דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדברות לבחירת הסחורה המושלמת באינטרנט 

מאת    [ 14/10/2006 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 4883 פעמים ]

האם המוצרים שאתם מוכרים מתאימים למכירה באינטרנט? האם כדאי לפתוח חנות אלקטרונית באינטרנט? אולי עדיף להסתפק בהקמת סוכנות קטנה או למכור לסיטונאיים?

על פי רוב, את התשובות על שאלות אלו מחפשים כאשר מנתחים את הפעילויות של מתחרים. אף על פי כן, כל מה שעושים המתחרים הוא נכון וכדאי ללמוד מהטעויות שלהם.

עליכם נדרש לחשוב היטב האם תהיה דרישה למוצרים שלכם. אלו הקשיים שיהיו לכם בארגון מכירה מרוחקת? וכמובן, עולה גם השאלה - אלו המוצרים המתאימים באופן אידיאלי למכירה דרך האינטרנט? נשתדל למצוא את התשובה.

להלן כתובים עשרת הדברות שכביכול יעזרו לכם:

א. התנאי ההכרחי למכירה דרך אינטרנט הוא שהמשתמש יוכל בקלות לבחור מוצר כל שהוא מבלי לראות אותו במציאות. לשם כך דרוש תיאור מפורט ביותר של מאפיינים צרכניים וטכניים של המוצר, בבעלות של איזו חברה, דגם והשם שלו, סמל מסחרי שלו וכו'. לפיכך לקוח חייב ב-100% לתאר לעצמו מה הוא קונה.

ב. משקל וגודל המוצר משחק תפקיד חשוב ביכולת מכירתו. הנתונים האלה משפיעים על מחיר המוצר ואפשרות הובלתו. אם, למשל, תושב אוסטרליה יהיה מעוניין לרכוש ספר בחנות-אלקטרונית שבארץ - יש לשער שהמחיר של הספר יהיה זול יותר מהמחיר בחנות מקומית באוסטרליה, אבל, אם ניקח לדוגמה מכונת הכביסה - ככול הנראה לא יהיה שווה לו לבצע את הקנייה, מכיוון שעלות המשלוח של המוצרים הכבדים והמסיביים תהיה גבוהה מידי. בניגוד לפריטים גדולים - פריטים קטנים ניתן לשלוח בעזרת שליח בתוך האזור ומעבר לו - באמצעות חבילה.

ג. רצוי שהמוצר לא יהיה שביר במיוחד, אחרת תצטרכו לדאוג לארוז אותו באריזה מיוחדת ותהיו מוטרדים בשאלה אם הוא יגיע שלם לבעל- כתובת.

ד. רצוי שהמוצר לא יתקלקל במהירות רבה - אחרת יהיה צורך, אפילו, לצייד את מכוניות הובלה בציוד לקירור מיוחד ועל שיגור מעבר למדינה אפשר, בהחלט,לשכוח בכלל.

ה. רצוי שהמוצר לא יהיה זול יותר מדי - אחרת כדי לקבל רווחים גבוהים יהיה צורך להגדיל את המחזור הכספי שגם יביא איתו הוצאות מיותרות כגון - הגדלת צוות העובדים. גם מחירי הובלה יהיה קשה לקבוע יחסית למחיר המוצר.

ו. רצוי שהמוצר יהיה לא יקר מדי - אחרת אף אחד לא יקנה. אנשים מעדיפים לרכוש את המוצרים שעולים יותר מדי יקר באופן רגיל - זאת אומרת בחנויות רגילות. לפני שלקוח ישלם כמה עשרות אלפים שקל - הוא יעדיף להיות בטוח במה שהוא בוחר ולבדוק את המוצר במציאות.

ז. אם המוצר שלכם שאתם תמכרו יהיה פשוט מבחינה טכנית - לא יהיה צורך לעלות את משכורת השליח שלכם על זה שהוא יהיה צריך להסביר ולייעץ ללקוח את האופן השימוש במוצר וגם יהיו פחות תלונות בשרות לקוחות.

ח. קיימת הגבלה בשיגור הדואר למספר המוצרים(נשק, חומר דליק וכו'), לכן חנויות אלקטרוניות שמספקות מוצרים שפועלים, למשל, על לחץ אוויר או זיקוקי אש ספק רב אם יוכלו להשתמש בשרות הדואר או בחברות אחרות שנותנים שרות מסוג זה.

ט. אם אתם מתכוונים לספק שרות כל שהוא - תשתדלו שהשרות יהיה ניתן ישירות דרך האינטרנט וגם דרכו תקבלו את התשלום שעבורו, אחרת הלקוח יכול לשנות את דעתו ולא לרכוש או שהמתחרים שלכם ימשכו אותו לצד שלהם.

י. המוצר שתמכרו חייב להיות מוכר בשוק המסחרי וגם באינטרנט או לפחות באחד מהשני מקומות האלה - אחרת תצטרכו לקדם לא רק את העסק שלכם אלא גם קבוצת מוצרים ולהשקיע כסף רב לפרסומת כדי שיכירו אותם.

האם קיים המושג בכלל "המוצר האידיאלי"? אני לא יודע. בכל אופן לאחר שכתבתי את עשרת הדברות, הייתי רוצה לכתוב גם עוד אחד והוא האחד עשרה - כדאי למכור את מה שאתם כבר יודעים למכור. אם אתם מכירים היטב את השוק הזה או אחר - תעבירו את הידע שלכם לרשת אינטרנט. אם ניקח בחשבון את הייחודיות הספציפית של האינטרנט - את מה שכתוב למעלה - תכלו להשתמש לא רק במכירות אלא גם לפרסומת, למשוך את הלקוחות ויצירת קשרים כדאיים לעסקים.
אלי שביט - מייסד ומנהל פרוייקט הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים. http://www.homebiz.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב