דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים מערכת סקרים מקוונת? רמז: לא רק המחיר קובע 

מאת    [ 02/11/2009 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 3207 פעמים ]

ההתפתחות המהירה בפתרונות לניהול סקרים ומשובים היא כבר כמעט קלישאה. קיימות כיום בשוק מערכות סקרים רבות, ורבות מהן עונות היטב לצרכים של חוקרי שווקים וארגונים. אם כך, איך בוחרים מערכת סקרים מקוונת? ארבעת הקריטריונים החשובים בעיני הנם: חווית המרואיין, גמישות מתודולוגית, אופציונאליות בתפעול הסקר, והסטנדרטים הטכנולוגיים של המערכת.

חווית המרואיין
השאלון המקוון נועד, מן הסתם, שיענו עליו. באמצעות מערכת הסקרים יש להפיק, באמצעים ויזואליים, שאלון ידידותי למרואיין, כזה שיגביר את המוטיבציה להשתתף בסקר, ושיעניק חוויה חיובית אשר תעלה את הסיכוי להשלמת השאלון עד סופו. כך, עזרים גראפיים בשאלון, כגון כפתורי ניווט ומד התקדמות, מקלים על תחושת ההתמצאות בו. לעיתים גם נדרשת למרואיין עזרה, וישנן מערכות סקרים המאפשרות למצוא אותה בקלות תוך כדי מילוי השאלון. השאלון המקוון אמור, כמובן, לייצר חוויה עקבית למרואיינים שונים, המשתמשים בדפדפנים או במערכות הפעלה שונות.

גמישות מתודולוגית
שאלון ידידותי, שעומד בסטנדרטים המקובלים של שימושיות, הנו תנאי הכרחי אך לא מספיק. מערכת הסקרים אמורה לתת מענה הולם לפן המחקרי, ולאפשר מגוון רחב של פריטי משוב, כגון סוגים שונים של שאלות פתוחות וסגורות, תשובות חד-ברירתיות ורב-ברירתיות, ועוד. נדרשת גמישות בהגדרת פריטי המשוב, למשל אפשרות להגדיר שאלות חובה ובחירה, שאלות מוגבלות בזמן, התניות לשאלות ויצירת דילוגים בשאלון, ושאלות או תשובות המופיעות בסדר אקראי. במציאות ארגונית ושיווקית גלובאלית, הכרחית גם תמיכה בשאלונים רב-לשוניים. כמו כן, נדרשת תמיכה בשילוב של תמונות, קול, סרטונים, לינקים, ואפילו דפי אינטרנט חיצוניים, לעיתים ממש בתוך השאלות או התשובות עצמן.

אופציונאליות בתפעול הסקר
מערכת הסקרים אמורה לאפשר ניהול יעיל של הסקר, תוך כדי בקרה על אמינות (כלומר, להבטיח שמי שאמור לענות אכן עונה, ועושה זאת פעם אחת בלבד) ועל אנונימיות (כלומר, להבטיח שפרטיהם האישיים של המשתתפים מופרדים מנתוני התשובות שלהם בסקר). בנוסף, המערכת אמורה לאפשר בכל נקודת זמן, לקבל מידע על התקדמות הסקר ושיעור ההיענות בו, להפיק עיבוד נתונים בסיסי של התשובות, לשלוח תזכורות למרואיינים שלא השיבו עדיין לשאלון, ולשלוט במכסות ההשתתפות של מרואיינים בעלי פרופילים מסוימים. תפעול עצמאי של מערכת הסקרים אמור להיות קל ואינטואיטיבי, אך לצידו נדרשת לעיתים תמיכה טכנית זמינה.

סטנדרטים טכנולוגיים
הסטנדרט שמעניין את החוקר הנו, כמובן, פורמט יצוא הנתונים ממערכת הסקרים, או התממשקותה לכלים אנליטיים. אך בראיה רחבה יותר, חשוב גם היבט ההתממשקות למערכות אחרות בארגון, כגון מערכות לניהול משאבי אנוש או לניהול קשרי לקוחות. כמו כן, יש לתת את הדעת לנושא אבטחת המידע ולגיבוי הנתונים במערכת, וכן לאופן שימור הנתונים לצורך שימוש חוזר בהם, למשל כדי לבחון מגמות לאורך זמן במדגמים חוזרים.

ליטל שמר חיים (MBA) - מומחית בניהול וביצוע מחקרים יישומיים: מחקרי שוק, מחקרים ארגוניים ומחקרים חברתיים, תוך שימוש במגוון מתודולוגיות כמותניות ואיכותניות.
http://www.Lsh-Research.com
Littal@Lsh-Research.com

עוד על מחקר שיווקי, מחקר ארגוני, מחקר חברתי, ייעוץ מתודולוגי, הדרכה והנחיה, ושווקי חיזוי באתר הבית של ליטל שמר חיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב