דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטמין D ובריאות הלב 

מאת    [ 14/10/2009 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2110 פעמים ]

כמוסה של ויטמין D היא אחד מכלי הנשק החשובים ביותר נגד מחלות לב.
כך מגלה (שוב) מחקר חדש .
מאת : איתי לביא

רק לאחרונה הורה משרד הבריאות לרופאי המשפחה לרשום כמוסות של ויטמין D לכל מטופל מעל גיל 65, וכעת מגלה מחקר חדש שגם צעירים יותר יוכלו להפיק ממנו תועלת מרובה, ושלא סתם הוא כבר כונה "הלהיט החדש של עולם הרפואה".

כבר שנים ידוע שנטילה קבועה של ויטמין D (באמצעות חשיפה לשמש, אכילת מזון העשיר בו או לקיחתו באמצעות תוספי תזונה) לא רק מחזקת את העצמות ומסייעת להן בצבירת מסה של סידן - אלא גם מגנה עלינו מפני שורה ארוכה של מחלות סרטן (בהן: סרטן הערמונית, השד, האשכים והמעי הגס), סוכרת נעורים, טרשת נפוצה ומחלת הנשיקה.

ניתוח מעמיק של כמה מחקרים (Meta Analysis) שמתפרסמת עכשיו, מגלה, שוב, כי נטילה קבועה של ויטמין D יכולה גם לסייע בתחום הקרדיאלי, ולהגן על הלב שלך.

המחקר, שמתפרסם בגליון דצמבר של כתב העת Journal of the American College of Cardiology (הז'ורנל האמריקאי לקרדיולוגיה), נערך על ידי ד"ר ג'יימס אוקייף (Dr. James H. O'keefe), ראש המכון לקרדיולוגיה מניעתית ב Mid America Heart Institute בקנזס סיטי.

מתוצאות המחקר עולה באופן מובהק כי מחסור בוויטמין D הוא גורם סיכון בולט למחלות לב, וכי מי שנמצאו אצלם רמות נמוכות של הוויטמין הכפילו את הסיכון שלהם ללקות בלבם.

"מחסור בוויטמין D קשור לגורמי סיכון מהותיים", מסביר ד"ר אוקיף, "כמו יתר לחץ דם וסוכרת וכן התקשות של החדר השמאלי בלב ושל כלי הדם. דלקת היא גורם מהותי בהתפתחות מחלות לב, ולאנשים עם מחסור בוויטמין D יש יותר דלקות בגוף".

כדי לקבל כמות מספקת של ויטמין D, צריכים בהירי עור לשהות 10 דקות מתחת לשמש בכל יום (כהי עור זקוקים למעט יותר זמן) בין השעות 10:00 ל 15:00.

פרט לשמש, אפשר להשיג את הוויטמין באמצעות צריכת דגי מים עמוקים, בעיקר סלמון. שאר המאכלים כמו דגנים או חלב, פשוט מועשרים באופן מלאכותי בוויטמין D. "בשביל לקבל את כמות הוויטמין המומלצת מחלב, תצטרך לשתות 10 עד 20 כוסות חלב ביום" אומר ד"ר אוקיף.

אז אם אינכם חשופים מדי לשמש כי אתם מפחדים מסרטן העור ואינכם אוכלי דגים מושבעים, האופציה הטובה ביותר היא לקחת תוספים. מבין כל הויטמינים, ויטמין D הוא כנראה הבטוח ביותר לנטילה, מכיוון שקשה מאוד להגיע לכמויות רעילות שלו בדם.

ההמלצה הרפואית היא לנטילה יומית של כמוסה, המכילה 800 עד 1,000 יחידות בינלאומית של ויטמין D. מגיל 65 ומעלה - זו כבר ממש הנחייה רפואית. המחקר החדש מגלה כי גם צעירים יותר יוכלו להפיק מכך תועלת מרובה.

9/12/2008



שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב