דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק פילם ונייר צילום: ראיון עם דורון מאור, מנכ''ל דלתא פילם - קודאק 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 3219 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


ראיון עם דורון מאור, מנכ''ל דלתה פילם - קודאק
על מנת שההשקעה שלנו תשמור על הצבע לאורך זמן, חשוב אמנם סרט הצילום, אבל גם הנייר קובע. זה המסר של הקמפיין החדש שפרסה חברת דלתה-פילם לרוחב 800 אוטובוסים למשך שבועיים. הויז'ואל הוא אותו תצלום יפה של שירלי בוגנים מסוכנות אימג', שכיכבה בקמפיין הקודם להצגת סרט הפרסום החדש גולד II. השימוש באותו ויז'ואל בא אולי להדגיש את השילוב הקובע: סרט צילום טוב ונייר טוב נותנים מענה לשתי בעיות מוכרות: צבעים נאמנים למקור ולאורך זמן. בנוסף, השימוש באותו ויז'ואל הוא גם חסכוני.

מיחזור הויז'ואל נועד ''להסב את תשומת לב הלקוחות לקשר בין שני רכיבים אלה לבין התוצאה - תמונה סופית מוצלחת. בפועל, ניתן לעשות גם חישוב אחר: אם תמונה אחת שווה אלף מילים, ובתוכן החלפת חמש מילים בלבד מקמפיין א' לקמפיין ב', הרי יתכן שחלק מן הלקוחות אינם רגישים מספיק כדי להבחין בשינוי של 5 פרומיל'' (במיוחד לקוחות שהשפה המדברת אל ליבם היא השפה הויזואלית של התמונות, ובתמונות אנו עוסקים).

''מה שקובע זה התוצאות'', מוסיף דורון מאור. ''מדובר בשוק מרוכז בו קודאק מחזיקה כ-50%, אגפא 40% ופוג'י 10%. לאחרונה חל גידול במכירות ברמה של עשרות אחוזים, תוך גידול משולב של השוק כולו ושל פלח השוק שבידי קודאק. הגידול חל גם בצריכת סרטי צילום, אך ברמה נמוכה מהגידול בצריכת נייר קודאק, באופן המעיד על אפקטיביות הקמפיין החדש''.

דבר נוסף שעניין אותי בהזדמנות זאת של שיחה עם המנכ''ל האשקלוני (לשעבר), הוא נושא גודל הנייר המועדף על ידי הלקוחות. מסתבר שיש מעבר ברור מתמונות קטנות בגודל 9X12 ס''מ לתמונות בגודל 10X15 ס''מ. ''משמעות המעבר אינה מסתיימת במחיר לתמונה. המעבר משפיע על כל תעשיית האלבומים. מכיוון שמדובר באופנה, הרי שמדף האלבומים המשפחתי סובל מן השינויים: סרט צילום טוב ונייר טוב, שומרים על צבעים טבעיים לאורך זמן, אבל גודל התצלומים גורם לכך שלעיתים גודל הכיסים באלבומים קטן מדי, ולעיתים התמונות הקטנות ''צפות'' בתוך כיסים גדולים''. בכל אופן - אין כמו אלבום לרגעים של נוסטלגיה, ועדיף נוסטלגיה בצבעים נאמנים למקור לאורך זמן.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים www.nosweat.co.il
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב