דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק אופנה ספורטיבית: ראיון עם רחל ליטוין, מנכ''לית חברת סמקו 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 777   [ נצפה 3723 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


בגיל שלושים ומשהו, כשהישראלי הממוצע כבר הפסיק מזמן לעסוק בספורט, זה הזמן להתלבש בסגנון ספורטיבי, אם כי עם ''טאצ' של ''שיק'' כדי להיות ''אין''. בעייתם של בני השלושים ומשהו היא שהם לא גדלו על המותגים החדשים והחמים של השוק, המתחדשים ומתיישנים חליפות. כאן נכנסת לתמונה חברת ''סמקו'' עם ליין צרפתי חדש בארץ, אך מוכר לישראלים רבים מן העולם: ''לה קוק ספורטיף''. זוהי אופנה ספורטיבית: זה לא ''קאשארל'' או ''איב סאן לורן'' אך גם לא מוצר המוני, אלא ביגוד לשעות הפנאי עם מעט ''סנוב אפיל''. המוצר המוביל והמוכר של סמקו עד היום היה ''אדידס'' , הפונה לנוער ולצעירים אך מוכר גם למבוגרים יותר כמוצר מוביל בשוק במשך שנים רבות.

ראיון עם רות ליטוין, מנכ''ל חברת סמקו
רות ליטוין מנהלת את חברת סמקו שהתאחדה לאחרונה עם חברת ''מגן ספורט''. רות מראה לנו את את הליין הצרפתי ומציינת כי לטעמה האישי ''לה קוק ספורטיף'' מהווה השלמה מתאימה למוצר ''אדידס''. ''כחלק מן המיצוב, לא יימכר המוצר החדש בכל חנויות הספורט, אלא בעיקר ברשת ''אדידס פלוס'' הנמצאת בשלבי הקמה. החנויות הראשונות כבר פועלות באילת ובירושלים ובקרוב יפתחו סניפים בדיזנגוף סנטר, קניון לב המפרץ מקומות נוספים. ברשת יימכר מבחר רחב של מוצרי אדידס - מגוון של נעלי תינוקות, נעלי ילדים, נעלי ריצה וטווח רחב של ביגוד. כהשלמה, מוצרי ''לה קוק ספורטיף'' יוסיפו טווח נוסף למגוון הרשת. בנוסף לחנויות רשת ''אדידס פלוס'' יימכרו המוצרים גם בחנויות רבות להלבשה ספורטיבית ובנקודות מכירה באחת מהרשתות הגדולות''.

בנושא זה מדגישה רות ליטוין שמדובר בגישה חדשה: ''להבדיל מהחלוקה המקובלת ברשתות למוצרים לפי מחלקות נפרדות, כאן יוצגו כל המוצרים באותה נקודת מכירה, באופן שיאפשר ללקוח לבצע ''מיקס אנד מאץ''' ולצאת עם מערכת ספורטיבית שלמה מכף רגל ועד ראש. זה כולל חולצות וסווטשרטים אופנתיים עם מכנסיים תואמים, וכן טרנינגים אופנתיים שאינם מיועדים ממש לביצוע ספורט (חס וחלילה) אלא כבגד אופנתי לשעות הפנאי. בנוסף, מגוון המוצרים כולל גם מבחר תיקים תואמים.

היציאה לשוק מתוכננת לקראת ראש השנה, אך התצוגה לקמעונאים תיערך כבר במחצית הראשונה של יולי. עקב חפיפה מסויימת בספקטרום של שני המותגים המיוצגים על ידי חבת סמקו בארץ, ''אדידס'' ו''לה קוק ספוטיף'', הוחלט להקצות אנשי מכירות נפרדים לכל אחד מהמותגים, אך ההנהלה תישאר אחת''. סיכויי החדירה של הליין החדש ניזונים מהעובדה שהליין מצליח מאוד בארה''ב, וכידוע בנושאים אופנתיים רבים יש נטייה ישראלית חזקה לחקות דווקא את אמריקה. גם באירופה, במדינות כמו צרפת וגרמניה, המותג מוכר ומצליח.

מיצוב המותג בארץ, במסע הפרסום המתוכנן ובמחירים שיוצגו, אמור להיות יוקרתי אך לא במחיר בלתי אפשרי לקבוצה רחבה למדי של קונים המעוניינים במוצרים יפים ומעניינים. מסע הפרסום המתוכנן כולל בשלב זה את פרסום שם המותג. רות ליטוין חזרה לאחרונה משטרסבורג והביאה עימה חומר פרסומי מחו''ל, אך יתכן שמסע הפרסום יהיה כחול לבן. לגבי אפשרות פרסום בערוץ המסחרי, ב''סמקו'' עוקבים בעניין אחר ההתפתחויות אך טרם החליטו סופית אם להכנס לערוץ החדש.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב