דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקשורת בין אישית כבסיס להצלחה עסקית 

מאת    [ 13/10/2006 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 9961 פעמים ]

תקשורת בין אישית כבסיס להצלחה עסקית!

בעידן החדש והדינאמי בו אנו חיות, מתפתחים מידי יום אמצעי תקשורת חדשים, מהירים, ומשוכללים אשר מייעלים את רמת השירות ומובילים אותנו למקומות חדשים. עסקאות נסגרות במייל ונראה שאפילו השמיים הם לא הגבול.
אך צריך לזכור שהאמצעי לא משנה דבר תקשורת היא תקשורת ויש לה חוקים משלה. כשיודעים להשתמש בה בחכמה אפשר להשיג הכול ואני מתכוונת הכול!

כולנו יודעות שתקשורת היא חלק חשוב בחיים, אני יודעת שתקשורת היא החלק הכי חשוב בחיים. אדם חי במידה בה הוא מתקשר.
פעמים רבות, עסקאות לא נסגרו, בעיות בלתי מוסברות צצו, כעסים, אי הבנות, כל זה ניתן לפתור בעזרת מחזור התקשורת.
מה זה מחזור תקשורת? ובכן פשוט מאד: תקשורת בין 2 היא תהליך שיש לו התחלה אמצע וסוף, כלומר ההתחלה יוצאת ממך למישהו אחר, הוא מקבל אותה, מאשר שהוא קיבל אותה, וכך נסגר מחזור תקשורת. תמיד צריך לסיים מחזור תקשורת, כפי שצריך לסיים כל דבר בחיים!
מאחר ואישיות היא דבר המשתנה מאדם לאדם כך גם הדרך לתקשר עימו שונה. היכולת לזהות מיידית איך לתקשר בצורה מסוימת עם אדם מסוים היא תכונה נפלאה אך אפשר להסתדר גם בלעדיה ע"י שימוש בחוקים פשוטים אך הכרחיים.
לתקשורת יש מספר מרכיבים:

החוק הראשון הוא הקשיבי:

כן, פשוט הקשיבי אך בעצם זה לא כל כך פשוט. לא תמיד אנו מצליחות להתאפק ומתפרצות באמצע כי נדמה שיש לנו משהו היסטרי לומר שלא יוכל לחכות והוא גם "ממש קשור לנושא". התוצאה של דבר כזה היא הסחת הדעת של האדם איתו אנחנו מתקשרות, מה שאומר שיכול מאוד להיות שבו ברגע גם הפסדת עסקה מצוינת.
למדי להקשיב באמת, לתת לאדם מולך את התחושה שאת מתעניינת באמת! בכל מה שיש לו לומר. בפגישות עסקים, כך גיליתי, ככל שאני מקשיבה יותר אני לומדת יותר אם והיכן יש בעיות, וכך הדרך לסגירת העסקה סלולה כיון שאחרי הקשבה מלאה, יש לי את היכולת לדעת איך לנתב את השיחה למקום שהכי מתאים לי.

החוק השני הוא וידוע:

להקשיב זו רק התחלת הדרך עלייך תמיד לתת וידוע לאדם אשר מבקש לומר לך משהו. על ידי וידוע את מבהירה א' ששמעת את המסר וב' שהבנת וכך אפשר להמשיך לעבר סגירת מחזור התקשורת.
וידוע הוא מסוג הדברים שכאשר לא נעשה בו שימוש הדבר יוצר תחושה של עלבון מכיוון שזה נראה כמו התעלמות.
יתרה מכך, כאשר את נותנת הוראה למישהו בלי לקבל וידוע, לעולם לא תוכלי לדעת אם הדבר התקבל ואכן יבוצע וכך לא ניתן להתקדם לשום מקום לא מבחינה אישית ולא מבחינה עסקית .
לפעמים אנו פוטרות עובד ב"כן" סתמי שנאמר בלי להקשיב באמת ולאחר מכן מגלות להפתעתנו שקרתה טעות נוראית ומתפלאות עוד יותר לשמוע שאנחנו אישרנו את זה....

לאחר שהקשבנו עד הסוף ונתנו וידוע שמאשר שגם שמענו וגם הבנו עלינו לדעת לסגור את מחזור התקשורת. והכוונה היא לתת תשובה חד משמעית אשר לא משאירה מקום לאי ודאות או שאלות נוספות.




אתרגם זאת לפגישה עם לקוח פוטנציאלי כדי שתוכל להיות ממשות מלאה לגבי ביצוע מחזור תקשורת מלא.
השלב הראשון הוא הקשבה מלאה ליעדים, שאיפות, יתרונות חסרונות ובעיות.
בשלב השני אנו מאשרות שהבנו אומרות את חוות דעתנו האישית והמקצועית בנושא, לאחר מכן סוגרות את הפגישה אם על ידי חתימת חוזה ואם ע"י ברכה להצלחה בעתיד. מה שחשוב הוא שמחזור התקשורת נסגר, דבר לא תלוי באוויר ואין שאלות שנמצאות על תשומת הלב או גרוע מכך מחסור בנתונים.

אם נביט סביב נוכל לראות בבירור שסכסוכים,אי הבנות, אי הצלחות ומערכות רומנטיות כולן יכולים להתחיל ולהסתיים בגלל תקשורת לא נכונה אם נשאל משהו מישהו ולא נקבל וידוע זה יעצבן ובמקרים מסוימים אף לא נתקשר איתו יותר. אם לא נדע להקשיב באמת יכול להיות שנפספס נתונים הכרחיים להמשך הדרך ואם נשאיר מחזורי תקשורת פתוחים לא נוכל להתקדם לעולם מכיוון שנהיה חייבות לתת תשובות להמון אנשים בנושאים שונים דבר אשר גוזל המון זמן ואנרגיה.

נכון זה נראה פשוט אך מתוך היכרות עם עולם התקשורת והעסקים כאחד הדברים "הבסיסים " הללו הרבה פעמים נשמטים בדרך ונוצר מצב של כאוס.
לפעמים הדבר שנראה הכי טריוויאלי מתפספס ואנו מתפלאות ש"לא הולך לנו". פרויקטים שלמים קורסים או לחילופין מתבצעים על בסיס של תקשורת פשוטה שמתבצעת נכון.
במסגרת עבודתי אני חיה ונושמת תקשורת ומידי יום לומדת יותר על נפלאות השימוש בה ועל היכולות המדהימות אשר יוצרת תקשורת נכונה. מנהלת אמיתית חייבת להיות אמנית בתקשורת הן מול העובדים והן מול הלקוחות וכך לרוץ קדימה!

מבוסס על עבודותיו של ל.ר.הבארד



יעל לוטן
מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ
חברת יחסי הציבור המובילה בישראל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב