דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק רשת בתי כלבו: ראיון עם משה אילת, חבר הנהלת השקם 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 812   [ נצפה 2564 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


ראיון עם משה אילת, חבר הנהלת השקם
נתוני סקר שנערך על ידי הנהלת השקם, הראו כי 12% מקהל היעד ''יודעים'' שחנויות הרשת סגורות בפניהם ופתוחות רק למשפחות מערכת הבטחון. מול נתונים אלה, נערכים בשקם לתהליך כפול לקראת ההפרטה הצפויה: צעד ראשון של ''שחרור'' מהצבא ומעבר לאזרחות, ורק בהמשך (ובמקביל) צעדי הפרטה כמו חברות ממשלתיות נוספות.

בסיטואציה כזאת, לפעילות השיווקית של הרשת תפקיד מוביל בתהליך, כפי שתיאר בפני משה אילת, חבר הנהלת השקם האחראי על פעילות פרסום, תקשורת וקידום מכירות. ''את השלב הראשון כולם מכירים: הקופונים הצהובים של ''שניים במחיר אחד'' שעדיין מופיעים כל יום בידיעות אחרונות, הפכו לכרטיס שנועד למשוך לקוחות של שני המחותנים: השקם וידיעות אחרונות. מבצע זה ימשך כל עוד שני הצדדים חשים שהמאמץ מביא להם עוד ועוד לקוחות''.

תחילתו של המבצע בדילמה שנתקל בה משה אילת: האם לצאת במסע פרסום תדמיתי או שיווקי לקידום מכירות ישיר. לאור הצלחת המבצע, ולצורך השגת מטרה דומה של משיכת לקוחות לתוך חנויות הרשת, הגו בשקם מבצע נוסף שנועד לענות על 3 דרישות עיקריות: שותף אסטרטגי עם הרבה לקוחות בפריסה גיאוגרפית מתאימה, תועלת מוחשית לשני הצדדים ועיתוי נכון.

''מבצע שי 10'' של השקם ביחד עם חברת ''פז'' עונה על כל הדרישות שהוגדרו: ''תחנות פז מפוזרות בפריסה אטרקטיבית עבור השקם, היקף הלקוחות משמעותי והתועלת של חברת פז גם היא אינה מבוטלת'' (בהנחה שפרסום המבצע יביא להעדפת פז בקרב הלקוחות). לכך עזר גם העיתוי - מבצע לקראת החגים. ''בחירת המחלקה לכלי בית ברשת חנויות השקם משלימה גם היא את התאמת העיתוי, מתוך נתונים המסמנים את תקופת החגים כמועד מועדף לרכישת כלי בית.

מבחינת הלקוח, תו השי מהווה הנחה של עד 20% עבור התדלוק בפז, בהתניה של תדלוק ב-50 ש"ח ומעלה. לחליפין, ברכישת כלי בית ההנחה גבוהה יותר, על ידי צירוף תו השי למבצעי הנחה והוזלות משמעותיות לקראת החגים'' (לקראת החגים מייבא השקם באופן ישיר 98 מכולות עם 3200 מוצרים שונים, בהיקף שמאפשר לחתוך מחירים על חשבון החיסכון בפער התיווך).

''גיבוש מהות המבצע המשותף נערך בין אגפי השיווק והובא לאישור המנכ''לים, אריה לוי בפז ויוחנן גור בשקם''. מתוך התהליך, צמחה לפי הגדרתו של משה אילת ''ברית שיווקית'' בין שני הגופים שמצאו שפה משותפת גם בנושא נוסף: השקם לקראת הפרטה ופז לאחר תהליך הפרטה. בהקשר למבצע מסוג זה, צריך לזכור את הנתון הידוע שרשתות השיווק בארץ מהוות בעצם רק 40% מהמסחר הקמעונאי. לקראת ראש השנה עולה מספר זה לכדי 70%, במיוחד לאור המבצעים של הרשתות, אל מול רצון הלקוחות לרכז קניות לקראת החגים ולזכות באשראי המוצע להם על ידי הרשתות.

מבחינת התוצאות של המבצע הנוכחי, למשה אילת עדיין אין סיכומים, אך לפי דיווחי חנויות הרשת כבר בשבוע הראשון הגיעו עשרות אלפי לקוחות עם תלושים. אם נזכור שעל פי תנאי המבצע כל לקוח זוכה בתלוש על סמך רכישת דלק ב-50 ש"ח ומעלה, ויכול לנצל את התלוש בעת רכישת כלי בית ב-50 ש"ח לפחות, הרי שגם בשטח ולא רק בתיאוריה, שוב מדובר באחד ממבצעי השיווק היותר בולטים בתקופה האחרונה.

פרט מעניין העומד ברקע של שני המבצעים הוא העובדה שהשקם הינו גוף המפעיל סוכנות בית לפרסום.


שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב