דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרעות קשב ומופע הזעם המחזורי: אוטיזם גבולי 

מאת    [ 03/11/2009 ]

מילים במאמר: 705   [ נצפה 4997 פעמים ]

מאמר זה מוקדש לגב' שושנה באייר, אשר אמרה:
אני כועסת על עצמי
אני אשמה,כי נוצר בגופי.
והיא האישה היחידה דברה אמת,מעשייה תיקון.
אך אין הכרח שהיא רואה את כל האמת.
לך אני אומר: המילה אמנות היא המילה אמת, אבל עם נו?
כשהייתי ילד היה לי בן דוד אוטיסט. לימים הזדקן, אושפז בבית חולים לחולי נפש, ונהייה סתם עוד משוגע. לשונות שקטות ורעות במשפחה לחששו שזה בגלל האימא, כי היא ניצולת שואה. אני תמיד הזדהיתי איתו,אבל מרחוק. הזדהות עם האחר הינה הדבר האחרון שאוטיסט יכול להרשות לעצמו.

הפרעות קשב: אוטיסט הוא אדם המשוחרר ממגבלות תפיסתיות והתנהגותיות של הכרה מול תת הכרה,והוא נע באופן חפשי בין מצבים של מודעות גבוהה והעדר מודעות עצמית מוחלט.
תקשורת אישית מילולית היא הגורם הראשון שאוטיסט יכול לוותר עליו. העדר תקשורת מילולית מרצון מאפשר אי התייחסות אל האחר והפניית זמן מירבית לקשב עילאי למתרחש מחוצה לו מול גירוי עצמי. שפת הגוף ויציבתם של האחרים, קולם והמתח השרירי שלהם מוסרים את כל רצף הנתונים הדרוש לו לאוטיסט כדי לקבע את תמונת המציאות ביחס לאנשים. צלילים ואור, צבע , ריחות ומנעד הפעימה של הסביבה יספקו את רצף הנתונים החשוב באמת. תקשורת מודעת של " האחרים",בין שהיא מילולית ובין שהיא גופנית, אינה אלא
קליפה דקה של מוסכמות אוטומאטיות, והגורם היחיד שמשפיע על יחסו של האוטיסט אל האחר ובהתאם לכך יגיב באופן מיידי וחסר עכבות הוא מתאם האמת בין התוכן המילולי ובין הפעילות היציבתית של האחר. כמו שפת הגוף, מנעד הקול, המתח השרירי. אוטיסטים אינם סובלים 'זיוף' אצל האחר,ונוטים לשפוט גם את עצמם בחומרה בעניין הזה.

הסיבות הגופניות לאוטיזם: יציבתה של אישה בהריון אשר עברה טראומה נפשית וגופנית בשנות התפתחותה תועבר אל העובר דרך המתח השרירי. אפיון היציבה על ידי הטראומה יוצר לחצים שריריים בלתי נסבלים של שרירי הגב, הבטן והירכיים על הרחם, ואלה מועברים דרך השלייה אל העובר. עקמת מולדת היא תוצאה הכרחית. המתח השרירי של העובר הוא בלתי נפרד מן המתח השרירי של האם, ועל כן נוצרת אצל העובר 'טרום מודעות' של פחד וחרדה, ודחף מתמיד של כיווץ שרירים מוגזם.
מופע הזעם המחזורי: כיווץ שרירים מתמיד אינו אפשרי על פי חוקי הכבידה והאנטומיה, ועל כן נדרש רגע או תהליך של פריקה. מופע הזעם המחזורי הוא שם כללי ביותר לתופעות כמו כעס, דיכאון ואובדניות אלימה אשר חוזרות על עצמן בגל קבוע של התקפים שמטרתם לפרוק את המתח השרירי. בחברה שהיא באופן מתמיד וגורף מוכת טראומה רוחשת של היציבה, אוטיזם הוא המופע הקיצוני של 'אוטיזם גבולי' , ושכיחותם של אוטיסטים תעלה בהתמדה בקרב האוטיסטים הגבוליים.
אוטיזם גבולי הוא הגדרתו של האוטיסט המשכיל את "האחרים". הוא גבולי כי הוא מכיל את כל המאפיינים של כושר העדר הזדהות וניכור רגשי, אך האוטיסט הגבולי מכיר בנחיצותה של התקשורת עבור הישרדותו,והוא לא נפגע כעובר במידה שתשלול ממנו את הכלים התקשורתיים או את השליטה במעברים בין מודע ולא מודע.

טראומה של היציבה היא חלק בלתי נפרד מחווית החיים של כל אדם אשר אימו הינה משכילה ובעברה יותר מ15000 שעות של ישיבה בכיסא על פי חוק חינוך חובה. טראומה של היציבה היא חלק מתבנית הנפש של כל ילדה אשר התפתחה תוך כדי ישיבה כפויה בכיסא לאורך פרקי זמן מוגדרים. בהעדר תקן חברתי של חינוך יציבה המעניק כלים אישיים של התמודדות עם מטלת הישיבה בכיסא, פועלים כוחות הכבידה על השלד והשרירים באופן ישיר ובמגמה של דחיסה וכיווץ. עקמת גורפת בקרב האוכלוסייה כמאפיין אתני הינה תוצאה הכרחית.
אוטיזם גבולי, מופע הזעם המחזורי כנורמה חברתית וכושר העדר הזדהות וחמלה כלפי האחר הינם מאפיינים נפשיים הכרוכים בעקמת.
עיוות השלד הינו תהליך רב דורות ומואץ מאז החלת חוק חינוך חובה ברוב מדינות העולם, החל מן המאה ה-19, וניתן לסמן תאריך זה כתחילת הקץ של התרבות והמין האנושי.
מלחמות העולם הראשונה והשנייה חייבו את הנשים לתפוס את מקומן בתחומי חינוך,מנהל ורווחה כמו בתעשייה וייצור,בשל הימצאות הגברים בחזית, ונוצר חינוך חד מיני שמעצים את המודל היציבתי הלא תקין של נשים שעברו את טראומת היציבה בישיבה כפויה לכדי נורמטיביות של יציבה לקויה בחברה ובחינוך.
הסלמה של עיוותי השלד במהלך הדורות מבחינת הסתברות ומגוון התופעות מסתכמים בכיליון, כיוון שבתנאי כבידה, רק מי שיציבתו מאפשרת התמודדות תקינה של הגוף עם לחצי הכבידה יכול להתקיים. במהלך הזמן, אוטיזם והפרעות קשב לצד עקמת גורפת ומחלות סופניות-כרוניות כמו סרטן סוכרת ואסתמה הינן חלק מתהליך התכלותו של המין האנושי, לא פחות מתסמינים של התמכרות, אובדניות/אלימות וניכור רגשי. תהליך זה נמצא במגמת האצה,
וימשיך להתקיים כיוון שהוא משרת היטב את הקפיטליזם החזירי.

על המחבר: מורה לחינוך יציבה בטאי צ'י ושיטת אלכסנדר.
אמן רישום ותחריט.
אב לילדים במערכת החינוך.
צפריר רובין
מורה ליציבה -טאי צ'י ושיטת אלכסנדר.
מדריך סדנאות ישיבה נכונה במשרד ובחינוך.
מטפל בלקויות יציבה ילדים ומבוגרים
מצפה רמון טל.נייד0507184945 דף מידע ומאמרים::
אהל חינוך יציבה ?חפש ברשת



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב