דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרופילים אישיים לאתרי בלוגים, פורומים, קהילות ורשתות חברתיות 

מאת    [ 09/11/2009 ]

מילים במאמר: 611   [ נצפה 2631 פעמים ]

כלל אצבע חשוב: אל תכתבו את הפרופילים בזמן שהממשק הטכנולוגי פתוח ומסתכל עליכם מן המסך כאילו אומר "נו..." השדות הריקים שעדיין צריך למלא מייאשים, אתם רוצים להגיע לעיקר ובגלל קוצר רוח עלולים לרשום מידע ש:

לא התכוונתם להעלות לרשת מטעמי פרטיות.
לא משרת אתכם בשום דרך.
מושך אליכם בדיוק את האנשים הלא נכונים.
מפספס את העיקר.

הדרך הנכונה וראשית - ההרשמה
פיתחו את הממשק אליו אתם מתכוונים להירשם. אם אתם יכולים לראות אותו אצל אדם אחר, זו אפשרות מצוינת כי אז אתם לא צריכים אפילו להירשם כדי לראות מה רוצים. עברו על תהליך ההרשמה ובדקו אילו שדות צריך למלא, מה חובה ומה רשות. לגבי שדות החובה, החליטו אילו פרטים אתם מכניסים ורשמו אותם במסמך Notepad או מסמך דומה, רצוי לא Word. הסיבה - מסמכים כמו Notepad אינם מכבידים על קוד התכנות של האתרים השונים.

ההחלטה החשובה ביותר קשורה בתיבת המייל דרכה תרשמו לאותו ממשק. חישבו רגע - האם אתם באמת רוצים לקבל כל התראה למייל העבודה שלכם? אם לא, הקצו לאתרים מהסוג הרשום בכותרת תיבת מייל נפרדת. אחרי שאתם בטוחים בכל הפרטים, בצעו את ההרשמה.

הרשאות, התראות ופרטיות
בשלב הבא, בדקו מה סוגי ההרשאות, ההתראות והגדרות הפרטיות שלכם בממשק. האם אתם רוצים שכל העולם יראה כל דבר שאתם רושמים? אולי תבחרו להפריד בין מעגלים אנושיים אליהם אתם מחוברים? יש ממשקים כמו פייסבוק למשל, בהם כל פריט כמעט מאפשר הגדרות מהסוג הזה, כולל תמונות בנפרד, טקסטים בנפרד וכו'. לאט לאט, לקרוא הכל ולקבל החלטות.

למה הדבר דומה? לזה שיש לכם משרד או חדר עם שולחן כתיבה, מדפי ספרים, מנוי לספריית וידאו והשד יודע מה עוד. אם עזבתם את החדר לרגע ומישהו אחר נכנס - מה הייתם רוצים שיראה? מה לא הייתם רוצים שיראה? התייחסו לממשקים הטכנולוגיים בדיוק באותו אופן.

שדות נוספים
בכל ממשק ירצו מכם מידע שיכול לקשר אתכם לאנשים אחרים, לעורר עניין, לחבר חיבורים וליצור קבוצות יחס. העדפות בענייני מוסיקה ותכניות טלוויזיה, ספרים וסרטים, השכלה, מקום עבודה, מסרים אישיים - יש הרבה אפשרויות. אינכם חייבים למלא אף אחת מהן ואתם יכולים למלא את כולן.

מה כדאי לעשות? לרשום לעצמכם את רשימת השדות והפרטים המבוקשים. אחר-כך לחשוב מדוע אתם נרשמים למקום הזה. מה אתם מקווים להשיג. אם מדובר בשיטוט ברשת ורצון להכיר ולהעביר את הזמן - הכינו טקסט שיש בו את הפרטים שנראה לכם שימשכו את האנשים המתאימים. אל תקלידו ישר לתוך הממשק - עבדו על הטקסט במסמך נפרד כדי שלא תתפתו ללחוץ על כפתור השמירה והשליחה מהר מדי. אם מדובר בהרשמה מסיבות עסקיות - חשבו ראשית מה רוצים האנשים לדעת כדי לפנות אליכם. מה יעורר אצלם עניין בכם כאנשי מקצוע. איזה מידע הם צריכים לקבל כדי לדעת שאתם יכולים להביא להם תועלת. גם על הטקסט הזה כדאי לעבוד בנפרד לפני שמעלים אותו לממשק.

תצלומים
גם כאן חשובה סיבת הרישום. קחו בחשבון את דרגת החשיפה הגבוהה ובחרו תמונות שתשרתנה את המטרות שלכם. הקטינו אותן לפני ההעלאה, כדי שלא תצטערו על כך שהממשק מחייב אתכם לקצץ דווקא את החלקים הכי טובים של התצלום. אחרי שיש לכם כמה תמונות מוכנות, העלו גם אותן וקיבעו מה תהיה תמונת הפרופיל שלכם. אפשר להחליף מדי פעם, זה נחמד.

קישורים וחתימות
יש ממשקים בהם ניתנת לכם האפשרות להכין לעצמכם חתימה. עשו לעצמכם טובה - הימנעו מחתימות המורכבות מתמונות עצומות ומנצנצות. הן תופסות שטח ומושכות את העין מן העיקר. אם יש לכם אתר אליו אתם רוצים לקרב גולשים, כתבתו צריכה להופיע בחתימה. בדקו גם את שאר האפשרויות שלכם להטמעת חתימות או רישום כתובת אתר הבית שלכם.

קצוות
את הקבצים שהכנתם וגם את התמונות, שמרו בתיקייה במחשב. כך, בפעם הבאה שתירשמו לרשת חדשה או אתר כלשהו, החומר יהיה מוכן ולא תצטרכו להמציא אותו מחדש, לאבד זמן וסבלנות. סמנו לכם ביומן בדיקה חצי-שנתית למידע שהנחתם באתרים השונים. ייתכן שהוא השתנה, משהו נוסף, משהו נגרע, כתובת אתר השתנתה וכו' חבל שתאבדו את האפשרות לקשר.

לימור שיפוני The Story Telling Company Inc מספרת סיפורים בכל מדיום - עין בעין, בכתיבה, מדיות דיגיטאליות, באזזים שיווקיים ובכל דרך בה יכול סיפור לצאת החוצה ולהגיע אל מי שצריך ורוצה לשמוע אותו. מנחה סדנאות במדיה חברתית לאנשי מקצוע בתחום המרקום, שיווק, משאבי אנוש, גיוס והדרכה, ניהול וכתיבת תוכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב