ומים כבר שתית היום?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ומים כבר שתית היום? 

מאת    [ 04/11/2009 ]
מילים במאמר: 440   [ נצפה 1931 פעמים ]

 
 

 

למה צריך לשתות? על מה בגוף יש למים השפעה?

המים הם ממש כמו האוויר כמו שאי אפשר בלי אוויר ככה אי אפשר לחיות ללא מים יותר מכמה ימים. המים ממלאים בגוף תפקידים רבים:


    • המים מהווים כ 55% ממשקל הגוף , ונמצאים בתוך התאים ומחוצה להם.
    • חומרי הגלם המשמשים לתפקוד השוטף של הגוף מסיסים במים, ובלעדי המים הפירוק התקין שלח כל המזון לצורה שבה הוא יכול להיספג בגוף לא יתבצע.
    • למים יש חלק חשוב בפעילות המטבולית של הגוף- חילוף החומרים, ולמעשה המים קשורים לירידה במשקל, ככל שיש יותר מים חילוף החומרים בגוף יעשה באופן מהיר יותר ויתאפשר להגיע למשקל הרצוי מהר יותר.
    • המים ממלאים תפקיד מרכזי בוויסות החום בגוף- לבעיות של רגליים קרות או ידיים קרות, קור או חום תמידי יש קשר לחוסר מים.
    • המים משמשים מרכיב הסיכה העיקרי במפרקים- המפרק בעצם הוא מקום החיבור של שתי עצמות, והסיכה נועדה למנוע את החיכוך המתמיד בין העצמות. חוסר במים עלול לפגוע גם במנגנון זה והגביר את הפגיעות של העצמות והסיכון לשברים.
    • המים אחראים להוביל אם כל המזון שהתפרק בגוף לכל התאים ולהוציא מכל תא את הפסולת שהצטברה בו.
    • המים מעניקים לגוף את נפחו.
    • שתייה בלתי מספקת לאורך זמן יכולה להגביר את הסיכון לאבנים בכליות. הקפדה על שתייה מרובה יכולה למנוע את התופעה גם במקרים שיש נטייה לכך.
    • המים מגיעים לגוף באמצעות מזון ושתייה ונוצרים בגוף בעת פירוק חומרים ומופרשים מהגוף בשתן, בצואה, בזיעה, ובעת הנשימה.
    • אכילת מזון מרובה במלח גורמת לגוף לצורך לאזן ולשם כך הגוף מפריש הרבה מאוד מים החוצה.
    • למים תפקיד חשוב מאוד בניקוי הגוף ובהוצאה של חומרי פסולת מחוצה לו.
    • מים קשים עדיפים על מים ששמו בהם מסיר אבנית, שכן אלו מכילים עדיין את המינרלים- מגנזיום וסידן. ותמיד עדיף מים מינרלים.
    • מנגנון הצמא: בגוף קיים מנגנון שאמור להגיד לו מתי אנחנו צריכים לשתות על פי צרכי הגוף, הבעיה היא שבמשך השנים לא הקשבנו למנגנון הזה וכעת הוא לא תמיד  מודיע לנו בזמן שעלינו לשתות. או שאנחנו מרגישים רעב ובעצם אנחנו צמאים.חשוב מאוד לא לחכות עד שמרגישים צמאים כדי לשתות אלא להתרגל לשתות יותר, לפחות 10 כוסות ביום על מנת להחזיר את התפקוד התקין של המנגנון. יש לשתות כל הזמן ובמיוחד בקיץ שאז הגוף מאבד יותר מים דרך הזיעה.

חוסר נוזלים יכול להיגרם מ:

1.      חוסר שתייה.

2.      טמפרטורה גבוהה בחוץ. הזעת יתר.

3.      עבודה קשה. פעילות ספורטיבית.

4.      מחלה.

חשוב מאוד לשים לב לסימני ההתייבשות הבאים על מנת לעצור את ההתייבשות מוקדם ככל האפשר.  סימני התייבשות:

1.      צימאון, עור סמוק, עצבנות, דופק מואץ, בחילה,- מעידים על איבוד של 5% מהנוזלים.

2.      סחרחורת, כאב ראש, קוצר נשימה, קשיים בתנועה- מעידים על איבוד של 10% מהנוזלים.

3.      הזיות, לשון נפוחה, חירשות צפירות, עור ברווז, איבוד הכרה עד מוות- איבוד של מעל 10% מנוזלים- סכנת חיים!

 

 

רחל שפיץ נטורופתית מוסמכת, מתמחה בנשים בהריון ולאחר לידה.
בוגרת רידמן ירושלים. מעבירה חוגים וסדנאות בתחומי הבישול הבריא, עיסוי תינוקות, הריון ולידה. מטפלת במרפאה פרטית ומעבירה הרצאות במסגרות שונות.
http://rachel.web-sababa.co.il/
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב