער מצויים בשלב הצמיחה הפעילה במהלך תקופת ההיריון. כשמסתיים ההיריון ומשתנה המצב ההורמונאלי של האישה זקיקים אלו עוברים חזרה למצב של מנוחה, מה שגורם פעמים רבות לנשירת יתר. זוהי תופעה זמנית החולפת בתום חודש עד שישה חודשים מיום הלידה עצמה. עקב כך, בכדי למנוע נשירת שיער אצל נשים לאחר הריון מומלץ לנהוג בשיער בעדינות רבה במהלך תקופה רגישה זו.

טיפול בנשירת שיער אצל נשים – כיצד ניתן להימנע מהתופעה?

 

ישנן מספר דרכים למנוע תופעה של נשירת שיער אצל נשים. ראשית, חשוב לשמור על תזונה נכונה ובעיקר על כמות מספקת של חלבונים החיוני ליצירת קראטין (מרכיבו העיקרי של השיער). את החלבון ניתן למצוא בכמות גדולה בבשר על כל סוגיו, חלב, ביצים, קטניות, פולי סויה וגבינות.
יש להימנע מדיאטות קיצוניות. במידה ופוצחים בדיאטה יש לעשות זאת בצורה מבוקרת תוך התייעצות עם אנשי מקצוע כמו תזונאים או דיאטנים. מומלץ להרבות בפעילות התורמת לרוגע נפשי כמו יוגה או מדיטציה, להקפיד על פעילות גופנית סדירה ועל 8 שעות שינה בכל לילה. שילוב של כל אלו יכול לצמצם בצורה ניכרת את הסיכוי לסבול מתופעת נשירת שיער אצל נשים.

נשירת שיער אצל נשים – דרכי טיפול

 

נשירת שיער אצל נשים היא בעיה הניתנת לטיפול גם באמצעים רפואיים ואסטטיים. הרפואה הסינית מציעה מגוון פתרונות בניהם: דיקור וצמחי מרפא ותזונה בונה צ'י ודם. הטכנולוגיה המתפתחת הביאה גם פתרונות יצירתיים בתחום תוספות השיער. מכונים רבים מציעים כפיתרון לתופעת נשירת שיער אצל נשים פתרונות של תוספת שיער ברמה כזו שלא מאפשרת להבדיל בין השיער האמיתי לתוספת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב