דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין טרור איסלאמי לאנרגיה סולארית 

מאת    [ 29/10/2009 ]

מילים במאמר: 841   [ נצפה 2664 פעמים ]

איך הטרור האיסלאמי קשור לאנרגיה סולארית?

לפי ויקיפדיה ארגון טרור מוגדר כך: ארגון טרור הוא ארגון צבאי או מעין צבאי, שמטרתו או מטרת פעולותיו היא להטיל אימה ולזרוע בלבול, פחד ודמורליזציה בקרב אזרחים, ובכך להפעיל לחץ על שליטי המדינה בה הוא פועל או לגרום למדינות אחרות להיענות לתביעותיו, ובלבד שאינו מחזיק לפי חוק בזכות בלעדית ולגיטימית (כלומר, מאושרת בחוק) על הפעלת אלימות כנגד אזרחי מדינתו ואזרחי מדינות אחרות.

שימו לב שלפי ההגדרה אין מטרתו של ארגון טרור להרוויח כסף, גם לא על-ידי אמצעים לא כשרים כגון חטיפה ואיומים שונים. כולנו יודעים שהיום בלי כסף כמעט בלתי אפשרי לעשות משהו, בייחוד שמדובר על דברים בסדר גודל של רכישת אמצעי לחימה, אימונים צבאיים, פיתוח טילים והעשרת אורניום. אם כך, ארגון טרור לא יכול להתקיים ללא תמיכה פיננסית איתנה של גוף כלשהו. ללא מימון שוטף לא ניתן לקיים שום פעילות טרור בהיקף נרחב. מכאן מתחייב שלכל ארגון טרור צריך להיות "ספונסר", נותן חסות כלשהו, מישהו שישפוך מיליונים כדי להמשיך את הפעילות השוטפת.

אז מי הגב הכלכלי מאחורי ארגוני הטרור האיסלאמיים?
# חיזבאללה הוקם בשנת 1982 בעידודה של איראן. במהלך כל שנות קיומו קיבל הארגון סיוע חומרי, ארגוני ודתי-אידיאולוגי מאיראן. סוריה, בעלת הבית בלבנון, מאשרת ומאפשרת את פעילותו של הארגון השיעי. רוב הנשק לארגון עובר גם דרך שטחה של סוריה.
איראן תומכת, ככל הנראה, גם בארגוני הטרור המקומיים, אשר פועלים נגד הכוחות האמריקניים בעיראק.
# יש האומדים את היקף הכספים שהועברו מאיראן לחזבאללה בשנים 1982-2006 בכשלושה מיליארד דולר. # (מ-אומדיה) בראשית אוקטובר 2006, התגלה מסמך מחודש מאי 2001, אשר מצביע על קשרים בדרגים הבכירים ביותר בין ארגון המודיעין האיראני השייך ללשכת מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, לבין ארגון אל-קאעידה.
# בספרו "ממלכת האיבה"  חושף דורי גולד, מומחה לענייני המזרח התיכון, ראיות חותכות לכך שלא זו בלבד שערב הסעודית היתה קשורה לטרור- היא שהולידה את הגל הנוכחי של הטרור הגלובלי. עוד מגלה גולד בספרו כי הסעודים סיפקו לטרוריסטים כוח אדם וכן משאבים פיננסים אינסופיים לכאורה ומביא תיעוד חד- משמעי, לכך שהם מימנו את ארגוני הטרור המסוכנים ביותר בעולם, ובכלל זה אל- קאעידה וחמאס.
# "ערב הסעודית היא התומכת הגדולה ביותר בחמאס: כ-60 אחוזים מתקציב התנועה – 12 עד 14 מיליון דולר מדי שנה, מגיעים מתורמים וארגונים סעודים. כך חשף גורם ביטחוני בכיר". (7.7.02)
# עיקר מימונו של הגיהאד האיסלאמי מקורו באיראן.
# סוריה תומכת בארגוני טרור שונים מזה זמן רב. כיום מפקדות של 11 ארגוני טרור פלסטיניים יושבות בעיר הבירה דמשק, ובהם ארגון הג'יהאד האסלאמי, אשר מקבל את הוראותיו לבצע פיגועים ישירות מסוריה.
הגב הכלכלי של אירגוני הטרור האיסלאמיים מגיע אם כך משלושה מקורות עיקריים, סוריה, ערב הסעודית ואיראן.

מהיכן מגיע כל הכסף של המדינות האלה?

# סוריה- כיום הנפט הוא מוצר הייצוא העיקרי בסוריה, כ-60 אחוזים מכלל הייצוא. אך מאגרי הנפט באדמת סוריה הולכים ומתרוקנים. סוריה תורמת פחות מאיראן וערב הסעודית במישור הכלכלי (פחות עניין של רצון יותר אי-יכולת) היא מתפקדת יותר כנותנת פלטפורמה טריטוריאלית, חופש פעולה וחסות מדינית.
# ערב הסעודית- הפעילות הכלכלית במדינה מרוכזת כמעט כולה סביב הנפט. היא מחזיקה בכרבע מעתודות הנפט על פני כדור הארץ, היא יצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם,  הנפט מהווה כ 75% מההכנסות התקציביות כ45% מהתמ"ג וכ 90% מרווחי הייצוא.
# איראן- עתודות הנפט של איראן מהוות 10% ממלאי הנפט בעולם והיא תלוייה בביקוש של מדינות זרות להיצע הנפט הלא מזוקק שלה. הכנסות מיצוא נפט מהוות כ-80% מהכנסותיה הכוללות של המדינה וכ-50% מתקציב המדינה.

זאת אומרת שארגוני הטרור האיסלאמיים נתמכים ע"י מדינות שנפט מהווה את ההכנסה הכמעט בלעדית שלהם. מכאן, שפגיעה (חוקית) בתעשיית הנפט (ירידת מחירים) תגרום למדינות אלה לקרוס כלכלית ולהפסיק לממן ולתמוך בארגוני טרור.

בכתבה שהתפרסמה ב 17.10.08 ב'הארץ' אמר נשיא המדינה, שמעון פרס כי "ירידת המחירים האחרונה של הנפט בעולם היא מכה קשה לאיראן",. בטקס קבלת פנים בסוכתו של הרב הראשי הספרדי, שלמה עמאר, אמר נשיא המדינה כי איראן "לא תוכל לעמוד בהוצאות הצבאיות הגבוהות ותתקשה להתחמש באותה המידה". לדברי פרס, אם מחירי הנפט ימשיך לרדת, איראן לא תוכל לממן טרור. לדבריו, על ישראל להפוך למרכזית בתחום האנרגיה החלופית.

"אם ב-5 החודשים הקרובים שעד סוף השנה הפרסית יישאר מחיר הנפט 60 דולר, ניקלע למשבר" התריע נציב הבנק המרכזי של איראן, ראמין בהמאני, "במקרה כזה ייחסכו מאיתנו הכנסות של מיליארדים וניאלץ לשלוח את ידינו לרזרבות המטבע". 26-12-08.
בשנים 1970 - 1999 התרחשו טלטלות בשוק הנפט שטלטלו את כלכלת סעודיה בין הכנסה שנתית לנפש של 25,000 דולר להכנסה של 7,000 דולר.
בין השנים 2000-2008 מחירי הנפט נמצאו במגמת עלייה  שדירבנה את כלכלת ערב הסעודית. השיא היה ביוני 2008,  מחיר הנפט האמיר למחיר שיא של 135 דולר לחבית. דבר שהביא להכנסות שיא לערב הסעודית.
למחיר הנפט קשר ישיר לכמות הכסף שמגיע לאירגוני טרור.

אז איך מורידים את מחיר הנפט?
מחיר הנפט, כמו מחיר של כל מוצר או שירות בשוק חופשי נקבע על-ידי היצע וביקוש. פחות ביקוש לנפט יביא לצניחת מחירי הנפט, מדינות תומכות טרור יאבדו מיליארדים, לא יהיה להם כסף לתת לארגוני טרור, מה שיגרום לקריסה של ארגוני טרור.
הנפט מספק צורך של אנרגיה לכן אם נעלה את הביקוש להפקת אנרגיה מאנרגיות מתחדשות בכלל ואנרגיית השמש בפרט ירד הביקוש לנפט, מאחר ושניהם מספקים את אותו צורך. ככה נלחמים בטרור בצורה אינטיליגנטית, מנתקים אותו ממקור הכוח שלו.

לעוד מידע כנסו לסולאר אינפו : http://solarinfo.weebly.com/index.html

Ran



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב