דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצים פרסום לוגו בחינם בעמודי חדשות הכלכלה? 

מאת    [ 31/10/2009 ]

מילים במאמר: 977   [ נצפה 2392 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 2004, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

לפני עשר שנים זה כבר התחיל, אבל רק מעטים ידעו שהשיווק עובר לאינטרנט. לכן המשכנו כולנו לעסוק בשרשרת של שיווק ופרסום והיה לנו טוב: מה שאתה לא יודע, לא מציק לך. אבל עכשיו הסתיים העשור הראשון של המאה העשרים ואחת, וכולנו כבר שמענו על כך ש''כולם עושים המון כסף באינטרנט'' אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי בנושא רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם להכנס ולהתקדם לעולם החדש של השיווק. אבל, אני מעדיף שקודם כל תקראו על נושא המאמר עצמו ורק אחר תלחצו על הלינק (לכן הכתובת כאן לא מופיעה כלינק, אלא רק למטה במשבצת). תעשו כך, ותקבלו גם את הספר וגם עוד כמה הפתעות מעניינות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499

רוצים פרסום לוגו בחינם בעמודי חדשות הכלכלה?
בצבא הייתי ביחידה שאנשיה מרבים לטוס לחו"ל. כלומר, לא כולם, אלא חבורה של "יחידי סגולה", מין קבוצה סגורה של חבר'ה שחילקו ביניהם את הטיסות. אחרי שצברתי ותק מסויים, ביקשתי לתומי להצטרף לרשימה. אין בעייה - אמרו לי - רק צריך לבדוק שאתה עומד בקריטריונים. קריטריונים? כן, יש רשימה, ואם אתה עונה על כולם, אתה בפנים, ברוך הבא. טוב, בדקתי את הרשימה. מסעיף לסעיף אורו עיני, וכבר הרגשתי את הדרכון מתחמם בכיסי וריח הדיוטי-פרי עלה באפי. הכל נראה בסדר, עד שהגעתי לסעיף האחרון: "לא יטוס אדם אלא אם כן כבר טס פעם"... זה הכל, מצטערים, כמעט ונכנסת לרשימה, אבל לא. תנסה בפעם אחרת.

שנים אחר כך ראיתי רבים אחרים עומדים בעיניים כמהות מול התקשורת, תמהים על אלה שמקבלים חשיפה בכל תחום ותחום ותוהים מדוע הם, שאינם פחות טובים, אינם מצליחים לקבל חשיפה. ובכן, אותו כלל ישן עובד שעות נוספות גם בתקשורת: על מי כותבים? על מי שכבר כתבו.

הפריצה למעגל מחייבת את הכרת דרך החשיבה והפעולה של הצד השני. לא רק כיצד התקשורת עובדת, אלא בעיקר כיצד היא לא עובדת. בגדול, לאנשי התקשורת אין זמן וגם אין כוח וחשק לעבוד קשה. לכן, באופן טבעי הם פונים לכיוון הקל, ומי שעושה להם את החיים קלים, זוכה. הסיפור פשוט וברור: יש נושא, מקישים מילת חיפוש. המומחה שעולה ראשון בתוצאות החיפוש, ורצוי עם תמונה, מספר טלפון, רזומה קצר ודברים שכבר אמר בתקשורת, מרואיין תוך כמה דקות וסגרנו עניין. וכן, הוא גם יודע להתראיין בשליפה, אפילו בנושאים שהוא לא ממש בקיא בהם יותר מאחרים, וזה רק משלים את התיזה. אז בתחום הבריאות זה ד"ר רפי קרסו, באתיקה זה פרופסור אסא כשר, בביטחון יש גנרלים וראשי שב"כ לשעבר וכך הלאה. כמו שאתם רואים חשוב תואר אקדמי או איזשהו "לשעבר" מפואר, זה נותן גושפנקא וקרדיט לכתבה, לכותב ולדברי המרואיין.

ועכשיו, לנושא הנוכחי: חשיפה עיתונאית של הלוגו שלכם. קודם כל, אין ספק בתועלת. הופעת הלוגו בידיעה עיתונאית, שווה הרבה יותר מאשר במודעה שלכם. ההילה של האובייקטיביות העיתונאית הופכת אותכם לחשובים ומהדקת את מעמדכם בעולם. נגיד שיש לחברה שלכם לוגו צבעוני ויפה. רוצים לקבל פרסום בחינם שיציג את הלוגו שלכם, ואפילו בעמודי חדשות הכלכלה?

לא מעשי, נכון? טעות. תלוי מי אתם. יש כאלה שמקבלים בדיוק את הפרסום הזה, ואפילו התרגלנו לכך כקוראי המוספים הכלכליים של העיתונות היומית. ניסיתי לראות מי הם המאושרים הזכאים לכך, והגעתי למסקנות ראשוניות.

ובכן, קודם כל צריך להיות חברה גדולה ומוכרת, שכבר כתבו עליה בעיתון (זוכרים על מי כותבים בעיתון? נכון, על מי שכבר כתבו בעיתון...) וזה אומר הרבה: השם והלוגו כבר מוכרים לקוראים ולעיתונאים, וכמובן גם לעורך. הלוגו כבר קיים כקובץ במחשב המערכת, וטיפ חשוב נוסף: אם עשיתם לאחרונה שינוי בלוגו ודאגתם לעשות מזה הרבה רעש, זה עוזר. כן, זה בונוס, כמו שאומרים: לא מספיק לעשות, צריך גם לספר על זה לכולם בכל הזדמנות, ורצוי לדאוג למספיק חשיפה בתקשורת. גם אם החברה השתלטה על צבע מוכר, בגוון ובשם של הצבע, זה לא מזיק (מי צהוב? מי כתום? מי ירוק? מי כחול ולבן?). עוד יותר טוב להשלים את האקשן במריחת ארועי קד"מ על כל חוף ואירועי ספורט ומוזיקה, לפי קהל היעד.

גם מהצד העיתונאי אפשר להבין את זה: זאת הדרך הנכונה להודיע לקורא מרחוק ובשפה ויזואלית במי ובמה עוסקת הכתבה, שהרי גם הכתבות בתוך העיתון מתחרות על תשומת ליבו וסבלנותו הקצרה של הקורא הסלקטיבי. לא, לא מדובר כאן על העיתונאי, ואפילו לא העורך: מדובר בעיצוב הגרפי של פורמט העמודים הספציפיים במדורי הכלכלה.

יחד עם זאת, כנראה שהעניין אינו כל כך פשטני, כי אחרת לא הצלחתי להסביר, אפילו לעצמי, את כרטיס הכניסה של כמה חברות למועדון האקסקלוסיבי של חשפני הלוגו. במדגם קצר ובלתי מייצג, קל היה לי להבין את התהליך שהביא לחשיפת הלוגו של טבע, סוני, סלקום, קווי זהב,אינטל וכו'. פחות היה לי ברור כאשר הוצגו בפני כקורא אותיות הלוגו של סנקטום, ווצ'פייר, סאנטנדר ואפילו "עתידית" (מי אלה בכלל?)

רמז לכך קיבלתי בתוך הכתבות: אפילו אם אתה עדיין לא מוכר, אבל עשית עיסקה עם מישהו מוכר, או יותר טוב, חברה מוכרת קנתה אותך, משהו מן ההילה נדבק אליך ויש לך סיכוי לתפוס טרמפ ןלהיכנס, לפחות זמנית, למועדון חשפני הלוגו.

אין צורך בקשרים מיוחדים עם העיתון, ואין כאן "שירקעס" מתחת לשולחן. מספיק לדעת איך העסק עובד ולהפעיל נכון את משרד יחסי הציבור והשאר כבר זורם כחלק מתהליך סימביוזה טבעי שאפילו כבר אינו מעלה סימני שאלה. צריך לזכור גם את הצד הטכני של הדינמיקה: מוטב להעביר קומוניקט בדואר אלקטרוני, ולוודא שהלוגו שלכם מופיע כקובץ בפורמט מתאים להורדה, שמירה והדבקה בכתבה הבאה. תעמדו בכל התנאים האלה - ברוכים הבאים למועדון.

ואגב: כשאני כותב על לוגו מוכר, כל אחד רשאי לנקד את המילה מוכר כרצונו, בקמץ או בצירה מתחת לכף דגושה או רפה...
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב