מה חשוב לדעת לפני שחושבים על קידום אתרים?
בעלי אתרים רבים מרגישים שכמות הכניסות שיש להם לאתר נמוכה מדי, והם רוצים להעלות אותה. אחת הדרכים לעשות זאת, היא על ידי קידום אתרים.
קידום אתרים (או באנגלית SEO - Search Engine Optimization, או בתרגום עברי - אופטימיזציית מנוע חיפוש) היא טכניקה שבעזרתה ניתן לעלות את האתר בדירוג שהוא מקבל ממנוע החיפוש, ובכך לשפר את מיקומו ברשימת התוצאות. ככל שמיקום האתר ברשימת התוצאות יהיה גבוה יותר, נוכל לייצר אליו תנועה רבה יותר.
הבעיה היא, שיש משהו שחשוב לדעת לפני שפונים לקידום אתרים, ורבים לא מודעים לדבר הזה, ולכן הם משלמים כסף לחברות קידום אתרים (או שעושים זאת בעצמם), ומגלים שהם מבזבזים את כספם לשווא או זמנם לשווא, אבל זה לא בגלל שהקידום לא עובד. הסיבה היא, שהקידום עובד, אבל הם לא עשו משהו חשוב לפני.
אז, מה חשוב לדעת לפני שחושבים על קידום אתרים?
הדבר שחשוב לדעת הוא - יחס המרה, או במילים אחרות - מה אחוז הגולשים שעושה את מה שרציתי שיעשה, מתוך סך הגולשים שנכנסים?
על מה אני מדבר?
הנה דוגמא.
נאמר שאני אתר שמטרתו מכירת קורסים ללימוד ספרדית. לפני שאני רץ לחפש חברה לקידום אתרים שתעלה את המיקום שלי במנוע החיפוש (בגוגל, אבל לא רק בגוגל), אני צריך לדעת את יחס ההמרה של האתר שלי, כלומר מה אחוז הגולשים שאכן עושים את מה שרציתי שיעשו.
בדוגמא של אתר למכירת קורסים בספרדית, אם אני רוצה שאנשים ישאירו פרטים כדי שאצור איתם קשר לגבי הפרטים, עליי לדעת - מה אחוז הגולשים שמשאירים פרטים, מתוך סך הכניסות לאתר.
הסיבה שחשוב לדעת את אחוז ההמרה לפני שרצים לעשות קידום אתרים היא, שיחסי ההמרה אינם קשורים לנפח הפעילות.
אם האתר עובד, יכולים להיכנס 3 אנשים ביום, ופעם ביומיים ישאיר לי אחד פרטים. במקרה הזה, יחס ההמרה הוא אחד לשש, כלומר 16.66%, וזהו יחס מצויין. לעומת זאת, אם נכנסים 5 אנשים מדי יום, ואחד משאיר פרטים פעם ב-5 ימים, הרי שיחס ההמרה הוא אחד ל-25, כלומר 2.5%.
קידום האתר כמעט ולא ישפר את יחס ההמרה שלנו. מה שהוא כן יכול לשפר זה את התוצאה, כי נשחק במספרים גדולים.
במילים אחרות, אם היום נכנסים 3 אנשים ביום, ואחד קונה פעם ביומיים, קידום אתר ישפר את כמות הכניסות מ-3 ל-30, ויחס ההמרה ישאר 16.66%, כלומר כ-5 אנשים ישאירו לי פרטים מדי יום.
הסיבה לכך היא,
שהגורם שמשפיע על יחס ההמרה באתר הוא לא הדירוג של האתר במנוע החיפוש, אלא התוכן שכתוב בו.
מה מטרת האתר?
האם לגולש ברור לאיזה אתר הוא נכנס?
האם לגולש ברור מה יוכל למצוא באתר?
האם לגולש ברור מה עליו לעשות?
האם לגולש ברור מה יצא לו אם יעשה את מה שהוא אמור לעשות?
ככל שלגולש יהיה ברור יותר מה עליו לעשות, מטרת האתר תהיה ברורה יותר והגולש יבין בקלות יותר לאן הגיע ומה הוא נדרש לעשות, כך יחס ההמרה של האתר יעלה. ככל שלגולש יהיה פחות ברור, הסיכוי שהוא יעשה את מה שרצית שיעשה יקטן, וכך גם יחס ההמרה יהיה נמוך יחסית.
אם יחס ההמרה באתר שלך נמוך, הפתרון לכך אינו נעוץ במיקום האתר בגוגל, או בכמות הגולשים לאתר (פה אסייג את עצמי בכך שאם אתה היחיד שנכנס לאתר, ברור שיחס ההמרה יהיה נמוך מאוד...). הפתרון הוא בתוכן האתר, וזה בדיוק הזמן לשפר את התכנים באתר, לשכתב אותם, להפוך אותם לשיווקיים יותר, מכירתיים יותר, ברורים יותר, להדגיש את מטרת האתר ולעזור לגולש להבין מה עליו לעשות.
רק לאחר שיחס ההמרה יגיע לתוצאה משביעת רצון מבחינתך, תוכל לחשב כמה קידום האתרים ישתלם לך כלכלית ולנצל את תוצאות הקידום בצורה הטובה ביותר שאפשר.
כדי לשפר את התכנים באתר, תוכל להעזר במאמרים העוסקים בתוכן שיווקי באינטרנט ולעשות זאת בעצמך, או לפנות לאיש מקצוע שמומחה בתחום הזה, כמוני למשל.
אצלי באתר, בקישור המופיע מטה, תוכל למצוא מידע נוסף, תוכל להרשם אל רשימת התפוצה שלי בחינם ולקבל באופן קבוע טיפים בנושא שיווק באיטנרנט, ותוכל גם למצוא את מספר הטלפון שלי, במידה ותרצה לפנות אליי אישית.
בהצלחה
בעלי אתרים רבים מרגישים שכמות הכניסות שיש להם לאתר נמוכה מדי, והם רוצים להעלות אותה. אחת הדרכים לעשות זאת, היא על ידי קידום אתרים.
קידום אתרים (או באנגלית SEO - Search Engine Optimization, או בתרגום עברי - אופטימיזציית מנוע חיפוש) היא טכניקה שבעזרתה ניתן לעלות את האתר בדירוג שהוא מקבל ממנוע החיפוש, ובכך לשפר את מיקומו ברשימת התוצאות. ככל שמיקום האתר ברשימת התוצאות יהיה גבוה יותר, נוכל לייצר אליו תנועה רבה יותר.
הבעיה היא, שיש משהו שחשוב לדעת לפני שפונים לקידום אתרים, ורבים לא מודעים לדבר הזה, ולכן הם משלמים כסף לחברות קידום אתרים (או שעושים זאת בעצמם), ומגלים שהם מבזבזים את כספם לשווא או זמנם לשווא, אבל זה לא בגלל שהקידום לא עובד. הסיבה היא, שהקידום עובד, אבל הם לא עשו משהו חשוב לפני.
אז, מה חשוב לדעת לפני שחושבים על קידום אתרים?
הדבר שחשוב לדעת הוא - יחס המרה, או במילים אחרות - מה אחוז הגולשים שעושה את מה שרציתי שיעשה, מתוך סך הגולשים שנכנסים?
על מה אני מדבר?
הנה דוגמא.
נאמר שאני אתר שמטרתו מכירת קורסים ללימוד ספרדית. לפני שאני רץ לחפש חברה לקידום אתרים שתעלה את המיקום שלי במנוע החיפוש (בגוגל, אבל לא רק בגוגל), אני צריך לדעת את יחס ההמרה של האתר שלי, כלומר מה אחוז הגולשים שאכן עושים את מה שרציתי שיעשו.
בדוגמא של אתר למכירת קורסים בספרדית, אם אני רוצה שאנשים ישאירו פרטים כדי שאצור איתם קשר לגבי הפרטים, עליי לדעת - מה אחוז הגולשים שמשאירים פרטים, מתוך סך הכניסות לאתר.
הסיבה שחשוב לדעת את אחוז ההמרה לפני שרצים לעשות קידום אתרים היא, שיחסי ההמרה אינם קשורים לנפח הפעילות.
אם האתר עובד, יכולים להיכנס 3 אנשים ביום, ופעם ביומיים ישאיר לי אחד פרטים. במקרה הזה, יחס ההמרה הוא אחד לשש, כלומר 16.66%, וזהו יחס מצויין. לעומת זאת, אם נכנסים 5 אנשים מדי יום, ואחד משאיר פרטים פעם ב-5 ימים, הרי שיחס ההמרה הוא אחד ל-25, כלומר 2.5%.
קידום האתר כמעט ולא ישפר את יחס ההמרה שלנו. מה שהוא כן יכול לשפר זה את התוצאה, כי נשחק במספרים גדולים.
במילים אחרות, אם היום נכנסים 3 אנשים ביום, ואחד קונה פעם ביומיים, קידום אתר ישפר את כמות הכניסות מ-3 ל-30, ויחס ההמרה ישאר 16.66%, כלומר כ-5 אנשים ישאירו לי פרטים מדי יום.
הסיבה לכך היא,
שהגורם שמשפיע על יחס ההמרה באתר הוא לא הדירוג של האתר במנוע החיפוש, אלא התוכן שכתוב בו.
מה מטרת האתר?
האם לגולש ברור לאיזה אתר הוא נכנס?
האם לגולש ברור מה יוכל למצוא באתר?
האם לגולש ברור מה עליו לעשות?
האם לגולש ברור מה יצא לו אם יעשה את מה שהוא אמור לעשות?
ככל שלגולש יהיה ברור יותר מה עליו לעשות, מטרת האתר תהיה ברורה יותר והגולש יבין בקלות יותר לאן הגיע ומה הוא נדרש לעשות, כך יחס ההמרה של האתר יעלה. ככל שלגולש יהיה פחות ברור, הסיכוי שהוא יעשה את מה שרצית שיעשה יקטן, וכך גם יחס ההמרה יהיה נמוך יחסית.
אם יחס ההמרה באתר שלך נמוך, הפתרון לכך אינו נעוץ במיקום האתר בגוגל, או בכמות הגולשים לאתר (פה אסייג את עצמי בכך שאם אתה היחיד שנכנס לאתר, ברור שיחס ההמרה יהיה נמוך מאוד...). הפתרון הוא בתוכן האתר, וזה בדיוק הזמן לשפר את התכנים באתר, לשכתב אותם, להפוך אותם לשיווקיים יותר, מכירתיים יותר, ברורים יותר, להדגיש את מטרת האתר ולעזור לגולש להבין מה עליו לעשות.
רק לאחר שיחס ההמרה יגיע לתוצאה משביעת רצון מבחינתך, תוכל לחשב כמה קידום האתרים ישתלם לך כלכלית ולנצל את תוצאות הקידום בצורה הטובה ביותר שאפשר.
כדי לשפר את התכנים באתר, תוכל להעזר במאמרים העוסקים בתוכן שיווקי באינטרנט ולעשות זאת בעצמך, או לפנות לאיש מקצוע שמומחה בתחום הזה, כמוני למשל.
אצלי באתר, בקישור המופיע מטה, תוכל למצוא מידע נוסף, תוכל להרשם אל רשימת התפוצה שלי בחינם ולקבל באופן קבוע טיפים בנושא שיווק באיטנרנט, ותוכל גם למצוא את מספר הטלפון שלי, במידה ותרצה לפנות אליי אישית.
בהצלחה
יניב לב ארי
יניב לב ארי - אימון שיווקי לעסקים
מאמן שיווקי, מאמן עסקי ויועץ שיווקי
רוצה לקבל טיפים בנושא שיווק לעסק?
http://www.yanivlevari.com
יניב לב ארי - אימון שיווקי לעסקים
מאמן שיווקי, מאמן עסקי ויועץ שיווקי
רוצה לקבל טיפים בנושא שיווק לעסק?
http://www.yanivlevari.com