דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מים מינרליים: ראיון עם אבישי תירוש, מנהל השיווק של מי עדן 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 893   [ נצפה 3784 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


בשלהי שנת 1903 הטיס הצעיר מבין האחים רייט את המטוס הראשון בעולם, מטוס שכולו כלונסאות, בד מתוח ומנוע רועש. מאז התפתחה התעופה בקצב מרשים, עד למטוסים מקיפי עולם ומעבורות חלל. ולאחר כ-100 שנות התפתחות, הגיע התעופה לחידוש האחרון והפופולארי ביותר: האולטרלייט - מטוס שכולו כלונסאות, בד מתוח ומנוע רועש.

זה לא התחום היחיד בו פועלת האבולוציה במעגל. בימי קדם היו אבותינו הולכים (או שולחים את נשותיהם) אל הבאר לשאוב מים ולהביא את הכדים הביתה למען ירוו בני המשפחה את צמאונם במים צוננים. והמים היו צלולים ונקיים מכל כימיקלים ושפכים למיניהם. זה מה שהיה פעם. אבל ברוך השם יש קידמה והגיעו מים עד ברז, ואפילו לקומה העליונה. והאנושות ממשיכה להתקדם עד שכיום, בשיא הקידמה, אנו הולכים (או שהאשה שולחת אותנו) להביא מהמכולת (=הבאר) בקבוקים (=כדים) של מים זכים לשתיה. לא שנגמרו המים בברז, אלא שהמים האלה שאנו קונים הם מוצר המשווק לנו עם חבילת תועלות מרשימה המצדיקה את המאמץ ואת המחיר. עובדה, כולם שותים ונהנים.

ראיון עם אבישי תירוש, מנהל השיווק מי עדן
''לפני כ-10 שנים החל שיווק מי עדן, ולפני כ-4 שנים חלה פריצת הדרך שהביאה אותה להיקף מכירות שנתי של 55 מליון ש"ח בשנת 1991''. ובכל זאת, למרות שמדובר במשקה הדיאטטי ביותר, אין איזכור בכיוון זה בכל מסעות הפרסום. תירוש מסביר זאת בכך שהמוצר שלהם מיועד לכולם, ולא רק לאלה הרוצים לרזות.

עוד יותר מפתיע, שבכל פעולות השיווק עד כה, לא אמרו אנשי מי עדן מילה רעה על מי הברז. אותם הם בעצם באים להחליף (אם כי תירוש מאשר שכל ידיעה תקשורתית בנושא זיהום מי השתיה מקפיצה את גרף המכירות להנאתם). לאחר נתון זה, כבר לא מפתיע לשמוע שגם על המתחרים אין להם מילים רעות. הם לא נגד, הם בעד - בעד תכונות המוצר שלהם.

''ללקוח חשוב לדעת מה מקור המים'', מדגיש תירוש. ''אצלנו מקורם במעיין בזלתי אשר באגן ההיקוות שלו אין ישובים, אין תעשייה ואין חקלאות, כך שמי המעיין אינם מכילים כימיקלים או שפכים''. מה שהם כן מכילים זה הרכב מאוזן ויחודי של מינרלים כמפורט בגאווה על כל בקבוק (גם מועד היצור מצויין שם - יום, שעה ודקה). ''המים במפעל מי עדן ברמת הגולן, נכנסים לבקבוק ללא מגע יד אדם, בגרביטציה בלבד ללא משאבות. בדרך אל הבקבוק, הרכב המים נדגם ונבדק אחת לשעה, בעוד שתקני משרד הבריאות מחייבים בדיקה אחת ליממה בלבד.

הפעילות השיווקית בעיקרה עוסקת בפן התדמיתי: זה טוב, בריא, מרווה, טעים, זמין ומבית של חברה אחראית ורצינית. הפרסום קושר את החברה ל-3 אלמנטים: טבע, בריאות ושירות''. הפעילות עניפה ומגוונת, וההשקעות בפרסום הביאו לכדי כך שבעצם שם המותג בארץ הגיע למעמד של מונח גנרי המתייחס למים מינרליים בהכללה (כמו פרייא בעולם).

''מי עדן אינם תרופה, אבל בריא לשתות אותם באופן רציף, כדי למנוע מהגוף את החומרים המיותרים (כימיקלים, זיהום שפכים, חיידקים, עודף סידן וכו') ולתרום לגוף מינרלים עם שמות בריאים''. גם עניין הטעם משחק. לדעת תירוש, ''הטעם הייחודי והנפלא של מי עדן יצר רמה גבוהה של נאמנות לקוחות למוצר הספציפי שלנו''. למרות שיש החושבים כי למים אין טעם, תירוש מדגיש שניתן להבחין בטעמים השונים ובצלילות המים, תכונות הנובעות מהרכב המים ובעיקר ממה שאין בהם (שפכים וכו').

כחלק מן המיצוב, כמו יקבים ליין, מי עדן הפך למפעל תיירותי, המזמין את הלקוחות לבוא ולראות בעצמם את התהליך המעניק להם מוצר טבעי בתהליך יצור ללא כל תוספים וללא מגע יד אדם או משאבות. חלק נוסף מן המיצוב בולט בחסות על אירועים המשתלבים היטב עם מהות שם המוצר, ימי עדן בגולן ובטיילת. הקסם של ההצלחה השיווקית במכירות מים בבקבוקים, יפוג כאשר ביום מן הימים נקנה כולנו אוויר לנשימה בשקיות.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב