דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מתנות לחג: ראיון עם ריטה זמברג, מנהלת פרסום ויחסי ציבור של המשביר לצרכן 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 806   [ נצפה 3224 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


כל שנה מליארד ש"ח במתנה, ואף אחד לא ממש מתרגש. לקראת פסח וראש השנה, מתעורר שוק המתנות לחג, אך לא מדובר כאן במתנה ספונטנית מכל הלב. העובדים כבר רואים בשי לחג חלק אינטגרלי מתנאי העבודה. המעסיקים כבר יודעים שזוהי חובה שלא ניתן להתחמק ממנה בשלום, ואפילו במס הכנסה הנושא מעוגן בתקנות של זקיפה לצורכי מס.

מי שאולי בכל זאת מתרגש, מתכנן ומתכונן ובסוף סופר את הכסף, אחה הם ספקי השי לחג והמשווקים. המליארד - מספר עגול ובלתי מדוייק כמובן) מתחלק ל-2: מחציתו הראשונה נתונה לשינויים שבאופנה: חשמל ואלקטרוניקה, היין המסורתי, שוקולדים, מצעים וכו'. המחצית השנייה מוקדשת לשיטת תווי הקנייה המונפקים על ידי הרשתות ונמכרים למעסיקים בהנחה לפי כמויות. מן הבולטים שבתווים - הכספומטים של המשביר לצרכן.

ראיון עם ריטה זמברג, מנהלת פרסום ויחסי ציבור של המשביר לצרכן
''הדבר הראשון שבולט הוא ששיווק תווים אינו עניין של ג'ינגל מוזיקלי וקליל. מדובר בשיווק של מוצר תוך תשומת לב קפדנית לכל הפרטים: הלקוחות, המתחרים, מגוון שיטות לקידום מסירה ומעקב אחר התקדמות התוצאות. המוצר לכשעצמו מציג סידרה של יתרונות ותועלות: המעסיק רוכש את התווים במחיר נמוך מערכם הנקוב, ומתחשבן עם שלטונות המס על ההטבה בהתאם למחיר ששילם בפועל.

לעובד נשארת האופציה לבחור את המתנה שירכוש לעצמו מתוך כל מבחר מוצרי המשביר לצרכן, כולל חשמל ואלקטרוניקה. שני סוגים של תווים מוצעים לקניה בחנויות המשביר לצרכן וסוג נוסף לרכישה במשביר וגם בקו-אופ. קהל היעד העומד בפני משווקי התווים עורר בעבר דילמה. אל מי עדיף לפנות: אל ''שומרי הסף'', כלומר המעסיק ונציגיו הרלוונטיים, או אל קהל המשתמשים הסופי - העובדים.

ברוב השנים הפנייה השיווקית היתה אל המעסיק: הוא החותם על החשבון. לפני שנתיים נערך ניסוי אשר במסגרתו הפנייה היתה אל קהל המשתמשים. השנה, הפניה היתה שוב אל המעסיקים, אך עם מספר חידושים תוך שימוש בערוצים מגוונים. החידוש העיקרי הוא בתגמול המעסיק הרוכש את הכספומטים בנוסף להנחה, וגם זאת בהתאם להיקף הרכישה. המעסיק קיבל מתנות לשימוש משרדי ולא מתנות בעלות אופי אישי: שעון שולחני, מערכת כוסות שתייה למשרד, רדיו שעון, טוסטר-אובן למטבחון המשרדי, מזכירה אלקטרונית - כל אלה בסדר אטרקטיביות עולה פי היקף הרכישה.

הפעילות השיווקית כללה שימוש במודעות בעיתונים, תוך הדגשת נושא השי למעסיק, אך בעיקר פעילות מסיבית של שיווק ישיר: דיוור ישיר - כולל עלון מתנות, פירוט שירותים וטופס הזמנה. טלמרקטינג - כפעולה עוקבת אחר הדיוור הישיר, ודיוור ישיר נוסף. פקסים - מסרים ''דחופים'' לקראת החג הקרב.

אנשי מכירות מדלת לדלת - הופעלו 10 בגוש דן בלבד. כל זאת לא רק כמקובל על לקוחות משנים קודמות, אלא בעיקר מול פיתוח של לקוחות פוטנציאליים שעד כה לא רכשו תווים של המשביר לצרכן.

מבחינת התוצאות, ריטה מעידה שאכן למשביר לצרכן היה חג שמח בהחלט. בנוסף לעלייה בשנה שעברה, היה השנה גידול ריאלי של 15% נוספים בהיקף הכספי של מכירות הכספומטים. לא דיברנו על יתרון נוסף של תווי השי למיניהם: חלק מהתווים מסיימים את חייהם במכונת הכביסה או במקום אליו מגיעים כל הדפים שהלכו לאיבוד ואינם באים לכלל מימוש לעולם, למרות שהמשביר קיבל את כספו בגין תווים אלה, ואפילו מראש.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים www.nosweat.co.il
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב