דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק חטיפים למגזר החרדי: ראיון עם אורי הימן, מנהל השיווק של תמ''י 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 823   [ נצפה 3072 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


שיחה עם אורי הימן, מנהל השיווק של תמ''י
יש מקומות שבהם לא שואלים ''מה שבע'' ולא עונים ''מה כמה''. עולם שלם נמצא קרוב אלינו - תרתי משמע - ורבים מאיתנו לא מתייחסים אל הפוטנציאל הטמון בו. מבצע קידום המכירות ''שבע מי יודע של ''ורד הגליל'' נתן לי להציץ אל עולם התוכן המדבר אל ליבם של ילדים במגזר החרדי. אם פרסום מהווה אספקלריה של החברה האנושית, וילדים הם תוצר גולמי של החברה, מעניין להתבונן בתמונה המשתקפת מתוך מסע הפרסום של ורד הגליל.

שבע שנים מלאו לורד הגליל, והפרסום קושר זאת בנושא פופולארי - דיני שנת שמיטה, ומכאן שורד הגליל בעצם נולדה בשנת שמיטה. בהתאם לכך נוצר מבצע ''שבע מי יודע'', מבצע עתיר מתנות ופרסים מחד, אך גם עתיר אלמנטים חינוכיים מאידך. מתוך המדבקות שקיבלתי, זה הולך בערך כך: ישנן מלאכות שמיטה דאורייתא וישנן מלאכות שמיטה דרבנן. מלאכות שמיטה דאורייתא, כוללות נושאים כגון חריש, קציר, בציר, זימור ונטיעה. לכל נושא מוצמד הפסוק המתאים מן התורה, ומדבקה צבעונית המתארת את הפעולה החקלאית. לעומת זאת מלאכות דרבנן כוללות פעולות מתקדמות יותר, ברובן: ריסוס, בניית חממות, עישון (להמתת מזיקים), כריכה (קשירת ענפים לכיוון גידולם), זירוד, עידור והשקייה.

עד כאן הצד החינוכי, שגם לימד אותי שבעצם ילדי החרדים מכירים מושגים בחקלאות הרבה יותר מילדים חילונים שרובם מעולם לא שמעו על מושגים מעולם תוכן זה. לאחר הצד החינוכי, מתחיל העניין המכירתי: ''גרד, צרף וזכה'' - מעבר חד וצפוי מקודש לחול. אולם, גם לחול ניחוח מיוחד ושונה, הן במשימות והן בפרסים. דוגמאות? בבקשה: שני חטיפים שאת שמם יש להרכיב מן האותיות שמגרדים, לא דומים למותגים המוכרים לנו: חטיף ''ביסלה'' וחטיף ''גליק''. מגרדים את האותיות ושולחים את הסיסמא ''שנת השבע לורד הגליל'' וזוכים בפרסים: קערת כסף לליל הסדר, בקבוק יין מכסף, כוס של אליהו מכסף ופרס תנחומים - סתם גביע כסף. אגב, מי שיגרד וישלח את צירוף המילים ''חטיף להיט'' יזכה בקלטת החדשה ''קבלת שבת- שבת לאדוני'' - סיפורי ילדים מאת לאה פריד ושרה קיסנר.

אז עכשיו תגידו אתם: אפשר להשוות את כל זה לצבי הנינג'ה או לגיבורי WWF? את הצד החרדי של השיווק שמעתי וקיבלתי ממנחם הורביץ מפרסום מימד. השיחה איתו גלשה בקלילות להגיגים אודות דתיים וחילונים בישראל, בעיקר מנקודת מבטו של מי שמציע לנו את המפתח אל ליבו וכיסו של הקהל החרדי. על הצלחת המבצע שמעתי מאורי הימן, מנהל מחלקת הפרסום של תמ''י. מסתבר שזה עובד, ואפילו מעל ומעבר לציפיות. המבצע העלה את ורד הגליל על מפת השוק החרדי. היענותם של הילדים למבצע הביאה לידי כך שהפרסום הופסק טרם זמנו, מתוך חשש שלא ניתן יהיה לספק את הביקוש למוצרים שבמבצע.

לדברי מנחם, זהו ''מבצע הגירוד'' הראשון במגזר החרדי. התחושה היא שיש עוד הרבה מה לגרד בשוק הזה. אורי הביא כדוגמא גם את מבצע שוקולד זה''ב - זהירות בדרכים, שנערך בשנה שעברה. נושא הזהירות בדרכים במגזר החילוני כבר יצא מן האופנה. בעולם החרדי, בתלבושת מתאימה, המבצע התאים מאוד. גם מבחינה פרקטית: ריבוי הילדים והיעדר מודעות לנושא הזהירות בדרכים, הובילו לסטטיסטיקה מדאיגה במגזר זה בכל הקשור לתאונות. המבצע, שכלל משימות ופרסים בנושא כללי הזהירות בדרכים, קידם במקביל את חדירת שוקולד ורד הגליל, עם קצת גליק והרבה שיווק.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב