דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שמאות מקרקעין - מקצוע מבוקש מאי פעם 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3318 פעמים ]

בשנים האחרונות לימודי שמאות מקרקעין מעניינים יותר ויותר אנשים, זאת מאחר והמקצוע של שמאי מקרקעין הינו מקצוע אשר הופך להיות נדרש יותר ויותר - רבים הם הגופים אשר זקוקים לשירותיהם של שמאי מקרקעין, בניהם ניתן למנות בנקים, חברות ביטוח, משרדי ממשלה, חברות ועסקים וכמובן אנשים פרטיים. אכן, כל הגופים הללו ועוד רבים אחרים זקוקים לשירותיו של שמאי מקרקעין בשלב כלשהו. זאת מאחר וכל גוף אשר בשלב כזה או אחר תהיה לו נגיעה בנדל"ן יזדקק לשירותיו של אדם אשר יבדוק את השטח ואת הנכס, ויעריך את שוויו. מה אם כן לומדים במסגרת לימודי שמאות מקרקעין, מהו מסלול הלימודים המקובל והיכן ניתן ללמוד את המקצוע? על כל זאת ועוד נענה בשורות הבאות.

לימודי שמאות מקרקעין - מצויינות ללא פשרות

קורסי שמאות מקרקעין הינם קורסים אשר מסמיכים אנשים לעסוק בתחום המרתק והמורכב של נכסים וושוויים. על מנת לבצע את תפקידו כראוי, על שמאי מקרקעין לשלוט בידע רב ממספר רב של תחומים אשר כולם נוגעים לנדל"ן ושוויו - החל מקריאת מפות, מדידות, הנדסת בניין, דרך אדריכלות, חומרי בניין, בדק בית, שווי שטח ועד דיני מקרקעין וכלכלה. כמו כן, ילמד בקורס התלמיד אודות שוק הנדל"ן בארץ, שלושת השיטות של ביצוע שמאות מקרקעין במדינת ישראל ועוד.

מטרתו של קורס שמאי מקרקעין היא להכשיר את השמאי לעתיד את בכל התחומים הללו על מנת שיוכל לבצע את תפקידו ללא רבב, שכן בתחום רגיש כמו נדל"ן כל טעות משמעה נזק בשווי עשרות אלפי שקלים, ולעיתים אף יותר. יש לציין שעל מנת להבטיח התמודדות מוצלחת עם חומר הלימוד, כמו גם יכולת של התלמיד לעמוד בנטל הלימודים, לימודי שמאות מקרקעין פתוחים רק לבעלי השכלה אקדמאית קודמת. עדיפות לקבלה בתחום תינתן לאנשים בעלי תארים במקצועות אשר קשורים באופן כלשהו לנדל"ן או שמאות מקרקעין (הנדסת בניין, גיאוגרפיה, גיאודזיה, כלכלה, עריכת דין, אדריכלות ועוד). כמו כן, על מנת להבטיח את מצויינותו של כל שמאי מקרקעין אשר נכנס למקצוע זה ולבקר על העוסקים בתחום, כל בוגר לימודי שמאי מקרקעין חייב לעבור בדיקת רישוי מקיפה מטעם מועצת השמאים של משרד המשפטים, ולעבוד כמתמחה במשך שנה.

לימודי שמאות מקרקעין - איך, היכן ומה?!

קורסי שמאות מקרקעין אם כן הם מאתגרים ומחייבים, אך בסופם מובטח לעוסקים בתחום מקצוע מרתק, מספק וכמובן נדרש בשוק. לימודי אלו מתקיימים בשלל מכללות ומוסדות לימוד ברחבי הארץ, כך שגם אדם המתגורר בפריפריה יכול למצוא מוסד לימוד אשר מלמד את מקצוע שמאות המקרקעין בסמוך למקום מגוריו. לכל מוסד לימוד שכזה תוכנית לימודים שונה במקצת מבחינת אופן ביצועה, אולם באופן כללי לימודי שמאותאורכים כ- 600-700 שעות, אשר ניתנות להשלמה לאורך כשנתיים-שלוש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב