דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר שני - למי שרוצה באמת לדעת... 

מאת    [ 03/11/2009 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2428 פעמים ]

תואר שני – למי שרוצה באמת לדעת...

 

כמו שלימודים במכללה או אוניברסיטה הם לא כמו לימודי בית ספר, כך גם לימודי תואר שני הם לא כמו לימודי תואר ראשון. ניתן להמשיל את הלימודים של תואר ראשון למסדרון ארוך ובו מאות דלתות המובילות לספריות קטנות שבהן עוד דלתות, קטנות יותר. במהלך התואר הראשון הסטודנט נכנס לעשרות מהספריות הללו, אשר הינם למעשה הקורסים השונים הנלמדים בתואר והידע האצור בהן. כל דלת קטנה שכזו הנמצאת בספריה מובילה לספרייה קטנה יותר, ובה דלתות קטנות אף יותר, אולם לרוב במהלך התואר הראשון הסטודנט נשאר בספריות הגדולות – הוא לומד באופן שטחי על הרבה נושאים. לעומת זאת, במהלך תואר שני, הסטודנט בוחר להכנס לאחת הדלתות הקטנות יותר שבספריות השונות, ולהעמיק את הידע שלו על תחום נקודתי יותר. כלומר, תואר שני ממקד את הסטודנט, והוא לומד הרבה על מעט נושאים.

 

 

תואר שני – לדעת כמה שיותר על כמה שמעט

 

תואר שני הוא אחד המסלולים המתאימים ביותר לחברה של ימינו. אנו חיים בחברה ממוקצעת ומקצועית בה לכל אדם תחום התמחות ספציפי בו הוא משתמש לפרנסתו. תואר שני מעניק לסטודנטים את האפשרות להתמחות בתחומים נקודתיים יותר, בכל תחום בעל נגיעה אקדמאית – החל מתחומים הגותיים יותר כמו מדעי הרוח ועד לתחומים פרקטיים יותר כמו הנדסה או ראיית חשבון. ככל שמקצועיותו של אדם ממוקדת יותר כך שירותיו מקצועיים יותר והוא יכול לדרוש תשלום גבוה יותר עבור עבודתו. כך למשל עורך דין בעל תואר שני בדיני מקרקעין יחשב כמומחה גדול יותר בתחום זה מאשר עורך דין בעל השכלה משפטית כללית יותר של תואר ראשון. לפיכך, כאשר אדם מסויים יזדקק לייעוץ משפטי בתחום המקרקעין הוא יפנה את העורך דין בעל תואר שני בתחום זה, אשר ייעץ לו ביעילות רבה יותר מאשר העורך דין הכללי יותר, ובהתאם גם יגבה תשלום גבוה יותר על שירותים אלו. באופן זה לימודי תואר שני הן מפתחים את השכלתו של אדם ותורמים להתפתחותו האישית והן תורמים לפרנסתו והתמקצעותו במשלח ידו.

 

 

תואר שני – שנת הלימודים בפתח...

 

כיצד אם כן מתנהלים לימודי תואר שני? במרבית המוסדות האקדמאיים קיימים שני מסלולים ראשיים של תואר שני – מסלול תזה ומסלול ללא תזה. התזה הינה עבודת מחקר אשר מטרתה לחדש ולפתח תחום מחקר מסויים. תודות למחקר וכתיבת התזה הסטודנט למעשה מרחיב את אופקיו שלו ומתמקצע בתחום עליו הוא כותב את התזה. מסלול זה מקובל ביותר בתחומים הגותיים ותיאורתיים בעיקר. לעומת זאת, במסלולים פרקטיים יותר סטודנטים רבים בוחרים ללמוד תואר שני במסלול ללא תזה. מסלול זה מזכיר באופיו לימודי תואר ראשון מאחר ומדובר למעשה בשורת קורסים אשר השלמתם תעניק לסטודנט את התואר הנכסף. לאחר בחירת המסלול יכול הסטודנט למעשה להתחיל בלימודיו, ושנתיים-שלוש לאחר מכן להיות זכאי לקבלת תואר שני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב