דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשנות גישה 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 4120 פעמים ]

לכולנו יש רעיונות. כל הזמן ובכל מצב. יושבים עם חברים, מדברים על כל נושא שבעולם ופתאום- צץ רעיון אדיר. מתקלחים בסוף יום עבודה, המחשבות זורמות, ופתאום- איך לא חשבתי על זה מקודם?
אתם זקוקים לשינוי, לאווירה אחרת, אתם צריכים להגדיל את ההכנסה, להפוך להיות עצמאיים, הראש עובד, רעיונות באים והולכים, חלקם טובים יותר, רובם לא עוברים את סף המחשבה הנוספת. בכל זאת, הנה רעיון מבריק, גדול. אבל, איך מביאים אותו לידי ביצוע?
מחקרים מוכיחים שהפער הכי גדול בקיום האנושי הוא הפער שבין המחשבה לפעולה. בדמיון הכול נראה מושלם, חד, זורם בטבעיות ומצליח בגדול. אך המציאות שונה, היא מורכבת מאלפי פרטים שמוחך מעולם לא יוכל להכיל במלואם. הפער הזה, בין הדמיון שהופך את הכל לפשוט וקל ובין המציאות המורכבת היא הסיבה מדוע רוב הרעיונות נשארים במוח ולא מתגשמים.
הלאה. האדם, בניגוד לדעה הרווחת, שואף לטריטוריה קבועה, להרגל, למינימום חשיבה ופעולה. זו הסיבה מדוע רוב האנושות עובדת מתשע עד חמש, מולידה שניים וחצי ילדים, וגרה בפרברים. כל שינוי, ויהיה הקל שבקלים, גורר אחריו עצבנות, חוסר וודאות וחוסר ביטחון. אין דבר שהאדם שונא יותר מאי וודאות בקשר לחייו.
זו הסיבה מדוע אנשים כה רבים מפנטזים על שינוי, על להביא רעיון אדיר אל הפועל, אך כה מעט אנשים אכן עושים זאת. מה מייחד את האנשים האלה?
התשובה היא, שום דבר. האדם פועל משני מקומות בלבד. אלף, מקום של חוסר ברירה וביית, מקום של אינספור אפשרויות. שני המקומות האלה יכולים להיגרם על ידי נסיבות חיצוניות או שינוי פנימי. כך או כך, כל אחד מאיתנו יכול להגיע אל המקומות האלה במקרה, או מתוך החלטה.
מכיוון שרובנו שייכים לרוב האוכלוסייה, קרוב לוודאי שנעביר את הגישה הפאסיבית הזו גם לילדינו. זו הסיבה העיקרית מדוע אנחנו מתנהגים כפי שאנחנו, כי ככה אנחנו רגילים, כי ככה חינכו אותנו, כי אלה הן הדוגמאות שלנו.
אפשר גם אחרת. שינוי פסיכולוגי עמוק, והבנה את המשחקיות של הקיום יכולה לשחרר כל אחד מכבלי החינוך וההרגל. אתה יכול להיות כמו כולם או יחיד ומיוחד, הבחירה בידיך. יש לך רעיון טוב, קודם כל תבין בראשך שהוא יכול להתממש, אחר כך, תתחיל לפעול.
לכולנו יש רעיונות. כולנו מפחדים משינוי. עובדה אחת אפשר לשנות, עובדה שנייה לא. אתה תבחר מה אפשר לשנות ומה לא.
GreenWeb כותבים על פרסום, יחסי ציבור ורעיונות לפרסום. אין רעיון שלא חשבו עליו קודם, אבל מי שמישם אותו ראשון הוא זה שיפרוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב