דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מימון דיור מוגן על ידי המדינה 

מאת    [ 29/10/2009 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2722 פעמים ]

דיור מוגן, שיטה שהתפתחה בשל ההכרה בכך שאנשים מבוגרים רבים, גם כאלו שיש להם בעיות רפואיות לא פשוטות, רוצים לשמור על עצמאות יחסית ואינם מוכנים לבלות את השנים שנותרו להם בבית אבות. וזהו בדיוק ההבדל בין מגורים בבית אבות לבין דיור מוגן - דיירי הדיור המוגן נהנים ממש כמו בבית אבות מחברתם של אנשים בגילם, מהשגחה וליווי רפואי צמוד, מפעילויות מגוונות לשעות הפנאי ומדירות מטופלות ומאובזרות המתאימות במיוחד לצרכיהם השונים. כל זאת מבלי לאבד את החירות לקנות ולבשל לעצמם את המזון שהם אוכלים ולהחליט באילו דרכים יבלו את הזמן הפנוי שלהם. כיום, ישנו מבחר אדיר של מרכזי מגורים בשיטת דיור מוגן המפוזרים ברחבי ישראל וניתן לבחור בין דיור מוגן כפרי לבין כזה עירוני כמו גם לאפשר לקשישים לחיות ברמת חיים הדומה למלון מפואר- הכל תלוי במחיר שמוכנים לשלם.

הפופולאריות הרבה של צורת מגורים זו בשילוב עם המחירים הגבוהים בדרך כלל של דיור מוגן איכותי הניבו גם לא מעט גופים המספקים מימון למטרת דיור מוגן על סמך נכסיו הקיימים של הקשיש כמו דירה שברשותו למשל. אלו שאין בידם את הממון או הנכסים הדרושים אך עדיין מעדיפים דיור מוגן על פני בית אבות יכולים לעתור לקבלת מימון לכך - מהמדינה.

מי זכאי למימון דיור מוגן על ידי המדינה?

מימון דיור מוגן על ידי המדינה מיועד לגברים ונשים מעל לגיל הפרישה הרשמי, כאלו שיכולים לנהל באופן עצמאי ואינם זקוקים לטיפול סיעודי מורכב או לטיפולים רפואיים מסובכים כמו שיקום נשימתי למשל, אך אין ברשותם כסף או נכסים שיכולים להוות מקור מימון עצמאי.

בשל העובדה הפשוטה שסיוע כלכלי זה מיועד לשכבות החלשות יותר באוכלוסייה ניתנת עדיפות לקשישים במצב כלכלי קשה בכלל ובפרט לאלו המשתמשים בשירותי הדיור הציבורי (כלומר גרים בדירה של חברות כמו עמידר ועמיגור).

קשיש העותר לקבלת מימון ממשלתי יידרש להמציא מיני מסמכים המעידים על מצבו הכלכלי כמו גם הצהרה של רופא בדבר עצמאותו היות והמדינה אינה מממנת דיור מוגן לאלו הזקוקים לטיפול סיעודי צמוד. התהליך כולו מנוהל על ידי שירותי הרווחה במקרה של תושבים ותיקים ועל ידי משרד הקליטה המקומי במקרה של קשישים שנמצאים זמן קצר יחסית בארץ. לרוב, ידרשו דיירי דיור מוגן ציבורי לשלם סכום חודשי השווה לשמונה אחוז מהכנסותיהם, הכנסות המחושבות על ידי סכימת המשכורות, הקצבאות ושאר התשלומים שמקבלים מדי חודש.

דיור מוגן -מפיקים את המיטב מגיל הזהב

אין ספק כי דיור מוגן ציבורי מהווה פיתרון מוצלח ביותר לאלו שאין בידם את האמצעים לחיות במסגרות דיור פרטיות אך חשובה להם מאוד עצמאותם. הוא אולי מופאר פחות מדיור פרטי אך דיור מוגן ציבורי מאפשר לאלפי קשישים לשמור על שגרת חיים פעילה ומגוונת בסביבה תומכת ונותן להם את ההזדמנות להפיק את המיטב מגיל הזהב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב