דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק שמפו לבני הנעורים: ראיון עם איה דוידסון, מנהלת קו מוצרי נקה לצעירים 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 755   [ נצפה 3039 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


הוא יאפי כמו האיש ההולך, הוא זרוק כמו סנופי של בראון, אבל דבר אחד ברור: היא התאהבה בו. הוא - פידו דידו והיא: איה דוידסון.

ראיון עם איה דוידסון, מנהלת קו המוצרים החדש של נקה לבני הנעורים
האתגר של איה הוא נישה שעדיין לא קיימת בארץ, וגם במקומות אחרים בהם היא קיימת, המורכבות גבוהה. הנוער רוצה להיות גדול ולהרגיש גדול, ובהתאם לכך להשתמש במוצרים של גדולים. למשימה זה מביאה איה דוידסון במטענה ניסיון דומה מן העבר: איה היתה מנהלת המוצר הראשונה בארץ שהוציאה סדרת תכשירים לגבר - ''חוויה''. הסימן המובהק להצלחתה הוא שכל החברות כיום משווקות סדרות תכשירים לגבר: פישר, קרליין ועוד.

הסידרה כוללת בשלב זה ליין בסיסי של מוצרים: שמפו לשיער, מרכך לשיער, דאודורנט, תחליב גוף לנערות, סבון מוצק, ג'ל לשיער וסבון נוזלי. בהמשך, יש כוונה לצאת עם מוצרים נוספים. הכניסה לנישה, על אף ההכרה בנטייה של בני הנעורים להשתמש במוצרים של מבוגרים כדי להרגיש ''כמו גדולים'' מבוססת על כמה השערות. המוצר למבוגרים הינו יקר למדי ולא כל בני הנוער יכולים להרשות לעצמם רכישה. הסידרה לנוער, לעומת זאת, מוצעת במחיר שווה לכל כיס.

הדמות של פידו דידו אמורה לעזור לסידרה לרכוש אהדה בקרב הנוער, ולכך מצטרף גם עיצוב אריזות המוצרים. הגישה מותאמת ל''ראש הצעיר'' תרתי משמע. לדוגמא, הטקסט המדליק על אריזת הדוגמיות, המושם בפיו של פידו דידו: ''השיער הוא הסמל המסחרי שלי, כמו שאתם רואים..., לכן אני ממש מוכרח להקפיד על השמפו הכי מוצלח! אחרי שתנסו אותו גם אתם תגידו: אין כמו השמפו של פידו דידו.

תודו, טקסט כזה לא מוצאים על אריזת מוצר למבוגרים, וגם לא על אריזת מוצר לילדים. באותה מידה, הדמות של פידו דידו אינה ילדותית כמו דמויות של וולט דיסני וכו', אך אינה עולה בהרבה מעל גיל 20. הטיפול בדמות כולל גם עריכת שינויים והתאמות לשילוב של כמה דמויות תוך התאמה ספציפית לכל מוצר. תהליך לא פשוט היה כרוך גם בבחירת בושם מתאים לבני הנעורים, שיהיה גם ''יוניסקס'' מבחינת ריח, ויז'ואל ואריזה.

הפתרונות, כמו הדמות, שובי לב אך אינם מצועצעים. הפעילות השיווקית לקידום המוצר התבססה על תקציב צנוע, שלא איפשר למשל הפקה של תשדיר פרסום, על אף שתשדיר ממש מתבקש עם דמות שכזאת. במקום, הזמינו מחברת המימד השלישי בובות פידו דידו בגודל טבעי, בהן השתמשו לקידום בנקודות המכירה. הדמויות חילקו דוגמיות של המוצרים וחולצות של פידו דידו. במסגרת קידום מכירות ברשת סופר פארם בצפון, הולבשו עובדי הרשת בחולצות פידו דידו. בנוסף הוצבו סטנדים בחנויות דיסקים וליוויס.

מול דמויות ''היסטוריות'' כמו סימפסון, פופאי, סנופי ואחרים, אי אפשר לדעת מראש איזו דמות קווית וחסרת הדר תהיה גורף הממון הבא בתור. לפידו דידו יש כבר כמה שנים מעמד סולידי בחבורה, ויחודו בכך ש''זוהרו'' הצנוע אינו חולף ככוכב שביט.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב