דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להקים ולנהל כיתת מחשבים במוסד חינוכי ? 

מאת    [ 05/11/2009 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 3703 פעמים ]

  כותרת המאמר הינה מחייבת, במאמר זה נדון ב-3 סוגיות חשובות וחיוניות הקשורות לעבודה במסגרת של מעבדות/חדרי מחשבים/כיתות מחשבים במוסדות חינוכיים (יסודי, על יסודי, אקדמאי). נפתח ונשאל – מהם הרכיבים השונים של כיתת מחשבים (להלן: חדר מחשב), וכיצד אנו יכולים לפשט אותם, לייעל אותם והכי חשוב – לחסוך בהם! כמו בצה"ל – גם כאן העניין מתחלק ל-3 חלקים:

  1. רשימת צרכים – בקצרה, מה אנו מעוניינים לעשות בחדר מחשב (שיעורים, תרגול, זמן פנוי), עם אילו תוכנות אנו מעוניינים לעבוד (יישומי Office , אינטרנט, תוכנות ייעודיות), מה רמת החופש שאנו מקצים לתלמידים שלנו (יכולת שמירה על המחשב, היכולת להתקין תוכנות ועוד) ולבסוף – מי מתפעל את החדר ובאיזה היקף (מורה מוגדר מבית הספר, טכנאי חיצוני, טכנאי פנימי ועוד).
  2. הצטיידות - אחרי שישבנו עם עצמנו והחלטנו מה אנו מעוניינים לעשות בחדר ומי יתפעל אותו עלינו להצטייד בעמדות עבודה. התפיסה הקלאסית של רכישת מחשב לכל ילד כבר מזמן איננה רלבנטית. למרות ירידת מחירי המארזים, עמדת מחשב ריקה (בלי תוכנות ובלי התקנה באתר לקוח) תעלה בסביבות 1000 ש"ח. כלומר לחדר מחשבים של 20 עמדות אנו נדרשים לשריין 20,000 ש"ח. אז איך ניתן להקים חדר מחשבים, בן 20 עמדות בפחות כסף? הבה נבחן 2 פתרונות הנמצאים היום בשוק:

פיצול מחשבים: כשמו כן הוא, היום ניתן – בעזרת תוכנת מחשב מיוחדת הנקראת BeTwin לפצל כל מחשב רגיל הנמצא היום בבית הספר ל-5 עמדות עבודה נפרדות לחלוטין, כך נוכל לחסוך בהצטיידות הראשונית שלנו לחדר ולחסוך במקום. המשמעות היא שבאותו תקציב נוכל לקנות יותר עמדות עבודה. עבודה עם שרת טרמינל: בזמנו היה רעיון של משרד החינוך לחלק תחנות רזות – Thin Client ושרתי טרמינל (Terminal Server , טרמינל סרבר) לכל בתי הספר, ושכל התלמידים יעבדו על שרתים אלו. הבעיות בצורת העבודה הזאת הן:

  • התחנות עצמן נטו להתקלקל ולהיהרס. כאשר תחנה מתקלקלת יש צורך ברכישת תחנה חדשה שהיא יחסית יקרה.
  • תחנות רזות אינן יכולות לקבל מידע מיישום חיצוני – הקלטת קול למשל, מה שלא מאפשר עבודה בעריכת סאונד או סרטים.
  • כאשר השרת קורס, וזה קורה, כל בית הספר מושבת.
  • אחזקת ותפעול שרת הם סיפור יקר ויותר מכך – מסובך. יש צורך לדעת כיצד לעבוד עם תוכנות שרתים כמו Windows Server 2003 .
  • בעיית טכנולוגיית ה-Flash באתרי האינטרנט היא בעיה שגורמת ל"זלילת" משאבי השרת (בעיקר הזיכרון) וכאשר יותר מ-10 משתמשים שמחוברים לטרמינל סרבר גולשים לאתרים שמופיעים בהם באנרים/סרטונים וכיו"ב, השרת נפקק ולא סוחב את העומס שהוטל עליו.

אז מה הפתרון למי שיש ברשותו מחשוב ישן או תחנות במצב טוב, ואין לו חשק להתעסק עם  שרת? הפתרון במקרה הזה הוא להקים טרמינל סרבר ע"ג מחשב רגיל (PC ) בעזרת תוכנת WinConnect.התוכנה מאפשרת לנו להפוך כל מחשב XP/Vista/Windos 7 לשרת טרמינל ל-21 עמדות.כלומר – חדר מחשבים מיושן (פנטיום 3 למשל) ניתן לשדרג ולחדש בעזרת מחשב אחד חזק והתוכנה הנ"ל – חשבו על החיסכון! תוכנת WinConnect פותרת את כל הבעיות לעיל:

  • משתמשים במחשבים ישנים יחסית שיש כרגע במלאי בית הספר ואין צורך להשקיע בעמדות חדשות.
  • עם יציאתה של מערכת ההפעלה Windows 7 , ניתן להקליט קול גם בתחנות הרזות (Thin Clients ) .
  • ניתן לפזר מס' מחשבים שישמשו כטרמינל סרבר ולמנוע נק' שבר אחת שתגרום לקריסת חדר מחשבים שלם.
  • אין צורך בידע מיוחד או נוסף עבור תחזוקת מחשבי XP/Vista/Windows 7 .
  • בהמשך לנק' ג', מכיוון שמפזרים כמה טרמינל סרברים בחדר המחשב, מפזרים גם את העומס ומונעים פקקים בתעבורת המידע.

אז רכשנו ציוד, חסכנו הרבה כסף (עד עשרות אחוזים!) בעזרת הצטיידות בפתרונות מתוחכמים ולא שגרתיים. מה הלאה? 3. תפעול – עלינו לתפעל את החדר, אחרת למה הקמנו אותו? רבים הם המוסדות שנעזרים בתוכנת שליטה על כיתה ע"מ לתפעל כיתה ולנהל אותה כראוי בזמן שיעור. תוכנה מומלצת היא Class Manager - תוכנה לניהול ושליטה על כיתת הדרכה . בעזרת תוכנה זו ניתן לבצע הדגמות, לימוד פרטני וניהול כיתה בצורה נוחה ויעילה. ומה לגבי תחזוקה אתם ודאי שואלים? ובכן, אם בנינו כיתה בצורה רזה ויעילה (בעזרת פתרונות כמו BeTwin או WinConnect) אנו נדרים לתחזוקה יותר פשוטה ופחות שעות תחזוקה – מדוע? ובכן פשוט כי יש פחות מחשבים לתחזק. אז מיפינו את צרכינו, הבנו כיצד נוכל לחסוך כסף רב בהצטיידות ולחסוך עוד יותר בתחזוקה ובתפעול החדר לאורך זמן – מה הלאה? השלב הבא הוא ליצור קשר איתנו – חברת  Greenware ולצאת לדרך!  

Greenware Technologies http://www.greenware.co.il/ Office: 04-6750696 Email: info@greenware.co.il חברת Greenware Technologies משווקת באופן בלעדי בישראל פתרונות תוכנה ייחודיים המאפשרים חיסכון וייעול אדירים בתחום המחשבים. BeTwin - פיצול מחשב אישי למספר תחנות עצמאיות לחלוטין ע"י תוכנה בלבד. WinConnect - כל מחשב אישי הופך במהירות ובקלות לשרת טרמינלים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב