דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לדוג פרסום באינטרנט מחוץ לרשת 

מאת    [ 26/10/2009 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2055 פעמים ]

השימוש באינטרנט ככלי שיווקי יוצר לפעמים חיץ בין פרסום online לפרסום offline - היכולת לשלב אותם בצורה חכמה היא המפתח לקמפיין חזק ויעיל.
הפרסום באינטרנט הפך כבר מזמן מהילד החורג של עולם הפרסום לבן משפחה מן המניין והכח שלו רק הולך ועולה בהתמדה. אבל חשוב לשים לב שלא די בכך שנתח הפרסום ברשת גדל, במקביל הוא גם עובר אבולוציה - אם בעבר הפרסום התבסס רובו ככולו על הבאנרים, אז היום השילוב של רשתות חברתיות כמו פייסבוק, מקושרים וטוויטר ואתרי שיתוף תוכן כמו יו-טיוב ופליקס הביאו להתפתחותו של הפרסום לכיוון החברתי ויראלי.
מה זאת אומרת? שההפצה ברשת לא נעשית רק ע"י המותג המפרסם אלא גם, ופעמים רבות בעיקר, ע"י הגולשים עצמם. סקר נילסן שנערך בחודש אוגוסט 2009 מדגיש את חשיבותו של השיווק החברתי - שני הגורמים המשפיעים ביותר על החלטת הקניה של הצרכן העולמי והישראלי הם "המלצות מאנשים שאני מכיר" ו"דעות שפרסמו אנשים אחרים על המותג באינטרנט".
השינוי האבולוציוני הזה יצר שינוי גם בגישת הפרסום הכוללת - אם בעבר הפרסום באינטרנט היה נפרד מהפרסום בערוצי מדיה אחרים או תומך בהם בגירסת באנרים, אז היום, הפרסום נוטה לשלב את השיווק החברתי ברשת עם הפרסום החיצוני כדי להגיע לעמדת השפעה גדולה יותר מול קהל היעד והקריאייטיב לכל קמפיין חייב לקחת זאת בחשבון.
קל מאוד לכתוב אבל קשה מאוד לעשות, כי כאן מגיע הצורך במעבר "הרמוני" בין העולם הוירטואלי לאמיתי. איך עושים את זה? יוצרים ערך אמיתי לכל מעבר כזה. למשל, יוצרים פעילות גרילה ברחוב שהתשובה עליה תהיה ברשת, או להיפך, בונים מהלך שיווקי בפייסבוק ששולח את הגולשים לבצע פעילות מחוץ לרשת, לתעד אותה ולחזור לרשת כדי להעלות את התיעוד.
דוגמא לקמפיין שיצר שילוב כזה הוא מהלך שיווקי שנעשה בשוודיה להעלאת המודעות לשימוש בקונדומים למניעת ההדבקה באיידס - במסגרת הקמפיין חולקו 100,000 קונדומים ממוספרים שנתלו ע"ג פוסטרים ברחבי המדינה. כל מי שלקח קונדום התבקש לעלות לרשת ולשתף את הגולשים בסיפורו של הקונדום הממוספר הספציפי שלו. כך, גולשים בכל המדינה יכלו להיכנס לאתר, להוסיף את הסיפור שלהם ולקרוא סיפורים של גולשים אחרים. בצורה כזאת נוצר מעבר חלק בין הפעילות ברחוב לפעילות שהושלמה ברשת.
דוגמא נוספת היא קמפיין הבחירות של אובמה ליהודי פלורידה - שאוכלוסיית היהודים בה מבוגרת במיוחד. לכן, הקריאייטיב לקמפיין נעשה ע"י פניה דרך הרשת דווקא לנכדים והפניה שלהם לגשת לסבים ולסבתות ולהסביר להם למה חשוב כל כך לבחור הפעם אובמה. התוצאות של הקמפיין היו ניצחון של אובמה בפלורידה שנחשבת מעוז רפובליקני ברוב גדול עם תמיכה עצומה של הקהל היהודי.
במילים אחרות הפרסום המקוון כבר חורג מגבולות הרשת ומעניין יהיה לראות מה תהיה ההתפתחות האבולוציונית הבאה
גלעד ורשבסקי מספק לך קריאייטיב איכותי
וקופירייטינג שמשאיר סימן
http://www.giladv.com/friends



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב