דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק גלידה: ראיון עם אייל ריבלין, מנכ''ל רשת הגלידריות בלו-מון 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 817   [ נצפה 3875 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


לפני מספר שנים, בזמן אחד הביקורים של הצי השישי האמריקאי בנמל חיפה, התפרסם בעיתונות ראיון עם בעל תפקיד אקזוטי למדי: קצין גלידה ראשי של הצי השישי. מסתבר כי על פי חוקי הצבא האמריקאי, באזורי אקלים מסויימים (כמו שלנו למשל) זכאי כל חייל לקבל מנת גלידה יומית. על ביצוע חוק זה בצי השישי מופקד קצין בדרגת סגן אלוף, אשר בתוקף תפקידו אחראי על הליקוק בסגנון צבאי אחיד. לא סביר שצה''ל יאמץ גישה זו, ועל כן לא נזכה לראות רס''ר המצעיד חיילים לפי קצב השיר ''יש לי גלידה הכי טובה'' (בצבע חקי ובטעם קקי). אז בצבא לא, אבך באזרחות כן. הגלידה הישראלית עברה הרבה מאז ימי ''ארטיק בעשרה'' עם טעם של ילדות מצופה בשוקולד. מקום קריר של כבוד תופסת השנה רשת הגלידות בלו-מון, אשר מתכננת להפוך לרשת הגלידריות הגדולה בישראל.

ראיון עם אייל ריבלין, מנכ''ל רשת בלו-מון
לכבוד פתיחת שני הסניפים החדשים בקניון ערים בכפר סבא ובקניון לב אשדוד, ביקשתי פרטים על הרשת מהמנכ''ל החדש והצעיר אייל ריבלין. נתחיל בגודל. כן, גם זה קובע. שני הסניפים החדשים הם מספר שמונה ותשע ברשת, ובחודש הבא ייפתח בבאר שבע הסניף העשירי שיהפוך את בלו מון כאמור לרשת הגלידריות הגדולה בארץ. כדי לבסס מעמד זה, יפתחו בחודשים הקרובים עוד שלושה סניפים, בחיפה, ירושלים ובגוש דן (אגב, הסניף החדש בבאר שבע יוכל לפעול במסגרת ''החלפת שגרירים עם ''גלידת באר שבע'' המפורסמת שנפתח לאחרונה ברמת השרון).

נעבור לצורה, ותחילה של הסניף. את הסניפים עיצבו פיליפ בולקה ואבי דומב, בעיצוב חדשני, כולל עיצוב לוגו חדש. השקעה של 120,000$ לסניף בממוצע נותנת היקף מכובד של 1.2 מליון דולר השקעה בעיצוב העשירייה הפותחת של הרשת. כשמדובר בגלידות, תפקידו של אייל לשמור שכל זה לא ימס בשמש הישראלית. אבל אל דאגה, בבלו מון לא בונים רק על השמש. פתיחתם של חלק מהסניפים דווקא במהלך חודשי החורף שחלפו, נועדה לסמל ולהדגיש את גישת בלו-מון המאמינה שהלקוח הישראלי התחיל לאכול גלידה טובה גם בחורף.

מבחינת המוצר, הרשת מציעה כמה חידושים מרעננים ומעניינים. על גבי 30 טעמים של גלידות שמנת, מציעה הרשת ללקוחות - בחינם - מגוון של תוספות וציפויים (topping). חידוש מיוחד, שמתאים מאוד לישראלים, הוא שלגון ''עשה זאת בעצמך''. הלקוח היצירתי מקבל שלגון וניל ענק, טובל אותו (בעצמו) בציפוי שוקולד חם המתקשה מייד, ומצפה אותו לפי טעמו האמנותי בסוכריות צבעוניות, שבבי אגוזים, שוקולדה מקופלת, קוקוס ועוד.

כאשר בעבר פתחו דוכני הפלאפל שיטה מקבילה של סלטים כפי רצונך, הביא הלקוח הישראלי פיתה ענקית מהבית. כאן אפשר להמר על ציפוי האצבעות עד המרפק. רשימת החידושים טרם הסתיימה. לקראת האביב מציעה הרשת מתנה: הגלידה מוגשת בקערת קרמיקה, גביע או צלוחית, שנשארים שלך במתנה. הסיפוק מובטח ומאיים להתחרות אפילו באוסף המגבות מן המלונות. ויש עוד גימיקים. גביעי הוופל והקונכיות נאפים במקום, ובנוסף למבחר הגלידות ניתן לקנות גם קרפים, מילק שייק ועוגות.

במסגרת קידום המכירות והחדרת תדמית הרשת, מלווה פתיחת כל סניף בחגיגות מקומיות, כולל ליצנים, בלונים והרבה גלידות. רשת בלו-מון, שהינה חברה בת של ''גדעון החזקות'' (חברת ההחזקות של תשלובת שטראוס), מעסיקה כיום כ-120 עובדים. לדברי המנכ''ל אייל ריבלין יעמוד מחזור המכירות בשנת 1944 על כ-10 מליון ש"ח.

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב