דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונות דרכים - מדריך לנפגע 

מאת    [ 09/11/2009 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2409 פעמים ]

תאונות דרכים - מדריך לנפגע

מעורבות בתאונות דרכים הינה תופעה לא נעימה בלשון המעטה, מלבד תחושת הבהלה ישנם לרוב, פגיעות פיזיות במצבים שונים ולעיתים, אף פגיעות בנפש. תאונות דרכים במדינת ישראל הן גורם משמעותי לאובדן חיי אדם ומדי שנה נהרגים בהן יותר מ- 400 איש. למרות המאמצים השונים לשיפור תרבות הנהיגה ולשיפור תנאי הכבישים, תאונות הדרכים עדיין מהוות חלק ניכר מסטטיסטיקת האובדן בארצנו.
בישראל מתקיים עיקרון של "העדר האשמה", אשר קובע במילים אחרות כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי עבור הנזק שנגרם לו, ואין זה משנה אם היה אשם בתאונה או לא.


אז מה לעשות אם היית מעורב בתאונת דרכים?
1. קבלת טיפול רפואי ראשוני - פנייה מיידית לבית חולים, על מנת לבדוק מהן הפגיעות שנגרמו כתוצאה מהתאונה. חשוב לדעת שיש לעיתים, פגיעות פנימיות שאינן נראות לעין ואם תתמהמה בפנייתך הראשונית לטיפול, יש סיכוי גבוהה כי חברת הביטוח תנסה להתחמק מתשלום הפיצוי ותטען כי הפגיעות בגופך אינן קשורות לתאונת הדרכים.

2. תאונות דרכים וצילום הנזקים - אם נותרו בגוף צלקות או אף סימנים כחולים , מומלץ לצלמן כדי שחברת הביטוח תוכל להתרשם ממידת הכאב והסבל שעברת.

3. איסוף מסמכים - יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים העומדים לרשותך, וזאת על מנת שעורך הדין מטעמך יוכל לפעול להוכחת הנזקים.

4. הודעה למשטרה - כנפגע תאונות דרכים עלייך לדווח בדבר נסיבות התאונה. לאחר כשבועיים יתקבל לביתך אישור ובו פרטי הרכבים, הנהגים, וחברות הביטוח. אישור זה משמש גם לכיסוי הוצאות הביקור במיון .

5. תאונות דרכים וחברת הביטוח - אל תדבר על התאונה עם אנשים שאינך מכיר ובייחוד לא עם חוקר מטעם הביטוח . במידה והנך נתקל באדם שפונה אליך (או אל בני משפחתך) בבקשה לקבלת פרטים על התאונה דע כי ניצב לפניך חוקר מטעם חברת הביטוח.

6. תאונות דרכים במסגרת הצבא - חייל שנפגע בתאונת דרכים צריך לבחור את מי לתבוע: משרד הביטחון או חברת הביטוח של הרכב בו נסע. לעיתים, בתאונות קשות יש המעדיפים לתבוע את משרד הביטחון המעניק הטבות רבות יותר.
7. הגשת תביעה בטרם חלף מועד ההתיישנות - כיום, על הנפגע להגיש תביעתו תוך 7 שנים מיום קרות התאונה או עד שהגיע לגיל 25 ( באם התאונה התרחשה כאשר היה קטין).

8. התייעצות עם עורך דין- על מנת שתזכה לקבל את מלא זכויותיך, יש לפנות בשלב מוקדם ככל שניתן, וזאת כדי שיוכל להיות לך לעזר וללוותך עד לקבלת הפיצוי הראוי.
9. עזרה וסיעוד- אם בגין תאונת הדרכים התעורר צורך בהעסקת עוזרת בית או שאחד או יותר מבני המשפחה התמסרו לטיפול בנפגע, מחובתה של חברת הביטוח לפצותך בגין הנזק.

10. נסה לשמור תיעוד של ימי החופש אותם נטל בן המשפחה בכדי לטפל בנפגע או להעריך את כמות הזמן שהשקיע בך.
11. קשר רציף - מקרים רבים, אשר בהם מעורבים נפגעי תאונות, האמורים לקבל מאות אלפי שקלים ואף יותר כפיצוי על פגיעתם, מסתיימים לעיתים בקבלת פיצוי מזערי בלבד, רק בשל העיכוב בפניה לעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין. חשוב כי תהיה בקשר רציף עם עורך הדין המייצג אותך, ולוודא שהוא מעודכן בכל הפרטים וההתפתחויות במצבך הרפואי מבחינת: שינויים במקום/היקף עבודתך, משכורת או שעות העבודה, הוצאות רפואיות וכו'.
עורך דין דוד פייל וצוות המשרד מתמחים בתביעות רשלנות רפואית, ניתן לקבל ייעוץ ראשוני ללא תשלום להערכת סיכויי הזכייה בפיצוי עקב רשלנות רפואית.
המשרד עובד בליווי צמוד של רופאים מומחים מן הבכירים בישראל והניסיון הרב בתחום הרפואי-משפטי שנצבר במשך השנים בתביעות רבות של רשלנות רפואית ונזקי גוף תורם רבות להצלחת עורכי הדין בהשגת הפיצויים המקסימאליים לנפגעים.
http://www.df-law.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב