דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האייפון כקונסולת משחקים??? 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 2037 פעמים ]


האייפון כמכונת משחקים




ביום שהושק האייפון ספק אם יכולת למצוא מומחה אחד שיכול היה לצפות את ההשפעה של המכשיר הזה על תחומים שונים כמו אינטרנט סלולארי או תחום המשחקים. בכלל, לאור העובדה שאפל החליטה לשחרר את המכשיר כפלטפורמה סגורה הרמטית, ללא שום יכולת של המשתמש להתקין עליו תוכנות, קשה היה לחזות את ההמשך. אבל ההמשך קרה...
כאשר גרסה 2.0 יצאה לאוויר ביחד עם ה SDK (ערכת פיתוח למכשיר) היה כבר ניתן להבין שמשהו גדול הולך לקרות וכאשר ה AppStore התחילה לצבור תוכנות ומשחקים ובעקבות זה קהל משתמשים גדול הכל פתאום התחיל להתבהר.

כאמור, בתחילת הדרך אפל יצרה מכשיר נהדר אבל ריק מתוכן. לא היה ניתן להתקין עליו שום תוכנה חיצונית ללא פריצתו. אלו שפרצו (כל מי שחי מחוץ לארה"ב וחלקים משמעותיים מאלו שכן חיו בארה"ב) אותו יכלו להתקין תוכנה בשם installer -שאפשרה להתקין תוכנות שפותחו על ידי מפתחים חיצוניים. רוב המשחקים היו ברמה של משחקי קומודור 64 אבל לפחות כך יכולנו להנות מעט מהיכולות האדירות של המכשיר. פריצת הדרך הגיעה עם שחרור ה SDK ביחד עם גרסת 2.0 של המכשיר שפתחה אותו להתקנה של תוכנות שעברו את הסינון של אפל. הדרך הייתה להוריד את התוכנה או המשחק מהחנות של אפל ואז להתקינו.

אני זוכר לא מעט כתבות באתרי אינטרנט שלא הבינו את הצעד הזה של אפל. היו שקראו לזה פלופ ולא הבינו למה אפל מתעקשת לשלוט בתוכן שיותקן על המכשיר ולא נותנת לשוק לקבוע מה לעשות איתו. היום כבר ברור שכמו שאפל הצליחה להשפיע באופן מכריע על תעשיית המוזיקה על ידי ה- iTunes Store כך היא גם משפיעה היום על תעשיית המשחקים.
עד כה הצטברו כ 85 אלף תוכנות ומשחקים - מספר מרשים בהתחשב בזמן הקצר שעבר שהורדו כ- 2 ביליון (!!) פעמים על ידי בעלי האייפון והאייפוד טאצ'. ללא ספק מדובר במהפכה של ממש. עיון קצר ברשימת התוכנות הנמכרות ביותר מציג תמונה ברורה - הרוב המוחלט הם משחקים לעומת מיעוט של תוכנות שימושיות. אכן האייפון הפך להיות מכונת משחקים משומנת למדי.

קודם כל מדובר במכונת מזומנים אדירה שמגלגלת מאות מיליונים אשר מתחלקים בין המפתחים ואפל עצמה. ברשת מסתובבים לא מעט סיפורים על מפתחים שעזבו את מקומות העבודה על מנת לפתח תוכנות לאייפון והצליחו להתעשר בין לילה. כמובן שעל כל סיפור הצלחה נוכל למצוא כישלונות רבים ואחת הבעיות הקשות שאפל מתחילה להתמודד איתה (ורק תחמיר) היא הדרך לגרום למשתמש לשם לב למבול התוכנות הקיימות. מעבר לכך מדובר ביצירת טרנד חדש שכל יצרניות הטלפונים מנסות להצטרף אליו על ידי פתיחת חנות מקוננת של תוכנות.

כשמנסים מעט להעמיק במגמות שרואים בתעשיית המשחקים מגלים שכיום חלק גדול משוק המשחקים מתאים עצמו לחליל של חברת התפוח. מותגי יוקרה כמו Need For Speed או Sims גילו שעל מנת להצליח למכור כמויות ולהרוויח בגדול עליהם לשנות פאזה בכל הקשור למחיר. 4.99 דולר הפך להיות מחיר יקר עבור משחק איכותי בייחוד שיש לו מתחרים טובים לא פחות ב 0.99 דולר. בעצם רק משחקים מאוד מסוימים מרשים לעצמם לצאת לעולם עם מחיר של 9.99 דולר. אגב, אותם משחקים עולים כפול או יותר עבור קונסולות מתחרות כך שבעצם ניתן לטעון שמשתמש האייפון מקבל תמורה טובה יותר עבור על סנט שהוא מוציא.

אגב, האייפוד טאצ' הוא סיפור מופלא בפני עצמו. כאשר אפל החלה לשווק אותו היא לא באמת ידעה באיזה אופן למתג אותו. האם הוא נגן מוזיקה? נגן סרטים בשל המסך הגדול? או אולי בכלל להבליט את אפשרות הגלישה הנוחה באינטרנט? בעצם אפל היא לא זו שהגיעה להחלטה אלא השוק עצמו קבע שמדובר במכונת משחקים שתתחרה באופן ישיר בכל הקונסולות הניידות כמו PSP של סוני או ה DS של נינטנדו. במבט לאחור זה נשמע מאוד הגיוני, למכשיר יש יכולות גרפיות טובות, חיבור לרשת דרך WIFI, חיישני תנועה ומסך מגע, מדוע שלא יהיה מתחרה ראוי? בעבר המאוד לא רחוק זה לא היה לחלוטין ברור. היום, לאחר שדרוגי החומרה המאסיביים שעשתה אפל למכשיר הוא הפך להיות מתחרה חזק יותר. אגב, שמועות עקשניות טוענות שאפל נמנעה מלהוסיף לו מצלמה בדיוק בגלל הרצון למתג אותו כקונסולת משחקים ולא כאח הקטן של האייפון.

מה צפוי בהמשך? בעתיד המיידי נראה את מגמת התשלום פנים אפליקציה מתגברת. אם עד כה המפתח היה משחרר שתי גרסאות למשחק, האחת לייט שהייתה חינמית והוגבלה באופן מסוים ומטרתה שיווקית והשנייה מלאה לחלוטין שעלתה כסף מעכשיו יוכל המפתח להציע את התוכנה בחינם והמשתמש שירצה להשתמש בכל האפשרויות יצטרך לרכוש אותן מתוך האפליקציה. לדוגמה, את נשחק במשחק יריות כלשהו, נצטרך לשלם סכום מסוים עבור שדרוג הנשק שלנו או לחילופין אם נרצה לשחק און ליין עם חברים נצטרך לשלם תוספת. בעצם המשחק הבסיסי יהווה פלטפורמה להצעת שירותים בתשלום.

תהנו...

הערות או תוספות: info@itechstore.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב