דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מומחה בדק בית לבית חדש - אין תחליף לידע ! 

מאת    [ 10/11/2009 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2409 פעמים ]

מומחה בדק בית הוא האיש אותו אתם צריכים בעת בניית בית חדש. בזכות הוצאה קטנה תוכלו לחסוך לעצמכם הוצאות רבות בעתיד שעלולות לצוץ בשל ליקויים שתגלו בביתכם. כל השקעה בבית או בדירה חדשים דורשים בדיקה מוקדמת ומעמיקה. לרוב האנשים אין את הכלים והיכולות לבצע את הבדיקה הזו בצורה המקצועית ביותר שניתן ולא להשאיר אפילו ליקוי אחד קטן שאינו זכה להתייחסות. מומחה בדק בית הוא איש המקצוע המתמחה בבדיקות מעין אלו והוא צריך להיות הכתובת היחידה במצב כזה. חשוב לזכור, על אף הידע הרב שברשותם, לא כל קבלן או הנדסאי בניין יכול לשמש גם כבודק בית משום שאינם תמיד מודע לחשיבותם של ליקויים או פגמים שיפקדו הבית לאורך שנים.

מומחה בדק בית - לבית ראוי ובטוח

ההליך המבוצע על ידי מומחי בדק ביתמתבצע בעת קניית הבית ומטרתו לאתר ליקויים. זהו הליך שמטרתו בראש ובראשונה- לחשוף ליקויי בנייה. במידה ומתגלים ליקויים כאלו רשאי הלקוח לדרוש מהקבלן או מבעל הדירה לתקן אותם בטרם החתימה על החוזה, על מנת שיוכל להיכנס לבית בראש שקט וללא דאגות מיותרות.

רק בעולם אוטופי כל אנשי המקצוע עושים את עבודתם נאמנה אך לצערנו המצב בשטח רחוק מלהיות כזה. ישנם לא מעט קבלנים המשתמשים בחומרים מאיכות ירודה בכדי לחסוך בהוצאות, כאלו המבצעים עבודות ברמה נמוכה, או כאלו שאינם מתכננים בצורה מקצועית את בניית הבית. כל אלו עלולים לגרום לבעיות בחשמל, בצנרת, בקירות ובעיקר לגרום לקונה עוגמת נפש. לעיתים ליקויי בנייה, או תכנון לקוי יכולים אף לגרום לסכנות בטיחותיות ולסכן את שלומם של הדיירים. .

מומחי  בדק בית מקצועיים בוחנים האם הבית החדש ראוי ובטוח, ולשני התנאים הללו השפעה קריטית על איכות חיינו.

חברות בדק בית - אחריות הקבלן

מומחה בדק בית מגיע ברוב המקרים אל הלקוח לאחר פנייה אל חברות בדק בית המתמחות בנושא ומחזיקות ארסנל של אנשי מקצוע כמו שמאי מקרקעין, אדריכל, מהנדס ומומחים לתחום ביקורת מבנים. אבל למרות הגב שמעניקות חברות בדק בית כדאי להיות מודעים מראש לאחריותו של הקבלן. על פי חוק, מחויב הקבלן בעת רכישת דירה חדשה לתת ללקוח אחריות לגבי טיב עבודות הבניה, כפי שישנה אחריות ברכישה של כל מוצר אחר.

על פי חוק מכר דירות על הלקוח מוטלת חובה להודיע לקבלן על הליקויים שקיימים בדירה אותה רכש בתוך שנה ממועד קבלתה או, במקרה ולא ניתן היה לאתר ליקויים אלו קודם לכן, מחויב הלקוח להודיע לקבלן בתוך פרק זמן סביר על ליקויים שנתגלו. יש לציין כי על פי החוק, לקבלן ניתנת הזדמנות סבירה לבצע תיקונים, אך במידה והוא לא מימש זכות זאת, רשאי הלקוח לבצע את התיקונים הנדרשים באמצעות בעלי מקצוע מטעמו ולאחר מכן רשאי לדרוש את ההחזר הכספי מהקבלן. החוק קבע שתי תקופות שונות: תקופת בדק שאורכה בין שנה לשבע שנים בהתאם לליקוי שנתגלה, ותקופת אחריות שנמשכת שלוש שנים. תקופות אלו באות ברצף מה כך שלמעשה אחריותו של הקבלן נעה בתקופה של בין 4 שנים ל-10 שנים ממועד קבלת הנכס. במקרה של חילוקי דעות יכול הלקוח להשתמש בדו"ח שהנפיק עבורו על ידי מומחה בדק בית, כאשר דו"ח זה קביל ויעמוד לזכותו של קונה הדירה בבית המשפט.   

חברת צ'ק האוס מספקת שירותי בדק בית, בדיקת ליקויי בניה וכן שירותי שמאי מקרקעין מקצועיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב