דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק דגני בוקר: ראיון עם בינה רוזובסקי, חברת תלמה 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 752   [ נצפה 5753 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


אני לא מצדד בהקדמת גיל רשיון הנהיגה לצעירים. גלגלים ונעורים הולכים טוב ביחד. מה זה הולכים? מתגלגלים: אופניים, סקטים, סקט-בורד, קרטינג, טרקטורונים, אופנועים ומכוניות. המהירות והקצב, הצבעים והעיצובים יוצרים את החוויה, ועכשיו גם דגני הבוקר - רולרס של ''תלמה''.

ראיון עם בינה רוזובסקי, מנהלת תחום דגני הבוקר בחברת ''תלמה''
בינה רוזובסקי אומרת שהבחירה בגלגלים אינה מקרית. מסתבר שמתוך כל המגוון העצום והצבעוני של דגני בוקר על המדפים, לא היה אף מותג הממוצב ספציפית עבור בני הנעורים. ישנם מותגים לילדים, לכל המשפחה, ומותגים מתוחכמים יותר למבוגרים. לבני הנעורים - אין. אולי נכון יותר להגיד - לא היה, ועכשיו יש: רולרס.

2000 בני נוער השתתפו בקבוצות המיקוד השונות שאירגנה חברת ''תלמה'' לבחינת המרכיבים הרצויים לקהל היעד. הנוער אכל דגני בוקר גם עד היום, אבל לא מהסיבות הנכונות: אם מתוך הרגלי הילדות, או מתוך הקופסא של האח הצעיר, אך לא כמוצר עם הזדהות ו''כיף'' שהוא ''שלנו'' בשלב האכילה או בשלב הכנת הרשימה למכולת. לעיתים היתה אפילו דחיה, כי השמות ילדותיים מדי לנוער (שוגי, קוקו וכו') והפרסים כבר לא מעניינים. הנוער מחפש משהו אחר, משהו בכיף, יחודי, עצמאי, מהיר וזמין עם תוכן ואווירה אופנתית.

תהליך הבדיקה היה מעגלי (גם התוצאות...): בדיקה - הערות, שיפורים - בדיקה חוזרת - הערות, וכך הלאה. בכל שלב הוסיפו צורות, שמות, מרכיבים, עיצוב אריזה וכו' - הכל לפי העדפות הנוער בקבוצות המיקוד. בנוסף לכל אלה, עלה גם הצורך בערך מוסף רלוונטי. הבחירה נפלה על קו המוצרים של ריבוק, בצורת קופונים על גב האריזה ושילוב עם מבצע הגרלה יומי של נעלי ריבוק. הבדיקה של תלמה העלתה שאפילו לקלוגס אין מותג לבני הנעורים. בארץ מתבקש מותג כזה במיוחד, כי בתקופת הצבא מתרחש נתק של בני הנוער מהרגלי הצריכה בבית. אין דגני בוקר בצבא עדיין ולכן חייבים לחזק את הנאמנות ברמה גבוהה שתתגבר אפילו על נתק של שנתיים ושלוש שנים.

גלגל נוסף התגלגל מתוצאות הבדיקה שהראתה כי רק 40% מדגני הבוקר נאכלים למעשה בבוקר. מכאן גם הסיסמא: רולרס כל היום. את מסע הפרסום הוביל תשדיר טלוויזיה שכלל אלמנטים של הזדהות: קצב, תנועה והרבה גלגלים - של הרולר באוויר (צילום מקסים), ושל הנער שקופץ באקרובטיות אל תוך הקערה. מודעות בעיתוני הנוער השלימו את הקמפיין שבא לידי ביטוי גם בעיצוב האריזה עם האופנוע.

בינה מציינת שהתוצאות הטובות חורגות אל מעבר לקהל המטרה הספציפי. פעם נוספת מסתבר שגיל הנעורים הינו מצויין להזדהות גם מצד אלה שעוד לא וגם מצד אלה שכבר לא. לזרוק רולרס באוויר ולקלוט אותם ישר לתוך הפה נותן הרגשה טובה של נעורים וביצועים גם לגילאים אחרים. הטיפול במוצר מתוכנן להימשך גם בעתיד בפעילויות לנוער, מבצעים, פסטיבלים ופרסים. כמו כן בהרחבת קו המוצרים שאר בני המשפחה וחיזוק ההזדהות עם המוצר.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב