דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרולוגיה ככלי אבחוני 

מאת    [ 02/09/2005 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 4601 פעמים ]

יש במושג אסטרולוגיה, בתפיסה האנושית, הבנה לקויה שמשייכת אותו לתחום החיזוי וראיית העתיד. אומנם השימוש במערב באסטרולוגיה הוא אכן בהיבטים של תחזית וצפי בשילוב עם ניתוח תכונות ומאפייני אופי של האדם הנבחן. למעשה ההבנה של האסטרולוגיה כפי שהיא מוכרת ונמצאת בשימוש לוקה בחסר ושגויה.

המושג אסטרולוגיה שהינו יווני במקורו משלב את תורת האסטרונומיה - מדע הכוכבים - עם הבנה של התכונות האנרגטיות והתבונה של כוכבי הלכת וגרמי השמיים הנבחנים דרך מפת הלידה של האדם. תורת האסטרונומיה הינה תורה מדויקת המציגה את מיקומי הכוכבים וגרמי השמיים בתנועה יחסית לשמש ולכדור הארץ, הבנת תכונות הכוכים ותבונתם אינה תורה מדויקת, אם כי יש אוניברסיטאות רבות בעולם המעניקות תואר אקדמי בתחום האסטרולוגיה.

המידע ואפשרויות השימוש במידע הנגזר מתורת האסטרולוגיה הינן רבות ומגוונות, החל מניתוח תהליכים ומציאות מן העבר דרך ההווה וכלה בניתוח וצפי לגבי תהליכים עתידיים בהתאם למיקומי כוכבים עתידיים המחושבים על פי מהלכם סביב השמש. אך האפשרות החשובה מכולם, לטעמי, היא האפשרות לנתח ולהבין את מהותו המוכללת והמורכבת של הפרט כאינדיבידואל יחיד ומיוחד.

ניתן לדמות ניתוח מפת לידה של אדם לתהליך בו נעשה ניסיון לבחון ולנתח מבנה שעומד על תילו דרך השרטוטים שנעשו על ידי הארכיטקט (בלו פרינט).

חיי האדם, מיום לידתו ועד לרגע מותו הינם מכלול שלם של מערכים המתחלקים לשלושה תחומים:-

חוויה, שיעורים ותיקונים. מאחר ושלושת רבדים אלה נבחרים מראש בטרם לידה על ידי אותה מהות המוכרת בשם "נשמה" הרי שכל המכלול השלם המוכר בפינו בשם "חיים" אינו אלה צבר של פרטים מדוייקם ומתוכננים בקפידה על כל פרט ופרט.

לצורך ההבנה יש להבין כי מקריות אינה קיימת במרחב הבריאה ועל כן הכל מתקיים על בסיס סיבה ומסובב או במילים אחרות עילה ומניע. הבנה בסיסית זו מובילה להבנה שכל אשר מתקיים ומתרחש בחיי כל פרט הינו חלק בלתי נפרד מאותו מכלול חוויתי אשר נבחר ותוכנן בקפידה לפרטי פרטים, ראוי להבין עוד כי חיינו כאן עלי אדמות מתנהלים דרך המשוואה הפשוטה של מעשה=תוצאה ומכאן ברור ונהיר כי כל מרכיבי וארועי החיים הינם מבוססים על משוואה פשוטה זו המתקיימת בחיי כל אדם בהתאם למסגרת החוויתית שנבחרה.

השאלה, אם כן, תהיה כיצד ניתן לדעת ולהבין מהי אותה מסגרת חוויתית ומה הם מכלול המערכים המשוייכם לאותה מסגרת ואשר האדם מצוייד בהם לשם קיום ומיצוי חייו. מעבר לכך מאחר והכל הינו פרי תיכנון קפדני ומפורט הרי שברור שכל אדם כאינדיבידואל מצוייד בכל הכלים והמאפיינים התואמים את המסגרת החוויתית שלו, אך מאחר וקיומנו הינו בעולם רב ערכי הרי שלכל המרכיבים והמערכים שלנו יש שתי קטבים או שתי פנים. קיומם של שני קטבים / פנים אלה הינו ליצור את תהליך התהייה והלימוד לשם התפתחות אישית וגלובלית.

לאחר הקדמה כה ארוכה, יקל להבין כי היכולת לקרוא ולהבין את אותו מסמך המוכר כמפת לידה, דרך המערכים והכלים המוכללים בו, נותן את ההבנה לגבי המכלול השלם על כל גווניו וקטביו של כל אדם ואדם. ההבנה המוכללת הזו אשר חובקת הן את הפנימיות, הן את החיצוניות, הן את המבנה ההבנתי בו הוא צוייד, הן את המבנה המנטאלי רגשי שלו וכמובן את יכולותיו, כישוריו, נקודות החולשה ונקודות החוזק של כל אחד ואחד מאיתנו. יכולת הבנה כה עמוקה מאפשרת ניתוח והבנה איבחונית הן לגבי קשיים ומצוקות אך גם לגבי יכולות כישורים והתאמה מקצועית כמו גם אישית של האדם לסביבה זו או אחרת.

אך החלק החשוב מכל והיתרון הגדול מכל בשימוש בכלי זה ככלי איבחוני לעומת הכלים הקונבנציונאליים הקיימים הוא שאת הכלי הזה ואת ההבנה הגלומה בו לא ניתן לרמות ולא ניתן לטייח.

האדם יכול להכחיש ולהתכחש לאלמנטים אשר מהווים עבורו אי נוחות או קושי בראיה ובשיפוט החברתי אך הכחשה או התכחשות לא ישנו או יעוותו את הנתונים ואת המשתמע מהם.

השימוש בכלים אסטרולוגיים לשם אבחון, אינו טרוויאלי ואינו פועל יוצא של לימודי אסטרולוגיה בלבד, היכולת האבחונית הגלומה בכלי זה הינה תולדה של שילוב ההבנה האסטרולוגית ביחד עם כלים והבנה של חוקים בריאתיים כגון מהות ומשמעות שמו של האדם כחיבור אנרגטי של האותיות המרכיבות את שמו וכן את המשתמע מתאריך ושעת לידתו כמן גם מקום לידתו והסביבה אליה הוא נולד.

שילוב מושכל ומעמיק של כלים אלטרנטיביים לשם ניתוח והבנת אותם נתונים המהווים את הזהות של האדם (תאריך ושעת לידה, שם פרטי ומקום לידה), מעניקים כלי אבחוני שאין שני לו, הן ברמת הדיוק והאוטנטיות והן ברמת האמינות.

ראוי להבין כי כלי זה יכול לשמש בעת ובעונה אחת הן לצרכי התאמה מקצועית, הן לצרכי התאמה אישית חברתית והן לצרכי דיאגנוזה של מצוקות בריאותיות. אך מעבר ליכולת האבחונית המציעה את הבנת הסיבה לכל דבר קיימת יכולת להמלצה טיפולית המשלימה את התמונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב