ויטמין D ובריאות הלב
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ויטמין D ובריאות הלב 

מאת    [ 14/10/2009 ]
מילים במאמר: 398   [ נצפה 1573 פעמים ]

 
 
כמוסה של ויטמין D היא אחד מכלי הנשק החשובים ביותר נגד מחלות לב.
כך מגלה (שוב) מחקר חדש .
מאת : איתי לביא

רק לאחרונה הורה משרד הבריאות לרופאי המשפחה לרשום כמוסות של ויטמין D לכל מטופל מעל גיל 65, וכעת מגלה מחקר חדש שגם צעירים יותר יוכלו להפיק ממנו תועלת מרובה, ושלא סתם הוא כבר כונה "הלהיט החדש של עולם הרפואה".

כבר שנים ידוע שנטילה קבועה של ויטמין D (באמצעות חשיפה לשמש, אכילת מזון העשיר בו או לקיחתו באמצעות תוספי תזונה) לא רק מחזקת את העצמות ומסייעת להן בצבירת מסה של סידן - אלא גם מגנה עלינו מפני שורה ארוכה של מחלות סרטן (בהן: סרטן הערמונית, השד, האשכים והמעי הגס), סוכרת נעורים, טרשת נפוצה ומחלת הנשיקה.

ניתוח מעמיק של כמה מחקרים (Meta Analysis) שמתפרסמת עכשיו, מגלה, שוב, כי נטילה קבועה של ויטמין D יכולה גם לסייע בתחום הקרדיאלי, ולהגן על הלב שלך.

המחקר, שמתפרסם בגליון דצמבר של כתב העת Journal of the American College of Cardiology (הז'ורנל האמריקאי לקרדיולוגיה), נערך על ידי ד"ר ג'יימס אוקייף (Dr. James H. O'keefe), ראש המכון לקרדיולוגיה מניעתית ב Mid America Heart Institute בקנזס סיטי.

מתוצאות המחקר עולה באופן מובהק כי מחסור בוויטמין D הוא גורם סיכון בולט למחלות לב, וכי מי שנמצאו אצלם רמות נמוכות של הוויטמין הכפילו את הסיכון שלהם ללקות בלבם.

"מחסור בוויטמין D קשור לגורמי סיכון מהותיים", מסביר ד"ר אוקיף, "כמו יתר לחץ דם וסוכרת וכן התקשות של החדר השמאלי בלב ושל כלי הדם. דלקת היא גורם מהותי בהתפתחות מחלות לב, ולאנשים עם מחסור בוויטמין D יש יותר דלקות בגוף".

כדי לקבל כמות מספקת של ויטמין D, צריכים בהירי עור לשהות 10 דקות מתחת לשמש בכל יום (כהי עור זקוקים למעט יותר זמן) בין השעות 10:00 ל 15:00.

פרט לשמש, אפשר להשיג את הוויטמין באמצעות צריכת דגי מים עמוקים, בעיקר סלמון. שאר המאכלים כמו דגנים או חלב, פשוט מועשרים באופן מלאכותי בוויטמין D. "בשביל לקבל את כמות הוויטמין המומלצת מחלב, תצטרך לשתות 10 עד 20 כוסות חלב ביום" אומר ד"ר אוקיף.

אז אם אינכם חשופים מדי לשמש כי אתם מפחדים מסרטן העור ואינכם אוכלי דגים מושבעים, האופציה הטובה ביותר היא לקחת תוספים. מבין כל הויטמינים, ויטמין D הוא כנראה הבטוח ביותר לנטילה, מכיוון שקשה מאוד להגיע לכמויות רעילות שלו בדם.

ההמלצה הרפואית היא לנטילה יומית של כמוסה, המכילה 800 עד 1,000 יחידות בינלאומית של ויטמין D. מגיל 65 ומעלה - זו כבר ממש הנחייה רפואית. המחקר החדש מגלה כי גם צעירים יותר יוכלו להפיק מכך תועלת מרובה.

9/12/2008



שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב