דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בנשירת שיער והתקרחות 

מאת    [ 29/10/2009 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3676 פעמים ]

מי שאמון על הכלל צרת רבים חצי נחמה יכול בהחלט להיות רגוע: התקרחות היא מנת חלקם של 30% מהגברים  כבר בעשור השלישי לחייהם, ושל עוד 20% בעשור הרביעי. לא צריך להאמין לסטטיסטיקות כדי להאמין לזה, די ללכת ברחוב ולשים לב גם קצת למה שקורה מעל הראש.. איך קורה תהליך ההתקרחות? מסתבר שכל אחד מאיתנו מאבד 100 שערות מידי יום וגם מצמיח 100 חדשות תחתן, גבר מתקרח מאבד 100 שערות מידי יום אבל מצמיח רק 30. כך נוצר תהליך התקרחות גברית. להתקרחות אין בדרך כלל סיבות מפחידות והיא נגרמת לרוב עקב נתונים כמו תורשה. יהודים, כך מסתבר, נוטים להתקרח יותר, ומתוכם - לאשכנזים אחוזים מנצחים בהחלט. מה עושים נגד התקרחות? כל הפתרונות בשורות הבאות.


התקרחות ו-2 תרופות מומלצות

יש שתי תרופות מומלצות למי שעובר תהליך התקרחות: לראשונה קוראים מינוקסידול (שהחלה בכלל כתרופה לטיפול ביתר לחץ דם) והשנייה היא הפרופסיה (שבמקור משמשת לטיפול בהגדלת הערמונית). את משחת המינוקסידול מורחים על האזור המתקרח פעמיים ביום, המשחה עוצרת את תהליך הנשירה רק אצל 40% מהמשתמשים בה ולעיתים נדירות גם מצמיחה שיער חדש. הפרופסיה שמגיעה בצורת טבליות צריכה להילקח פעם אחת ביום, 90% מהמשתמשים בה נהנים מהפסקת ההתקרחות, ו-60% מתוכם זוכים בצמיחת שיער חדש. לפי נתונים אלו ניתן לראות כי פרופסיה יעילה יותר מקודמתה, אך יש לה חסרון בולט אחד: אחוז אחד מתוך משתמשי הפרופסיה מדווחים על ירידה בחשק המיני. ל-2 התרופות עוד מחיר די כבד שלא תמיד שווה מניעת התקרחות: העלות היקרה והשעבוד. התרופה הראשונה נגד התקרחות עולה 200 שקלים לחודש, והשנייה כפול. את שתיהן צריך לקחת עד סוף החיים..


זאת תורת המקורח

עוד כמה עשה ולא תעשה על התקרחות ועל קרחת: ראשית אין כל מניעה לחפוף את השיער לעיתים קרובות, ואף קיימת המלצה לאנשים בעלי שיער שומני לחפוף מידי יום. בנוסף, עדיף שלא להשתמש בג'ל אלא בווקס או קרם שיער, ואם כבר בג'ל אז רק על הקצה ולא על בסיס השערה. כמוכן, אם חשבתם שתוכלו לאוורר את השיער על ידי גילוח- טעיתם. גילוח לא מעלה ולא מוריד את מקצב הנשירה. ולבסוף, מומלץ לכם לא להיסחף אחר הבטחות פלא של תכשירים וטיפולים שונים ומשונים, טבעיים או כימיים משלימים או אלטרנטיביים נגד התקרחות: תעשיית הרמאים מגלגלת מיליונים על ראשם הקרח (וכיסם הקרח לא פחות..) של אנשים רבים.


על ראש הקרחת לא בוער הכובע

ויש עוד 2 דרכים לא שגרתיות לטפל בתופעות של נשירת שיער או התקרחות, הראשונה: פשוט לחיות איתה באהבה, להשלים עם ההתקרחות ללא ניסיון לטפל בה ולהסתיר אותה. ככלות הכול מדובר רק בפרט חיצוני ולא כל כך מרכזי, מצוי ומקובל שלא גורם בדרך כלל לסבול ממבטים ננעצים ברחובה של עיר. והשנייה: לשנות את התספורת כך שהקרחת תתיישב עליה טוב, או להתחיל לחבוש איזה כובע נחמד. האנשים יחייכו סביבך רק יום אחד, רק עד אחרי שהם יבינו שמדובר באותה גברת, רק בשינוי אדרת... אפשר בעצם להפוך כל התקרחות לאדרת.. כמו שאפשר להפוך כל לימון ללימונדה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב