דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בין שיפוצים לתיקונים: עשה זאת בעצמך 

מאת    [ 29/10/2009 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 3244 פעמים ]

אין מבנה אשר לא עובר שיפוצים מדי זמן מה – הצורך לחדש ולרענן באמצעות שיפוצים הוא כורח מציאות בעסקי הנדל"ן. למעשה, על כל אדם אשר משקיע בבניית מבנה לדעת שבשלב כזה או אחר ככל הנראה יצטרך להוציא סכומי כסף נוספים על עבודות שיפוצים למבנה. מדוע למעשה הצורך לבצע שיפוצים עולה מדי מספר שנים? קיימות לכך שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא שכמו כל דבר בטבע גם מבנים, חזקים ככל שיהיו, מתבלים ונחלשים במהלך השנים ועולה הצורך לחזקם שוב ולוודא שכל מערכות המבנה (גז, חשמל, מים) פועלות כשורה ואינן מסכנות את השוכנים בו. הסיבה השניה בגינה אנשים רבים מבצעים שיפוצים היא עקב צורך אסתטי – בעלי המבנה מעוניינים ליפות את הנזקים שנגרמו עקב פגעי הזמן, לשנות את עיצובו הפנימי או החיצוני, ולהפיח בו רוח חדשה באמצעות שיפוצים.


שיפוצים בבתי מגורים – קלי קלות...!

קיימים סוגים רבים של מבנים בהם עשויים להתקיים שיפוצים מדי פעם, אולם ניתן לחלקם בגסות לשתי קבוצות עיקריות – בתי מגורים פרטיים ומבנים ציבוריים. כעקרון תקופת שיפוצים בבתי מגורים פרטיים פשוטה וזולה הרבה יותר מאשר במבנים ציבוריים, שכן מעצם טבעם דירות או בתי מגורים פרטיים קטנים בשטחם הרבה יותר מאשר הסוג השני של מבנים. לפיכך, שיפוץ דירה או שיפוץ בית הוא תהליך קל יחסית – אלא אם מדובר בשיפוץ מקיף לכל המבנה, אין צורך להעזר בשירותי קבלני שיפוצים אשר מרכזים את כל מלאכת השיפוץ. לרוב ניתן להסתפק בשירותי בעלי מקצוע נקודתיים, כסייד, חשמלאי או אינסטלטור, ולהטיל על כל אחד מהם לשפץ את החל במבנה שתחת תחום אחריותו. יש לציין כי מומלץ לדרוש מכל אחד מאותם בעלי מקצוע מחירון שיפוצים, זאת על מנת לוודא כי המחיר אותו הם דורשים אינו מוגזם מדי עבור שיפוצים פשוטים כפי שהם מבצעים.


שיפוצים במבנים ציבוריים – גדול יותר, משופץ יותר

כאמור, סוג המבנים השני אשר עשוי לדרוש שיפוצים הוא מבנים ציבוריים. הכוונה היא לכל מבנה אשר איננו משמש למגורים קבועים ובו אנשים רבים עוברים מדי יום – בנייני משרדים, מפעלים ועוד. בניגוד לתהליך של שיפוץ בית מגורים, אשר הינו לרוב פשוט יחסית, שיפוצים במבנים ציבוריים מורכבים יותר, מאחר ולרוב הם גדולים יותר. לפיכך, מומלץ לשכור קבלן שיפוצים – אדם אשר ירכז את כל מלאכת השיפוץ, ימצא בעלי מקצוע מתאימים, ינהל את העבודה ויהיה האחראי בשטח על התקדמותם של השיפוצים. הסתפקות בשכירת בעלי מקצוע באופן נקודתי לשם שיפוצים במבנים ציבוריים עשויה להיות מתאימה לעיתים, בעיקר כאשר קיימת מערכת או נקודה ספציפית אשר דורשת שיפוצים, אולם אם קיים צורך לבצע שיפוצים ברמה בינונית ומעלה – מומלץ ביותר להעזר בשירותיו של קבלן שיפוצים – כך ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי המבנה נמצא בידיים מקצועיות ומיומנות, ויצא מחודש ומחוזק.

מידע נוסף: שיפוצים, שיפוצים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב