דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק כח אדם: ראיון עם יואב מיכאלי, מנכ''ל מנפאואר ישראל. 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 868   [ נצפה 3984 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


הראש הפרסומי של באומן-בר בולט בסיסמא ובאפקט החזותי של קמפיין ''הזמנפאואר'', המציע ''חיות עבודה'' אלטרנטיביות כפקק מקצועי לכל חור זמני בלוח העבודה. את הראש השיווקי שמאחורי הראש הפרסומי והעיסקי, ניסיתי לחשוף בשיחה עם מנכ''ל מנפאואר ישראל.

ראיון עם יואב מיכאלי, מנכ''ל מנפאואר ישראל
''הקמפיין מיועד לקהל יעד מרכזי: ארגונים בסדר גודל בינוני בעלי מודעות חלקית לנושא של שימוש בכח אדם זמני , שמשתמשים רק באופן מזדמן. בנוסף, גם גופים שעדיין אינם משתמשים כלל בשירות זה. לקמפיין מסר עיקרי ברור: יש פתרון לבעיות שוטפות של כח אדם. לא על ידי אילתורים, אלא בדרך מסודרת שמביאה תוצאות.

כל שאר החבילה מסביב באה למשוך תשומת לב באמצעות תקשור אלגנטי, נעים, חייכני ואטרקטיבי להעברת המסר: יש אלטרנטיבה לאילתור וחיפוף. פריסת הקמפיין על שלביו תוכננה עוד בסוף השנה שעברה: החדרת הסיסמא ''הזמנפאואר'' בסטריפים קטנים בליווי ג'ינגלים ברדיו למשך 3 חודשים. לאחר מכן חודש הפסקה וכניסה מאסיבית עם שיא של סדרת מודעות עמוד בצבע, ולסיום סלוגנים המציגים בעיות ופתרונן.

על אף התכנון המוקדם, לא נעשתה רכישת מדיה מראש על מנת להשאיר מקום לשינויים ''לפי כיוון הרוח''. את כיוון הרוח נוהגים לאתר במנפאואר באמצעות שאלות האומניבוס, לפני הקמפיין וכל 3 חודשים במהלכו. כך, באמצעות תוצאות האומניבוס יכול יואב מיכאלי להדגים מספר תוצאות: ''הגידול במודעות בלתי נעזרת עולה מ-38% ל-70% אל מול עלייה פחותה יותר מ-40% ל-57% אצל החברה הבאה בתוצאות. בפרמטר של תפיסת החברה הטובה לכח אדם בתחום המשרדי עלתה מנפאואר בתוצאות האומניבוס האחרון מ-21.3% ל-28.5%, ומדובר בינתיים רק בתוצאות המשוות בין המצב לפני הקמפיין למצב בין השלב הראשון לשלב השני''. במקביל, מתוך הודעה לעתונות אני למד שהמכירות והרווח במחצית הראשונה של שנת 1992 לעומת התקופה המקבילה אשתקד עלו ב-27.2% וב-28.7% בהתאמה. יש לזכור בהשוואה זו את השפעת מלחמת המפרץ בתחילת 1991, אך גם את גידול נתח השוק ברבעון השני של 1992.

תוצאות אלה מעלות שאלות בדבר הקשר בין ענף כח אדם זמני לבין מצב האבטלה במשק. התשובות מעניינות. מיכאלי: ''לנושא האבטלה קשר קטן מאוד לפעילות חברות כח אדם זמני. למעשה האבטלה לכשעצמה אינה גורם משפיע כלל. הפרמטר העיקרי שמשפיע הוא כמות העבודה ולא מספר המובטלים. לדוגמא, במהלך 1991 עלתה האבטלה מ-8% ל-12% אבל במקביל היתה עליה של 100,000 במספר המועסקים. הגורם שהשפיע הוא השני: בכל מדינה, שוק כח אדם זמני מהווה אחוז מסויים מסך המועסקים וגדל / קטן ביחד עם נתון זה. פרמטר נוסף הוא התפתחות והגמשת כח העבודה. בארץ מהווה כח האדם הזמני 2.5% מכח משוק העבודה לעומת 5% עד 7.5% בארה''ב, אירופה ויפן, כך שהמשק שלנו נמצא בפיגור מבחינה זאת, אם כי בשנים האחרונות ניכרת מגמה של התפתחות''.

חברת מנפאואר ישראל הינה חברה בת בבעלות מלאה של מנפאואר העולמית. בישראל מספקת החברה שירותים בכל מגוון המקצועות, אך החוזק היחסי בולט בשוק המשרדי: תמלילניות, קלדניות, מזכירות, מנהלי חשבונות ועוד. נתח השוק הכללי מגיע, לדברי מיכאלי לכדי 35%-40%, לא כולל שירותי שמירה ונקיון. בתחום ההתמחות - המשרדי, נתח השוק מגיע ל-70%. בשוק התעשייתי והטכני שולטת החברה המתחרה, O.R.S., אשר ביחד עם מנפאואר שולטת ברוב השוק של כח אדם זמני בישראל. בנוסף לשתי החברות הגדולות פועלות בענף עוד 7-8 חברות קטנות וכ-200 משרדים מקומיים קטנים המחלקים ביניהם את 5 האחוזים האחרונים בשולי השוק. מבחינה אסטרטגית, הקו השיווקי של מנפאואר בעולם הוא להציג קו איכותי של השירות כגורם בידול בתוך הענף. קו זה הובלט גם בקמפיין: מסר האיכות הועבר באמצעות הצורות, הצבעים והטקסטים, כפי שאומר מיכאלי: ''איכות שרואים מרחוק בלי לעגל פינות''.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב