דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איכות סביבה - מאמר 2 

מאת    [ 20/10/2009 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 1815 פעמים ]

איכות סביבה - זיהום אוויר
אחת מהבעיות המורכבות של איכות הסביבה היא זיהום האוויר.
זיהום האוויר נוצר משימוש במנועי שריפה פנימיים, אשר הופכים דלקים לתנועה, כלומר שורפים בנזין, סולר, מזוט ועוד. החום והלחץ שנוצר מהשריפה מניעים בוכנות שנותנות כוח לתחנות כוח ליצירת חשמל ולמנועים שיוצרים תנועה כמו במכוניות או במטוסים או כל כלי תחבורה אחר. ישנם, כמובן עוד מנועים לשימוש אחר אבל אלו שני סוגי המנועים הנפוצים , אשר יוצרים את מירב זיהום האוויר.
החיים המודרניים יוצרים צורך במעבר מהיר בין מקומות מרוחקים. מעבר בין מקומות עבודה למקומות מגורים, ומעבר בין מקומות עבודה למקומות עבודה אחרים לטובת פגישות או מסחר. כמו כן החיים המודרניים מספקים תרבות של תיירות וטיולים שמצריכים אמצעי תחבורה מהירים.
למעשה הריכוז הענק של אנשים בערים (עיור)יצר צורך ממשי של מתן פתרונות תנועה יעילים לאנשים שגרים במקום אחד ועובדים במקום מרוחק ממנו. איכות החיים של האנשים אינה מאפשרת חיים סמוכים למקום העבודה. החיים המודרניים יוצרים אזורים שונים לכל חלק של החיים. עבודה באזורי תעשייה ומסחר יוצרים צורך אדיר בתחבורה יעילה.
העולם המודרני מאופיין במחסור זמן פנוי. אנשים מנסים לקצר את זמן הנסיעות. הרכב הפרטי הוא, על פי רוב, האמצעי המהיר ביותר.
על מנת להקטין את היעילות של הרכב הפרטי יש לשפר את התחבורה הציבורית. יש לבנות רכבות ורכבות תחתיות. יש לבנות מערך של תחבורה ציבורית. יש להוזיל את התחבורה הציבורית. יש להקים מסלולים מהירים לתחבורה הציבורית. המסלולים חייבים לרשת את העיר ולא רק במקטעים.
על האנשים הפרטיים להתארגן במקומות העבודה ולקיים car pool כלומר כמה עובדים נוסעים באותה מכונית כל פעם מישהוא אחר מביא המכונית. יש לעודד מקומו עבודה לארגן הסעות יעילות. יש לבנות רשת של השכרת אופניים. רשת של שבילי אופניים שיקלו את הנסיעה. יש לעודד את מקומות העבודה לבנות מקלחות על מנת שהעובדים המגיעים ברגל או באופניים יוכלו להתקלח לפני העבודה.
יש לחנך את תלמידי בית הספר לנסיעה ציבורית. יש להעלות את קרנה בעיני הציבור. מסע פרסום יכול לעזור. תחבורה ציבורית היא אחד מבסיסי ההתנהלות הירוקה של המערכת הירוקה. התקנת ראוטרים באוטובוסים וברכבות מיזוג אוויר איכותי מושבים נעימים וידידותיות של הנהג, יכולים לעודד את האזרחים לנסיעה.
עדכון תעריפי הנסיעה הוא בהחלט יכול לעודד נוסעים. לא הגיוני שנסיעה בעיר בת חצי שעה ויותר עולה פחות מנסיעה בין שני יישובים לא מרוחקים. לדוגמא נסיעה בחיפה ממרכזית חוף הכרמל למרכז הכרמל עלולה להתמשך מעל חצי שעה ועולה 6.6 שקלים. ואילו נסיעה בת 10 דקות בין בנימינה לזכרון עולה 9 שקלים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב