דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק הלוואות: ראיון עם אבי צידון, מנהל המחלקה לטיפוח יזמות, בנק אוצר החייל 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 766   [ נצפה 3010 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


כל הבנקים ניגשו למכרז של הקרן לעידוד עסקים קטנים. בסיבוב הראשון זכו דיסקונט והמזרחי, שהפעילו את הקרן עד לאחרונה. בסיבוב השני זכה בנק אוצר החייל. נשמע מפתיע? אולי, אבל יש לזה רקע מעניין.

ראיון עם אבי צידון, מנהל המחלקה לטיפוח יזמות ופרויקטים מיוחדים, בנק אוצר החייל
''מבחינה שיווקית זה התחיל בקמפיין הזכור של 'בנקאות לוחמת', שהיווה ציון דרך בתדמית העסקית של הבנק. בהמשך, פיתוח מוצר חח''ד ג'מבו, הפותח פער בין האשראי לבין הבטחונות הנדרשים, על סמך תוכנית עסקית של הלקוח. בנוסף, מקבלי ההחלטות במכרז הנ''ל (משרדי האוצר, תעשייה ומסחר והחשב הכללי) לקחו בחשבון גם נסיון ספציפי של בנק החייל בעידוד יזמות. מדובר בקרן לטיפוח יזמות שהופעלה בשיתוף עם המחלקה לחידוש ההתיישבות בסוכנות היהודית, בנגב, בגליל ובתל אביב. עם כל המטען הזה ניגשו למכרז, וכאמור גם זכו.

בהמשך התארגנו לשיווק והפעלת הקרן, תוך הצגת 5 יתרונות ללקוחות העסקיים: 1. מהירות הטיפול - ללקוח מובטחת תשובה בתוך שבועיים מהגשת התוכנית העסקית. 2. אנשי הסניפים עברו השתלמויות המכשירות אותם לטפל בלקוח בצורה נאותה, כולל ניתוח תוכניות עסקיות. 3. פגישות בסביבה הטבעית של הלקוח, גם אנשי הבנק וגם אנשי ''מכלול'' - הגוף המתאם את פעילות הקרן (גוף זה משמש גם ככתובת לתלונות של לקוחות). 4. סיוע ללקוח בהכנת התוכנית העיסקית הדרושה לאישור ההלואה. 5. עלויות: לפי כללי הקרן, הבנק רשאי לגבות עד 1,000 ש"ח, אך בהחלטת הבנק הופחת סכום זה והועמד על פרומיל אחד מסכום ההלוואה (כלומר עד 750 ש"ח, עם מינימום של 100 ש"ח).

לדברי אבי צידון, חלק ניכר מן הלקוחות מגיעים ביוזמתם העצמית. יחד עם זאת, תוכננה ויושמה גם תוכנית שיווקית שכללה פרסום שוטף בגלובס והארץ ופניה בלתי אמצעית אל עסקים בסביבת הסניפים, תוך שימוש באנשי הסניפים כמשווקים מקומיים.

הקרן עצמה, כשמה כן היא, באה לעודד עסקים קטנים. המטרה המוצהרת היא סיוע להקמה או הרחבה של עסקים קטנים. סכום ההלוואה הוא עד 750 אלף ש"ח לתקופה של עד 5 שנים, מתוכה שנה אחת ''גרייס'' לציוד בלבד. על הסכום ריבית צמודה במספר אופציות של חישוב ריבית, בתוספת 0.5% עמלת ערבות מדינה. זכאים לתמיכת הקרן עסקים העומדים במספר תנאים: עסק קטן, עד 70 עובדים בתום תוכנית ההשקעה, בבעלות יחידים (לא תאגידים) שאינם נהנים מהטבות ממשלתיות אחרות בגין אותה תוכנית השקעות, ותנאים נוספים המפורטים בתדריך ללווה.

מבחינת השימושים, התדריך מציין ציוד, הון חוזר ושינויים במושכר. ההלוואה אינה מיועדת למשל, לפעילות שיווקית. תנאי בסיסי הוא קבלת אישור על תוכנית עיסקית, דבר בריא לכשעצמו. היתרון הגדול - אין צורך לגייס בטחונות בגובה ההלוואה. הקרן מסתפקת בשיעבוד נכסי התוכנית וערבות אישית של הבעלים. יתרון לא פחות חשוב, הנובע מדף ההסבר המצורף, הוא פשטות הבירוקרטיה: מלא הטפסים, הגש וחכה. אם עמדת בתנאים, תקבל גם את הכסף וגם ליווי, שהוא טוב, כי עכשיו יש עוד מישהו שדואג ומעוניין שהעסק שלך יצליח.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב