דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פליירים בשירות העסק - אמצעי פרסום זול? או סתם בזבוז של כסף? 

מאת    [ 08/11/2009 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2780 פעמים ]

פליירים, או עלונים, נחשבים לאמצעי פרסום זול יחסית. רבים שואלים, האם הפצת פליירים לפרסום העסק היא בגדר אמצעי פרסום זול ויעיל, או שהוא בבחינת השלכת הכסף לפח.
השאלה מצויינת, וכמובן שהתשובה איננה חד משמעית. לכן תפקידו של מאמר זה הוא לתת חומר נוסף למחשבה, ולא לקבל את ההחלטה עבורך.

האם הפליירים בכלל עובדים?
כמעט בכל בניין, בכניסה, מונח לו פח אשפה, שתפקידו להכיל את הפליירים שנזרקים ישירות לפח בלא להניד עפעף לכיוונם.

מכאן, נשאלת השאלה - אם כולם זורקים פליירים, האם הפליירים אפקטיביים?
ובכן, התשובה היא חד משמעית כן.
סטטיסטית, כ-10% "ממיינים פליירים", כלומר - עוברים ברפרוף על הפלייר ובוחנים את ההצעה הפרסומית שבו. במידה וההצעה נראית כרלוונטית, הם לוקחים את הפלייר איתם הביתה.
מדובר בסטטיסטיקה, כלומר, יתכן פלייר ש-15% יעיינו בו, לעומת אחר שיעיינו בו רק 3%. כיצד ניתן להשפיע על כך? בהמשך.

מתוך ה-10% שיקחו את הפלייר, כמה באמת יעשו את הצעד ויצרו קשר עם המפרסם?
סטטיסטית, כ-20% יעשו את הצעד. הדבר תלוי בגורמים כמו המרחק שבין הרלונטיות של המסר לקבלת הפלייר.
במילים אחרות, אם הפלייר מציע לי לרכוש ארון בזול, ואני רוצה עכשיו לרכוש ארון, התגובה תהיה מהירה יחסית. לעומת זאת, אם הפלייר מציע לי לחדש את ביטוח הרכב, אולם מועד החידוש שלי הוא רק בעוד 3 חודשים, מאוד יתכן שהפלייר ילך לאיבוד או יזרק בטעות הרבה לפני המועד שבו יהיה רלוונטי עבורי.
ניתן להעלות את האחוזים הללו, על ידי הפצת פליירים סמוכים למועד ההצעה.
אם לדוגמא אני סוכן ביטוח, כדאי לי להפיץ את הפליירים בכל חודש, לאותם אנשים, באמצע החודש. כך מי שמועד הביטוח שלו עומד להסתיים החודש, יוכל להגיב מייד.

מה משפיע על אחוז האנשים הבוחנים את ההצעה הפרסומית?
במילה אחת? איכות.
בשתי מילים? איכות הפלייר
בשלושה מילים? האיכות של הפלייר

ככל שהפלייר איכותי יותר, משדר רצינות, מקצועיות ובעיקר - אמינות,
כך הסיכוי שההצעה הפרסומית שבו תיבחן, יעלו.

מה משפיע על ההחלטה מה לעשות עם הפלייר?
המסר שלו הוא המשפיע העיקרי.
ככל שהמסר בהיר יותר וברור יותר, ככל שלקורא הפלייר יותר קל להבין מה ההצעה הפרסומית, ככל ההצעה אטרקטיבית יותר ומזמינה יותר, ככל שהקופירייטינג טוב יותר, וככל שההנעה לפעולה שבפלייר ממוקדת יותר,
כך הסיכוי שקורא הפלייר אכן יקח אותו לביתו גבוהה יותר.

ושאלת השאלות - האם פרסום העסק שלי באמצעות פליירים לא פוגע בתדמית העסק שלי?
התשובה היא, בצורה חד משמעית - לא יודע.

אם אתה מציע לאנשים לרכוש מערכת הסקה מרכזית חדשנית ויקרה, בפלייר שנראה זול מדי, אז התשובה היא - כן, הוא יפגע.
אם אתה מציע לאנשים להרשם לקייטנה, והפלייר רצוף "בשגיעוט קטיוו", אזי התשובה היא - כן, הוא יפגע
אם אתה מציע לאנשים לבוא להתרשם מגלריה לאומנות, והפלייר מעוצב, מסוגנן ונראה מושקע, אזי התשובה היא - פירוש לא! נהפוך הוא.
בקיצור, הבנת את הרעיון.

איך אדע האם הפלייר הספציפי שלי מוסיף לתדמית העסק שלי או פוגע?
שאל את עצמך - מה הייתי חושב, לו אני הייתי הלקוח? האם הפלייר הזה היה משדר לי אמינות ורצינות?
קח בחשבון,
שאתה לא אובייקטיבי עבור העסק שלך,
דעתו של אחר לא בהכרח מייצגת את דעת הרוב,
ודעתו של חבר לא בהכרח מייצגת את דעת הלקוח הפוטנציאלי שלך.

אז, מה כן לעשות?
פשוט מאוד - התייעץ עם בעל מקצוע בתחום. תוכל לבחור להתייעץ איתי, או עם כל בעל מקצוע אחר שתמצא לנכון.

לפרטים נוספים אודותיי, פרטי התקשרות עמי, וכדי להרשם אל רשימת התפוצה שלי, כדי לקבל טיפים שיווקיים בחינם - כל זאת תוכל למצוא אצלי באתר, בלינק המופיע מטה.
יניב לב ארי
יניב לב ארי - אימון שיווקי לעסקים
מאמן שיווקי, מאמן עסקי ויועץ שיווקי
רוצה לקבל טיפים בנושא שיווק לעסק?
http://www.yanivlevari.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב