דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק בנקאי לעסקים קטנים: ראיון עם יעקב הלוי, מנהל השיווק של בנק דיסקונט 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 638   [ נצפה 2387 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

בעסקים קטנים יש קסם מיוחד, של יוזמה ותעוזה אנושיים. בנק דיסקונט מגדיר את עצמו כבנק של עסקים קטנים ובינוניים ופועל להגשים הגדרה זו.
ראיון עם יעקב הלוי, מנהל השיווק של בנק דיסקונט
''הפעילות בתחום העסקים הקטנים מעניינת, על אף שאינה מתאפיינת בעשייה שיווקית בולטת. לממשלה יש עניין לקדם עסקים קטנים, אשר באופן מצרפי מהווים חלק ניכר וחשוב מהמשק והכלכלה. מתוך ראיה זו הוקמה קרן - הקרו לקידום עסקים קטנים בעקבות המדינה. הקרן הוקמה והפעלה מאז אוקטובר 1991 ביוזמת הממשלה, במטרה לסייע לעסקים קטנים וליזמים המעוניינים להקים עסקים כאלה.

תרומתה של קרן מסוג זה לכלכלה ולחברה, ניתנת לסקירה באמצעות הצגת התוצאות מול המטרות שהציבו מקימי הקרן: 1. הגברת התעסוקה: כבר בשלב זה נוצרו למעלה מ-1500 מקומות עבודה חדשים, התחזית היא שעם התפתחות העסקים יגדל נתון זה ל-6000. 2. מימוש פוטנציאל עסקי על ידי מתן אשראי - מתוך 580 עסקים שזכו באשראי (סך כל האשראי - 100 מליון ש"ח) 150 הינם עסקים חדשים שהקמתם התאפשרה הודות לאשראי זה, שניתן בערבות אישית וללא צורך בבטחונות נוספים ובערבים חיצוניים. 3. סיוע לקליטת עליה - 100 מבין העסקים שהוקמו נוסדו על ידי עולים חדשים בעלי יוזמה, באמצעות אשראי של 8 מליון ש"ח מתוך הקרן. חלק ניכר מתוך מקומות העבודה החדשים איפשר תעסוקה לעולים. 4. קידום הקמת עסקים קטנים באזורי פיתוח ואזורים מוכי אבטלה - 25 מליון ש"ח הופנו מתוך הקרן לאזורי פיתוח, בפריסה ארצית מקריית שמונה בצפון עד אילת בדרום''.

מימוש מרשים זה של המטרות מרמז על כך שההכרה בעיקרון של ''קטן הוא יפה'' בעסקים, הגיעה לארץ והוכרה כחלק מהותי בחיי הכלכלה, הראוי להתייחסות מוסדית ועסקית. הסנונית הראשונה בכיוון זה היתה קרן של דיסקונט עם קלרידג' (צ'ארלס ברונפמן) בשנת 1990, ללא סיוע ממשלתי. יתכן שנסיון זה הביא לכך ששותפות זו זכתה במכרז הממשלתי להיות הבנק המפיץ של הקרן החדשה. ''פרסום דבר הקרן נעשה דרך חממות העסקים וכן דרך מכון היצוא והתאחדויות שונות. רק 600 מתוך 1600 בקשות אושרו, כאשר הקריטריון העיקרי היה בחינת הפוטנציאל המשתקף מתוך התוכנית העסקית וההתרשמות מיכולת היזמים להקים את העסק ולנהלו. אגב כך, נתנה הקרן שירות של מומחים להכנת תוכניות עסקיות מקצועיות, שירות אשר לגבי חלק מן העסקים נתן אפשרות ראשונית לקבלת החלטות מבוססות ומקצועיות. צוות הייעוץ של הבנק כלל משפטנים, כלכלנים, וסטטיסטיקאים אשר השתמשו בכלים שאינם זמינים בדרך כלל ליזמים של עסקים קטנים (בהגדרה - עד 40 עובדים).

הצוות גם ליווה את הקמת העסקים ואת צעדיהם הראשונים, כאשר הליווי הינו חלק מהשירות ללא תשלום נוסף. התוצאות מדברות בעד עצמן: עד היום לא התמוטט אף אחד מן העסקים הכלולים בתוכנית, אם כי עוד מוקדם לשפוט בשלב זה''. שלושה דברים לסיכום: 1. בנק דיסקונט מגדיר את עצמו כבנק של עסקים קטנים ובינוניים, ואכן מגשים הגדרה זו. 2. בלי ציניות - יש כאן אוירה של ציונות. 3. המשך המגמה יחייב הקמה של יותר משרדי פרסום שיתמחו במתן שירותים לעסקים קטנים.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב