דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צ'קים ותוכנות להנהלת חשבונות 

מאת    [ 01/11/2009 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 3397 פעמים ]

תוכנות הנהלת חשבונות הן תוכנות שהכניסו מהפכה לאופן הניהול של עסקים גם בהיבט של הפקת צ'קים. התוכנות המתקדמות של ימינו הן אבן הפינה של כל בית עסק ולא ניתן לדמיין את התנהלותו של העסק בלעדיהן. אם בעבר עסקו אנשי הנהלת החשבונות בנושאים שבתחום התמחותם בלבד, היום משמשות התוכנות הללו את כל הרבדים של העסק, החל במנהל העסק שיכול לקבל תמונת מצב עדכנית על היבטים פיננסיים של בית העסק שלו, דרך אנשי המכירות שמזינים לתוכנה את העסקאות שהם מבצעים וכלה בעובדים המקבלים באמצעותן צ'קים מדי חודש בחודשו כתשלום שכר חודשי.

 

אחת הפונקציות החשובות של התוכנות להנהלת חשבונות היא הדפסת צ'קים ממוחשבים. בדומה לאופן בו מפיקות התוכנות הללו דו"חות בנושאים שונים, טפסים לכל צורך ועוד, הן מפיקות צ'קים באמצעות המערכת, כאשר מתעורר צורך בדבר. הותיקים שבינינו זוכרים את הימים בהם נדרש כל ספק של העסק לגשת אל מנהל החשבונות הזקן ששלף מן הכספת של המשרד פנקס צ'קים וביד רועדת מילא את הסכום לתשלום, תוך התמקחות אינסופית על המועד בו יפרעו צ'קים אלה. לאחר התשלום מילא מנהל החשבונות את הפרטים במחברות המצהיבות והגדולות, שאיש מלבדו לא מצא בהן את ידיו ורגליו ואשר בעזרתן הוא שלט בכל תזרים המזומנים של העסק. ובכן, הזיכרונות הללו הם נחלת העבר. הנהלת החשבונות של ימינו היא עסק מתוחכם, המנוהל בדומה לחברת הייטק. כל ההיבטים החשבונאיים של העסק מבוצעים על ידי המחשב וכך כמובן גם הפקת צ'קים. גם פנקסי צ'קים של העסק נעלמו ואם תכנסו למשרד הנהלת חשבונות בעסק מודרני ותבקשו לראות צ'קים של העסק, לא תמצאו דבר.

 

צ'קים עסקיים היום מודפסים רק כאשר יש בהם צורך ואין שום סכנה שאדם לא מורשה יניח עליהם את ידיו. בואו נתאר אם כן, את האופן בו מופקים צ'קים בעסק בעל הנהלת חשבונות מודרנית ואת כל יתרונותיה של הפקת צ'קים כזו: כאמור, צ'קים מודפסים בימינו על דפים בדידים בגודל A4 והם אינם מופקים על ידי הבנקים אלא על ידי בית העסק עצמו, או על ידי בית דפוס חיצוני. ניתן כמובן להמשיך ולהזמין פנקסי צ'קים עבור בית העסק בבנקים, אך בכך מאבד העסק את כל היתרונות של הפקת צ'קים באמצעות התוכנות המתוחכמות של הנהלת החשבונות. צ'קים אלה ניתן להדפיס על נייר סטנדרטי, אך הדפסת צ'קים על נייר בטחוני מבטיחה לעסק הפקת צ'קים שקשה הרבה יותר לזייף. לנייר הביטחוני המיוחד ניתן להוסיף אמצעי בטיחות רבים כנגד זיוף, המביאים לכך שכאשר אנו מדפיסים צ'קים הכוללים את כל אמצעי הבטיחות כנגד זיופים, זיופם יהפוך לבלתי אפשרי כמעט.

 

תוכנות הנהלת חשבונות בעלות מודול הפקת צ'קים יכולות לרכוש מבתי דפוס מסוימים נייר המותאם באופן מלא למודול הדפסת צ'קים שלהם. נייר כזה מבטיח שההדפסה תתבצע בהתאמה מלאה לנתוני הצ'ק, כגון מיקום פסי התלישה, מיקום שדות המידע וכדומה. צ'קים שמופקים באמצעות מודול הפקת צ'קים בתוכנות להנהלת חשבונות מוזנים באופן מיידי לתזרים המזומנים של העסק ואינם דורשים כל הזנה נפרדת או חישוב נוסף. כך ניתן בכל נקודה לדעת מה מצבו הפיננסי של העסק, מהן העלויות הקבועות, מתי אמורים להיפדות צ'קים ששולמו לספקים וכן הלאה. בית העסק שומר אצלו על כל הנתונים אודות צ'קים שהופקו במערכת והנתונים נשמרים לאורך שנים ומאפשרים למנהל העסק לקבל מידע ודו"חות המתארים פרקי זמן ארוכים. מידע זה נחוץ לצורך קבלת החלטות, השוואת עלויות, ניתוח מאפייני העסק ועוד. לסיכום, תוכנות הנהלת חשבונות שינו הן את מאפייני האופן בו מתבצעת הנהלת החשבונות בעסק והן את האופן בו מפיק העסק צ'קים למטרות שונות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב