דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק פתרונות מיחשוב: ראיון עם יוסי שובל, מנהל השיווק של IBM 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 830   [ נצפה 2285 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


כל מי שהזמין התקנת מערכת מחשב לעסק (כמעט) זוכר את הרווח בין שני הכסאות: זה של ספק החומרה וזה של ספק התוכנה. כל אחד מהם יושב לבטח על כסאו וטוען שהשני אשם, והלקוח ביחד עם התקלות נופלים בין הכסאות. גם חברת IBM חטאה עד לא מכבר בהפקרה מסויימת של הלקוח מבחינה זו, והסתפקה ברשימת בתי תוכנה מומלצים לפתרונות תוכנה עבור רוכשי מחשב הביניים AS400 (הנושא מוכר לי אישית מנסיוני, אך לא אפרט).

שיווק חכם מנסה לתת ללקוח את מה שהוא רוצה. לקוחות IBM רצו דבר ברור: תנו לנו פתרון כולל עם אבא אחד. ללקוח לא נוח בין הכסאות. עבודה מול שני ספקים, סגירת שתי עסקאות נפרדות, שני חוזי שירות, תאומי התקנה ושירות ובעיקר כמו שנאמר - לעיתים קרובות מדי טוען כל צד שהשני אשם. אבל עכשיו נותנת IBM ללקוח בדיוק מה שהוא רוצה, ואפילו מה שלא העז לבקש. במסגרת עסקת הזהב ''AS400'' - פתרון עסקי שלם, כולל מחשב ותוכנה לניהול העסק.

ראיון עם יוסי שובל, מנהל השיווק של IBM
''היוזמה לעיסקה האינטגרלית אכן באה כתגובה לפניות של לקוחות וגובשה מתוך נסיון משותף של החברה ולקוחותיה. לחבילה המוצעת מספר יתרונות. ראשית, התגברות על כל חסרונות העבר. הלקוח עומד מול חברת IBM בלבד, והיא אחראית מולו לגבי כל מרכיבי המערכת: החומרה, התוכנה, ההתקנה, ההדרכה, הליווי, התמיכה והשירות השוטף. בנוסף, בסופו של חשבון המחיר ללקוח נמוך יותר לעומת הפתרון הקיים בו נאלץ הלקוח לעמוד בעצמו מול בית התוכנה.

יחד עם זאת, מדגיש שובל, חשוב להדגיש שהפתרון המוצע אינו מתאים לכל אחד. חבילת ''עיסקת הזהב'' מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים אשר צורכי המיחשוב שלהם סטנדרטיים, באופן המאפשר להתקין עבורם תוך התאמה אישית מוגבלת פתרונות תוכנה מוכנים במגוון תחומים עסקיים.

כדוגמא לכך, מתוך עלון משותף של חברת איכות משווקים ו-IBM להצגת חבילת התוכנה: ניהול שיווק ומכירות, מערכת קבלת הזמנות מלקוחות, ניהול מלאי ומחסנים, מערכת רכש ויבוא, תוכנת יצור ותמחיר, ניהול קופות רושמות, ספקים, הדפסת המחאות מידע גרפי ניהולי, הנהלת חשבונות וניהול פיננסי. בנוסף לכל אלה, גם מימשק לתוכנות חיצוניות ועל הכל מערכת שירות ותחזוקה.

את קהל יעד מגדיר שובל לא בכיוון חברות שעדיין אין להם מחשב, אלא דווקא חברות שפתרון המחשוב הקיים אצלן אינו מספק אותן מבחינת ההיקף מהירות התגובה, הקישוריות ואלגנטיות הפתרון לצרכים העסקיים.

גודל השוק הרלוונטי מוערך על ידי שובל בכמה אלפי חברות שאינן מרוצות מהמיחשוב הקיים אצלן. כדוגמא לכך, מציין שובל שרוב משרדי הפרסום בארץ מצויידים במחשבים אישיים בלבד, לעיתים מחוברים ביניהם ברשת, בעוד צורכיהם מצדיקים מחשב בגודל של AS400 עם שלוחות לפי הצורך.

הפעילות השיווקית לקידום החבילה החדשה נעשית לפי סקטורים, וכוללת מספר ערוצים. המטריה הפרסומית התחילה במודעת דאבל, ובהמשך מודעת עמוד. לאחר הפסת פסח - מודעות בשני צבעים. מול סקטורים נבחרים בוצע דיוור ישיר בשלבים וכן נערך כנס מנהלים (חצי יום עיון) ובחודש מאי ייערכו כמה נוספים. עוד מתוכנן פרסום ברדיו, לא בסגנון ג'ינגל אלא הצעה עיסקית רצינית, וכן פעילות משותפת עם בתי התוכנה שנבחרו על ידי IBM לתפירת החבילה החדשה.

שניים מתוך אלה הם בתי התוכנה ''מוניטין'' ו''איכות'', השלישי עדיין לא לפרסום. שיתוף הפעולה עם IBM מהווה עבור אותם בתי תוכנה נבחרים הזדמנות מצויינת לקידום עסקיהם ומעמדם בשוק, תוך גיבוי מלא מ-IBM וחותם עיסקת הזהב.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב