דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם עימותים צבאיים הם בלתי נמנעים? 

מאת    [ 01/11/2009 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 2370 פעמים ]

מה הסיבה שהאדם תמיד פונה לעימות צבאי על מנת לפתור מצבי עימות? חכמת הקבלה מסבירה לנו את הסיבה לכך ואיך ניתן סוף סוף להגיע למצב שבו מלחמות יהיו מיותרות

כל אדם יכול להסביר למה מלחמות הן דבר איום ונורא ולכן יש להימנע מהן בכל מחיר. פוליטיקאי באולפן טלוויזיה ייתן את אותו ההסבר וגם יסביר למה הוא ומפלגתו יכולים לבצע בדיוק את הפעולות הדרושות למנוע את המלחמה הבאה.

משאלי דעת קהל מציגים את המין האנושי כשוחר שלום ושלווה באופן בסיסי ויש רק קושי אחד העובדות מצביעות על מצב הפוך: האדם נוטה באופן בסיסי לפתור עימותים על ידי כוח צבאי.

מצב זה מפליא במיוחד לאור העובדה שההיסטוריה מלמדת שלמעשה מלחמה אף פעם לא משיגה את המטרה. הררי מילים כבר נשפכו על הנושא, החל ממחקרים מלומדים, דרך ספרות וסיפורים וכלה בסרטים תוצרת הוליווד אבל המצב הבסיסי נשאר ללא שינוי.

חכמת הקבלה מסבירה לנו שהסיבה לכך היא טבע האדם והיא מלמדת אותנו את השיטה היחידה שמאפשרת לשנות את האדם כך שמלחמות יהיו מיותרות.

שאלה: נראה שההכנה למלחמת העולם הבאה מואצת. משבר חובות בין המדינות התרחש גם לפני מלחמת העולם הראשונה וגם לפני מלחמת העולם השנייה, ומשבר כזה גובר והולך גם היום. ארצות הברית ואנגליה צוברות חובות חיצוניים של כ- 2 טריליון דולר בשנה. חובות כאלה בלתי אפשרי להחזיר, ולמעשה אף אחד לא מתכוון להחזיר אותם! אפילו נורבגיה צברה חוב של 469 מיליארד דולר, כשהאוכלוסייה שם מונה בסך הכול 4.6 מליון איש.

עוד דבר חשוב מאוד - המיתון בארה"ב, שכבר אי אפשר עוד להסתירו:

? ארה"ב במיתון, האבטלה תעלה ל-5.5%
? "כל האורות מהבהבים אדום", אמר לפני שבוע נארימן בראבש, כלכלן ממסצ'וסטס.
? ההתמוטטות קרובה מתמיד
? דם בוול-סטריט, מאת סבר פלוצקר: "בסוף תמצא את עצמה אמריקה עם אינפלציה של 10%, דולר השווה לחצי אירו (ול-2.7 שקלים, דרך אגב) וחבית נפט הנושקת ל-200 דולר. וזה יהיה אסון כלכלי אמיתי".

ולבסוף, בל נשכח ש-7 מיליארד אנשים על כדור הארץ זה די הרבה! אם יישארו רק רבע מזה, כדור הארץ ירגיש הקלה. שאלתי היא: מה יש לקבלה לומר על זה? האם המלחמה באמת כל כך קרובה?


תשובה: יסוד העולם הוא האגואיזם. החוסר בשיטה לניהול האגואיזם האנושי הוא שמביא את העולם למלחמה.

הקבלה מסבירה שעוד לפני הופעת עולם החומר, ברמה העליונה יותר של הטבע (רמה של כוחות שמכונה "העולם העליון") התרחש תהליך התפתחות האגואיזם תחת השפעת "האור העליון". תהליך זה מורכב מארבעה שלבים המכונים "ד' בחינות של אור ישר" ומתוארים בנוסחה י-ה-ו-ה. לפי ארבעת השלבים האלה מתפתחות כל התופעות במציאות.

לפי נוסחה זו אמורות להתרחש ארבע מלחמות עולם, אך ביכולתנו להעביר את המלחמות שנותרו לרמת הכוחות. מה פירוש? מלחמה פנימית, בתוך האדם, נגד כוח האגואיזם. אם נעשה כך, המלחמות הנוראיות שתוארו בכתבי הנביאים, בין כוחות הטוב לכוחות הרע, לא יצטרכו להתרחש בעולמנו, בחומר, אלא יוכרעו ברמת הכוחות.

חכמת הקבלה מציעה לנו להתחיל את המלחמות האלה ברמת הכוחות כבר עכשיו, לפני שהן "ירדו" לרמת העולם שלנו. עלינו להבין כי המשבר הנוכחי בו שרוי העולם (כלכלה, חינוך, טרור, התרסקות התא המשפחתי ועוד עוד) איננו בעצם משבר, אלא סיום של כל היסטוריית העבר. הסתיימה תקופת התפתחות האגו של האנושות (שהתבטאה בין היתר בהתפתחות תרבות של חומר, צריכה ודתות) ומתחילה התקופה של חכמת הקבלה.

לא מדובר במעבר לצורה חברתית-כלכלית אחרת, אלא במעבר לצורת קיום חדשה, למימד אחר. זהו מעבר מיחסים אגואיסטיים לאלטרואיסטיים, יחסים של אהבה ונתינה. הדבר נקבע מראש בחוק ההתפתחות של אותו החומר האגואיסטי שנברא.

אי ידיעת החוקים האמיתיים של הטבע, מביאה את העולם שלנו למלחמות. חוסר ההבנה איך לעקוף את הבעיה שנוצרה עקב ההתפתחות האגואיסטית של האנושות, מביאה רק לפתרון אחד - מלחמה. מדוע? כיוון שרק אחרי פעולה כמו מלחמה, ישנה אפשרות להתחיל הכול מהתחלה, מחדש. אולם חכמת הקבלה אומרת, שגם אם נפתח במלחמת עולם כדי "לנקות את השולחן" ולהתחיל מחדש, תוך זמן קצר מאוד נידרדר שוב למבוי סתום, והפעם מהר הרבה יותר.

להתחיל מחדש פירושו שצריך לבנות מחדש את דרך החשיבה שלנו - מקבלה לנתינה - ובכך לעלות לרמה גבוהה יותר של הטבע. האור מוכן להעלות אותנו. מה שנדרש מאיתנו הוא רק לרצות!
האם עימותים צבאים בלתי נמנעים?

קבלה לעם אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב