דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיני עבודה לנשים בהריון - מאורע משמח, זכויות מיוחדות 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 4501 פעמים ]

דיני עבודה הם קובץ פסקי דין וחוקים אשר מטרתם הגנה על עובדים מפני שרירות ליבם של מעסיקים. מדובר למעשה בהנחיות של עשה ואל תעשה למעביד ולמעסיק בהן מפורטות הזכויות וההטבות של עובדים מקטגוריות שונות - מגזר, מגדר, מצב משפחתי ואישי ועוד. דיני עבודה רבים מתמקדים בנשים הרות, זאת עקב מצבן הייחודי - נשים הרות נושאות ברחמן בן אנוש חדש, ולמצב זה השלכות על מצבה הכלכלי (שכן בקרוב תצטרך האישה ההרה לכלכל אדם נוסף), הבריאותי והנפשי.

במקביל, קיימים מעסיקים רבים אשר לא יקבלו בהבנה מצב ייחודי זה - מכורך הנסיבות נשים הרות עשויות להפסיד ימי עבודה רבים עקב ביקורים בבית חולים, ובשלבים מאוחרים יותר של ההריון אף עשויות להתקשות לבצע את עבודתן באותה היעילות כפי שיכלו טרם ההריון. עקב מצב ייחודי זה ראה המחוקק מקום לכתוב קובץ דיני עבודה אשר יגן במיוחד על זכויות עובדים של נשים הרות. בשורות הבאות נסקור זכויות אלו בקצרה.

דיני עבודה - דבר המחוקק

מטרתם של מחוקקי דיני עבודה לנשים בהריון הייתה ברורה - לשמר את זכויותיה ולהבטיח את המשך פרנסתה של האישה ההרה. לפיכך, ניסו המחוקקים למנוע מצב של פיטורין בהריון ובאותו זמן להעניק לאשה ההרה את החופש והתמיכה להעדר ממקום העבודה עקב ההריון, כמו גם לאפשר לה לעבוד בקצב מתון ורגוע יותר על מנת להקל על גופה ונפשה. לפיכך, דיני עבודה לנשים בהריון בין  היתר אוסרים את פיטוריה של עובדת או צמצום בשעות עבודתה עקב הריון (זאת באם העובדת עבדה בעסק לפחות חצי שנה ועל המעסיק להוכיח כי שינוי תנאי ההעסקה אינו קשור להריון). כמו כן, דיני עבודה לנשים בהריון אוסרים על העסקת אשה הרה שעות נוספות או לילות החל מהחודש החמישי להריון (במידה ויידעה העובדת את המעסיק על כך).

קיימות הגנות נוספות שמספקים דיני עבודה לנשים בהריון, כמו למשל הסדרת חופשות והעדרויות מיוחדות עקב ההריון, הגנה מפני עבודה בתנאים פיזיים קשים ואף זכויות מיוחדות במקרה של הפלה. כמו כן, יש לציין כי גם לנשים שלא יידעו את המעסיק על הריונן זכאיות להגנה על מקום עבודתן מתוקף דיני עבודה לנשים בהריון. אין ספק, אם כן, שהמחוקק דאג להגן על נשים בהריון בתוקף. אולם מה לעשות כאשר זכויות אלו מופרות...?

דיני עבודה ופיטורין בהריון - להשיב את הצדק על כנו

למרבה הצער, לעיתים דיני עבודה לנשים בהריון מופרים מדי פעם. מקרים שכאלו הינם מצערים ביותר, אולם במידה והם מתרחשים - לא אבדה תקווה! קיימות פירמות רבות של עורכי דין אשר דיני עבודה הם תחום ההתמחות שלהם, ואליהם מומלץ לפנות במקרה של פיטורין בהריון או הפרת זכויות נשים הרות. עורכי דין אלו ילחמו בעבור הנשים ההרות אשר נעשה להן עוול, יבטיחו את מלוא הזכויות להן הן זכאיות על פי דיני עבודה וישיבו את הצדק על כנו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב