דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנרגיה סולארית כמפתח לשלום עם סוריה 

מאת    [ 31/10/2009 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2060 פעמים ]

התאוריה שלי

התאוריה שלי מקשרת בין שלום עם סוריה לאנרגיה סולארית.

כידוע, מערכות של תאים סולארים משתמשות באנרגיה שבאה מהשמש על מנת לייצר חשמל. עכשיו, בואו נניח שיותר ויותר אנשים מתקינים פאנלים סולארים על הגגות הפרטיים שלהם ומייצרים חשמל בעצם. זה לבד חוסך אלפי שקלים מכל אחד והרבה יותר מהמדינה (כי שורפים פחות פחם ונפט ולכן משלמים פחות על ייבואם) ובואו נגיד שהאנשים שהתקינו באופן פרטי מתחילים ללחוץ על כך שגם במקום העבודה שלהם יתקינו פאנלים סולארים, לא רק בשביל היתרון הסביבתי, זה אינטרס כלכלי טהור, זאת אומרת שהביקוש עולה ועולה. הממשלה לא תוכל לפגר בהרבה אחרי הסקטור הפרטי ותתחיל לבנות מערכות סולאריות עצומות (בנגב למשל) ותציע יותר הטבות למי שייצר חשמל מהשמש ותשקיע יותר כספים בתחום זה. סכומים נכבדים מהכסף שייכנס לתעשייה זו מהסקטור הפרטי והציבורי יושקעו במחקר ופיתוח שיניב תוצאות ופריצות דרך משמעותיות (המוח היהודי). ככה נתקדם במהירות למצב שבו נייצר את כל תצרוכת החשמל בעצמנו וניפטר מהתלות בנפט, פחם וגז טבעי (שמשום מה נמצא ברובו אצל המדינות הפחות שפויות בעולם) ויותר מזה, נתחיל לייצר עודפים.
בבד בבד עם מדינת ישראל ילך כל העולם בדרך זו, מה שיוריד את מחירי הנפט לרצפה דבר שיגרום להתרוקנות הכסף ממדינות תומכות הטרור שנפט הוא הכנסתם הכמעט בלעדית כאיראן וערב הסעודית והן יצטרכו להפנות משאבים למציאת מקורות הכנסה חלופיים ולטיפול בבעיות האמיתיות בארצם, בעיות של חינוך, אפלייה, זכויות אדם, דיכוי וכדומה. בעיות שיכלו להתעלם מהם כל עוד היה שפע של כסף מהנפט.
בדרך זו לא רחוק היום שמדינות אלו יקלעו למצב קשה של מחסור עצום בכסף ובאנרגיה ויהיו חייבות לבקש עזרה מהמערב. הם לא יכולו לבקש סיוע ממדינת ערב אחרות מאחר ורוב הכלכלה של העולם הערבי מבוססת על נפט.
בואו ניקח לדוגמה את סוריה, היא תהיה ענייה הרבה יותר ולא תוכל לבקש סיוע מאיראן כי גם להם לא יהיה כסף והם יהיו עסוקים בבעיות שלהם. סוריה תהיה על סף קריסה, אין מים אין חשמל, אין נפט, אין סיוע, וכדי לשמור על יציבות הם יהיו חייבים סיוע בדבר בסיסי כמו חשמל.
וכאן נכנס לתמונה הרעיון שלי לשלום הכלכלי. מאחר וסוריה תהיה חלשה ובעמדה נחותה מאוד ולא תהווה שום איום מכל סוג שהוא בעוד מדינת ישראל תהיה מעצמה של אנרגיות מתחדשות (המוח היהודי כבר אמרנו) ולכן תגיע בעמדה חזקה בהרבה למשא ומתן. נוכל להציע לסוריה דבר כזה: אנחנו נמכור לכם חשמל בזול (שיכול לשמש בין היתר גם להטפלת מים), נעזור לכם עם הטכנולוגיות הסולאריות ונספק לכם אנרגיה זמינה וזולה כדי שלא תקרסו וככה נעשה שלום. האלטרנטיבה של הסורים תהיה להיות חשופה למרידות ופרעות ואולי הפיכת השלטון, כך שבעצם ההחלטה לדחות הצעה ישראלית לקבלת אנרגיה זולה בשפע תהיה כמו גזר דין מוות על הממשל הנוכחי. פעולה זו תיצור מצב שאנחנו מספקים לסוריה חשמל (ואולי גם מים) וסוריה תהיה תלויה בנו לחלוטין.
עכשיו, כמה טיפשים הם צריכים להיות כדי לחשוב אפילו לשנייה על לתקוף את המדינה שמספקת להם אנרגיה?
על אותו רעיון תהליך זה יקרה גם לשאר מדינות תומכות הטרור כמו איראן וערב הסעודית.

כל קשר בין התאוריה למציאות הוא מבורך בהחלט

עוד מידע ניתן למצוא ב: http://solarinfo.weebly.com/index.html

Ran



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב