דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירה בין משרד פרסום לסוכנות בית: ראיון עם סמי צמח, מנהל הפרסום של תדיראן מוצרי צריכה 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 948   [ נצפה 2458 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


ראיון עם סמי צמח, מנהל הפרסום של תדיראן מוצרי צריכה
בשיחה עם סמי צמח, מנהל הפרסום של תדיראן מוצרי צריכה עלו דברים שמעסיקים מפרסמים רבים. שני נושאים עלו ביחד ולחוד גם בימי עיון וגם בשיחות עם אנשי מקצוע: 1. שאלת ההפעלה של סוכנות בית על ידי המפרסם 2. בעסקת יותר ממשרד פרסום אחד במקביל. הרציונל של הפעלת סוכנות בית נראה טריוויאלי במבט ראשון. כמעט כל מפרסם שואל את עצמו (או שמנהל הכספים שואל אותו) על מה בעצם אנו משלמים את העמלה למשרד הפרסום, במיוחד כאשר מדובר באינצ'ים או בדקות שידור של חומר רוטיני, שהצד הקריאטיבי של יצירתו כבר נגמר וכל שנותר הוא להזמין עוד הופעות בתקשורת.

מצד שני, אם זה כל כך טריוויאלי, מדוע כל כך מעט מפרסמים אכן מקימים סוכנות בית? כנראה שבכל זאת רוב המפרסמים רואים בשירות שהם מקבלים ממשרד הפרסום שלהם משהו שהם מוכנים לשלם עבורו (ולהמשיך לרטון).

גם להפעלת יותר ממשרד פרסום אחד יש רציונל, המוכר למפרסמים רבים. השרות השוטף שהמפרסם מקבל ממשרד הפרסום אינו בהכרח דומה למה שהוצג בפרזנטציה שזיכתה את משרד הפרסום בתקציב. אין מה לעשות - ההשקעה כדי לזכות בתקציב אינה דומה להשקעה השוטפת בתקציב שהוא כבר שלך, וגם לא היחיד שאתה מטפל בו. משרדי הפרסום גם יודעים שכאב הראש הכרוך בהחלפת משרד פרסום מאפשר להם ''מרווח נשימה'' של חודשים רבים.

לכאורה מול רציונל זה, ניתן היה לצפות שרוב המפרסמים יעסיקו שני משרדי פרסום, באופן שיחזיק את שניהם בתחרות מתמדת, אשר ללא ספק תשפר את רמת השרות ותקרב אותה לרמת הפרזנטציה... אולם, גם כאן המציאות מראה שמספר המפרסמים שמעסיקים יותר ממשרד פרסום אחד, הינו נמוך יחסית. ממה זה נובע? אולי כאב הראש הכרוך בעבודה בו זמנית עם שני משרדי פרסום מרתיע את המפרסם, או שהתקציב אינו מספיק גדול לחלוקה יעילה שעדיין תשאיר את המפרסם כלקוח גדול וחשוב אצל כל אחד משני המשרדים. או שמא הרציונל שהצגתי אינו מדוייק?

בכל מקרה, סמי צמח, מנהל הפרסום של תדיראן מוצרי צריכה חלק איתי מנסיונו המקצועי בשתי הסוגיות. בתדיראן מוצרי צריכה מעסיקים 3 משרדי פרסום, ובנוסף מפעילים גם סוכנות בית. למען הדיוק צריך לציין שתקציב הפרסום שלהם מחולק בין המשרדים השונים, לפי חטיבות שונות העוסקות בתחומים שונים: מקררים ומזגנים - פרסום אדמון. מוצרי יבוא - וינברג קרסו שמיר. רשת החנויות ''יותר כדאי תדיראן'' - ראובני פרידן. מחוץ לכל אלה, מופעלת בתדיראן סוכנות בית בשם ''סוכנות הבית הטוב'' העוסקת בכל הקשור לפרסומת משודרת: רדיו, טלוויזיה, וידאו וקולנוע.

מה עומד מאחורי גישה זו? אמנם כל משרד עוסק בפרסום של חטיבה אחרת, אך ברור לכולם שניתן בהתראה קצרה משני הצדדים להפסיק או לצמצם את עבודתו של אחד המשרדים ולהעביר את הפעילות למשרד אחר. לדברי צמח, השרות שהוא מקבל היום הינו טוב מאוד, אולי משום שכל משרד מודע לתחרות הקיימת עם האחרים, כך שבפועל אין צורך להשתמש בקלף זה. בנוסף, 2-3 פעמים בשנה מתפרסמת ''מודעת מנכ''ל'' - מודעה תדמיתית של תדיראן עליה מתחרים כל המשרדים ורק אחד זוכה.

פעם בשנה מתקיים ''מבצע גג'' של כל המוצרים וגם כאן מתקיימת תחרות בין המשרדים. וכאמור, מעל כל אלה, סוכנות הבית עוסקת בפרסומת משודרת וההסבר של צמח חד וברור: ''משנת 1981 הוצאנו בין 700 אלף למליון ש"ח בכל שנה על פרסומת משודרת. הרווח המיידי שלנו הוא 150,000 ש"ח חסכון מעמלות, וזה עוד לפני בונוסים והטבות שכולם מכירים''. בצד ההפקתי, צמח אומר שאין להם בעייה להפיק בעצמם את כל התשדירים, הסרטים ןהג'ינגלים, ועובדה - הם עושים זאת. בנוסף לכל אלה, יש עוד נתון שהצלחתי לשמוע מסמי צמח, המסביר את נטיתם לפעול כך. מסתבר שלמנכ''ל תדיראן מוצרי צריכה, משה ארז, יש נטייה אישית לפן הקריאטיבי של הפרסום - גם עיצוב הלוגו וגם רעיונות לג'ינגלים שאחר כך כולנו שומעים מעל גלי האתר. ושוב מסתבר שבסופו של דבר תמיד טוב לחפש הסברים לתופעות גם במימד האישי. השאלה שמעניינת אותי, כמפרסם, היא האם זה עובד. כתשובה מפנה אותי סמי צמח אל ההצלחה השיווקית של תדיראן מוצרי צריכה בשנתיים האחרונות, בעיקר במזגנים ובמקררים.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב