דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קמסומה - משחק מרתק ומשעשע לאוהבי סודוקו 

מאת    [ 19/10/2009 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3316 פעמים ]

קמסומה היא משפחת משחקים חדשה, המזכירה מעט את סודוקו. סודוקו הוא משחק לטיני וגם לקמסומה יש פתרון לטיני. להזכירכם, בסודוקו המטרה היא למלא ריבוע 9 על 9 באופן שבכל עמודה, בכל שורה ובכל ריבוע 3 על 3 (יש תשעה ריבועים כאלו) יופיע כל אחד מהמספרים 1 עד 9 פעם אחת ואחת בלבד. כחלק מהאתגר, החידה מגיעה עם מספרים בחלק מהמקומות והפותר צריך למלא את שאר המקומות. פתרון שבו כל מספר מופיע פעם אחת ואחת בלבד בכל תבנית (עמודה, שורה או ריבוע 3 על 3) נקרא פתרון לטיני. כלומר, במשחק סודוקו הפותר מתבקש למצוא פתרון לטיני של החידה.
שימו לב כי כאשר מצליחים לפתור את חידת סודוקו, אפשר לסכם את המספרים בכל אחת מהתבניות והסכום המתקבל יהיה בכולם 45. אפשר לנסח חידת סודוקו מוכללת באופן הבא:
נתון הריבוע ו-81 המספרים של סודוקו, כאשר חלק מהמספרים משובץ בריבוע. עליך להשלים את הריבוע כך שבכל תבנית תקבל סכום זהה והוא 45.
לחידת סודוקו מוכללת יכול להיות פתרון לטיני, הפתרון של חידת סודוקו רגילה, בתנאי שהמספרים המשובצים מאפשרים זאת. אבל, יכולים להיות לחידה המוכללת פתרונות נוספים, לא לטיניים. בחידות קמסומה המטרה היא להגיע לסכום שוה של כל המספרים בכל תבנית. חידות קמסומה מבוססות על צורות דמויות כוכבים או צלב. בעוד בסודוקו כל אתר משותף לשלוש תבניות, עמודה, שורה וריבוע 3 על 3, בקמסומה יש אתרים המשותפים לשני משולשים ויש אתרים ששייכים למשולש אחד בלבד.
המילה קמסומה מורכבת משתי מילים, המילה קמה בסנסקריט מבטאת הנאה חושנית או מינית, והמילה סומה מזכירה את הסם האנגלי, שפירושו סכום. משחק קמסומה קשור, איפה, להנאה הצרופה של חיבור מספרים.
והנה חידת קמסומה לדוגמא. נתונים המספרים הבאים: 1,1,1,1,1,2,2,2,2,3,3 ויש לשבצם בפינות הפנימיות והחיצוניות של מגן דוד. עליכם לשבץ כך שסכום המספרים בכל משולש מבין ששת המשולשים יהיה זהה.
לחידת קמסומה זו יש שתי פתרונות, פתרון לטיני ופתרון לא-לטיני. בפתרון הלטיני, בכל משולש משובצים המספרים 1, 2 ו-3 והסכום הוא שש. בפתרון הלא-לטיני, בכל אחד מהמשולשים מופיע מספר אחד פעמיים והסכום הוא חמש. אנו מציעים כי בשלב זה תנסו להגיע לפתרון בעצמכם. זקוקים לרמז? סדרו את המספרים 1,2,2,1,1,1,1 בפינות החיצוניות בזה אחר זה, השלימו ל-6 ותקבלו סידור לטיני. סדרו את המספרים 1,2,3,3,3,2 בפינות החיצוניות בזה אחר זה, השלימו ל-5 ותקבלו סידור לא-לטיני.
אפשר להציע את החידה לילד ליום הולדתו השישי כאשר מופיע כבר הסידור הלא-לטיני עם הסכום חמש ומאתגרים אותו בסידור מחדש של המספרים כך שיקבל סכום שש בכל אחד מהמשולשים. כך נעמיד את הילד באתגר שיזכה אותו בעליה מגיל חמש לגיל שש.
אפשר לממש חידות קמסומה במגוון דרכים, משחק קופסא אישי הקשור ליום הולדת או יום נישואין, מתנה לחברי ארגון החוגג יום שנה להיווסדו, בקשר למאורע לאומי עם זיקה למספר מסוים, וכד'. המשחק מוגן ע"י סדרת פטנטים ואפשר לשחק בו באתר מיוחד שנבנה לצורך זה. שחקו ותיהנו.
ד"ר מרדכי לנדו הוא פיזיקאי בתחום הלייזרים והאנרגיה הסולרית העוסק בעריכת פטנטים במשרד של ד"ר מרק פרידמן. ד"ר לנדו המציא מס' משחקים וביקש עבורם פטנטים בישראל וברחבי העולם. משחק קמסומה מופיע באתר http://WWW.KAMASUMA.COM
אפשר להשיג את ד"ר לנדו בטלפון 054-5228540 ובדוא"ל mlando@bezeqint.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב