דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משפטי פתיחה - כדאי להשתמש במשפטי פתיחה או שזה נדוש 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 834   [ נצפה 5713 פעמים ]

האם נמאס לנשים ממשפטי פתיחה נדושים? מה גבר יכול לעשות אם הוא רוצה להתחיל לדבר עם בחורה ואין לו מושג על מה לדבר ואיך בכלל להתחיל.

נניח אתה נמצא בבאר ואתה מבחין בשתי בנות חמודות שיושבות על הבאר. אתה יודע שאם היית מכיר אותן במסגרת כלשהי - בעבודה, בלימודים,דרך חבר אז בקלות היית יכול לפתח איתן שיחה נחמדה וקלילה. הרי אתה בן אדם חברותיואינטליגנטי, אבל בסיטואציה שבה אין לך שום קשר לבחורה זה יכול להיות קצת... מוזר.

למזלנו, כאן נכנס עולם הפיק אפ לתמונה ומביא לנו כמהכלים מאוד פשוטים להתחיל שיחה עם בחורה - אחד הכלים האלה נקרא פתיח. המטרה שלהפתיח היא לפתוח שיחה עם בחורה או בחורה שנמצאת עם עוד כמה אנשים. הפתיח עוזר לךלפתוח איתם שיחה קלילה ככך ששני הצדדים ירגישו בנוח. הפתיח הוא בעצם סוג של משפט פתיחה מתוחכם ואלגנטי הרבה יותר מרוב משפטי הפתיחה שאנחנו מכירים.

המטרה של פתיח מוצלח היא להשיג את תשומת לבה שלהבחורה לגרום לה להתעניין בך. זה לא דרך להתחיל איתה או לגרום לה להבין מי אתה ומהמיוחד בך בניגוד לכל משפטי הפתיחה הנדושים שמנסים לעשות זאת.

יש כמה סוגי דרכים לפתוח שיחה - דרך ישירה ודרךעקיפה. בדרך הישירה אתה מביע עניין ישירות בבחורה:"שלום, אני רוצהלהכיר אותך" או "שלום, מצאת חן בעיני". פה אפשר להזכיר את כל משפטי הפתיחה הכושלים כמו:"אבא שלך גנן? אז מאיפה הוא גידל פרח יפה כמוך?".

בדרך העקיפה, אתה לא מביעעניין ישירות בבחורה. כשאתה מתחיל לדבר עם הבחורה בדרך זו היא לא אומרת לעצמה:"הבחור הזה רוצה לשכב אותי/להכיר אותי/להיות איתי בקשר". בדרך כללבחורות מושכות שנראות טוב, רגילות לגברים זרים שמגיעים משום מקום ומנסים להתחילאיתן (בדרך כלל באמצעות שימוש במשפטי פתיחה כושלים), לכן במהלך השנים הן פיתחו כל מיני שיטות ואסטרטגיות לנפנף את הבחורים הללומיד. ברגע שאתה מתחיל לדבר איתן בצורה העקיפה, אתה בעצם עוקף את כל החומות וההגנותהללו (הגנות כמו:"אני וחברה שלי בשיחה חשובה", "יש לי חבר" , "אניעסוקה").

דרך אחת לפתוח שיחה עם בחורה בצורה עקיפה נקראת פתיח דעה. כלומר,אתה מבקש את הדעה של הבחורה בנושא מסוים. כשאתה מתחיל לדבר איתה בצורה כזו - אתהלא משדר לה שאתה מעוניין בה אלא אתה צריך ממה חוות דעת בנושא מסוים. בניגוד לשארהגברים שמתחילים עם בחורות עם משפטי פתיחה נדושים, בצורה כזו אתה לא מנסה להרשים אותה, להחמיא לה אולהתחיל איתה.

למשל, גבר נמצא בבית קפה עם חבר שלו ומבחין ב-3 בחורותשיושבות לידם. הם צוחקות, מדברות ונהנות. הגבר ניגש אליהן ושואל אותם :"בנות,אני צריך חוות דעת נשית - חבר שלי (הוא מצביע על החבר) יצא אתמול לדייט ראשון עםמישהי, הוא אומר שהיה ממש נחמד, עכשיו הוא בדילמה מתי להתקשר אליה. אני אומר שהואצריך להתקשר היום, הוא חושב שצריך לחכות 3 ימים. מה דעתכן?"

עכשיו שים לב מה קורה פה - כל בחורה היה לה מקרהבחיים בעבר שהיא יצאה עם מישהו לדייט, היה נחמד והוא לא התקשר יום אחרי. הבחורה מידמזדהה עם הדמות בסיפור ובגלל שהיא יודעת איך היא מרגישה היא מיד תייעץ לו:"מה פתאום, שיתקשר היום שלא ישחק משחקים". כשאתה משתמש בפתיח דעה אתהנותן לבחורות הזדמנות לשמוע על משהו מעניין ולחוות דעה על זה.

אנשים שעוסקים שנים בפיק אפ בארה"ב מצאו כי בנותמאוד אוהבות לדבר על מערכות יחסים ועל דברים בינו לבינה. לכן, מאוד מומלץלהתחיל שיחה בנושאים כאלו.

הנוסח הוא קבוע :"סליחה, אני צריך חוות דעתנשית ...." (פה אתה מכניס את הנושא).

אחרי שאותו הגבר שאל את הבחורה כמה זמן חבר שלו צריך לחכות אחרי הדייט הוא יכול להמשיך לדבר באותו נושא:"בנות, אםגבר מושך היה יוצא איתכן ואז היה מחכה כמה ימים לפני שהוא היה מתקשר, זה היה מורידלך ממנו?" או לדבר על נושא דומה: "בדייט ראשון הגבר חייב לשלם עליכן?".

אבל למה בעצם פתיח דעה עובד וכל מיני משפטי פתיחה לא עובדים? מלמדים אותנו מגיל צעיר להיות מנומסים,לכן כשגבר פונה לבחורה ומבקש ממנה משהו קטן, אין לה שום בעיה להיענות ולשתף פעולה.הרי זו תהיה חוצפה להגיד לו לשאלה כזו :"יש לי חבר" כי הוא בכלל לא הראהבה התעניינות ולכן זה לא רלבנטי.

כשאתה ניגש לבחורה ושואל את הדיעה שלה בנושא מסוים היא בעצם שואלת את עצמה :"למה הוא שואל אותי את זה?". היא מנסה להבין מה הסיבה, לכן חשוב לתת לה סיבה למה בעצם אתה מבקש את הדעה שלה. איך עושים את זה - פשוט מאוד, להלן כמה דוגמאות:

"יש לי ויכוח עם חבר/ידידה"

"קראתי בעיתון ש... (להוסיף כאן משהו) חייבים לשלם בדייט ראשון"

לאחר שהבאת לה סיבה למה אתה צריך את הדעה שלה, אתה פשוט ממשיך ומבקש את הדעה שלה. בוא נביא כמה דוגמאות לאיזה פתיחים של חוות דעת יש:

"אני צריך חוות דעת נשית, אפשר לסלוח על בגידה? חבר שלי יצא עם מישהי שנה והיא ספרה לו שהיא בגדה בו בטעות. מה דעתך?".

"אני צריך חוות דעת נשית, בדייט ראשון הגבר חייב לשלם? כי אתמול חבר שלי יצא לדייט ראשון והוא לא היה בטוח אז הוא לא שילם על הבחורה".

" אני צריך חוות דעת נשית, יש לי ויכוח עם חבר שלי , מה התכונה הכי מגעילה בגבר?".

אחרי שקראת אודות הטכניקה שנקראת פתיח דעה אני ממליץ לך לנסות ליישםאותה. בהתחלה אתה יכול לבקש חוות דעת מידידות או בנות שנמצאות איתך באותה מסגרת(עבודה, לימודים וכו'). אחר כך אתה יכול לקחת את עצמך לקניון, ולהחליט מראש שתיגשל-3 בחורות שונות ותבקש מהם חוות דעת בנושא מסוים במקום להתחיל איתן באמצעות משפטי פתיחה נדושים כמו כולם.
סטס סגין ארגון "סוד ההצלחה"
ארגון שמעביר קורסים לתקשורת אפקטיבית עם נשים
מדריכי הארגון הם בוגרי החוג לפסיכלוגיה
באוניברסיטה העברית בירושלים
http://mysod.co.il/2009/%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99-%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%97%D7%94-%E2%80%93-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99-%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%97%D7%94-%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9C/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב