דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב, בחרה במערכת IDEA@Arc של חברת אידאה למחשוב הארכיון הדיגיטאלי של המוסד 

מאת    [ 13/10/2009 ]

מילים במאמר: 831   [ נצפה 2496 פעמים ]

בצלאל - האקדמיה לאמנות ועיצוב, הוקמה ב-1906 על ידי האמן בוריס ש"ץ כ"בית מדרש למלאכות האומנות", וכיום הינה האקדמיה המובילה לאמנות ולעיצוב בישראל ובעלת מוניטין בינלאומי. בצלאל עומדת במרכז השיח התרבותי של העשייה האמנותית במדינת ישראל וממלאת תפקיד מכריע בעיצוב זהותה התרבותית.
הארכיון הדיגיטאלי של בצלאל הוקם במטרה לתעד ולשמר את ההיסטוריה הויזואלית של בצלאל ואת עבודות בוגרי האקדמיה וליצור ארכיון היסטורי של המוסד אשר יכלול עבודות סטודנטים בשלבים השונים של לימודיהם, ויאפשר תיעוד והנגשה לנעשה בבצלאל כיום.
הארכיון מבצע עבודות איתור, איסוף, מיון וקטלוג של דימויים מספרים, משקופיות ומאוספים שונים של מרצים לפי צרכי ההוראה, לצד עבודות עיבוד ושימור של אוספים היסטוריים מוסדיים ודיגיטציה של אוספים בעלי ערך אמנותי הנמצאים בבעלותם של אספנים.
שאיפת המוסד הייתה ליצור ארכיון מוסדר של כל החומר הדיגטאלי בעבר ובהווה, ולאפשר גישה מקסימאלית ונוחה למידע, הן עבור ציבור הסטודנטים והמרצים בבצלאל והן עבור הציבור הרחב.
באמצעות מערכת IDEA@Arc - מערכת המותאמת לארכיונים פיזיים ודיגיטאליים, ניתן יהיה לרשום, לנהל ולחשוף את האוספים הדיגיטאליים של ארכיון בצלאל לקהל הרחב באינטרנט.

הפרויקט שהחל ביולי, כולל הסבה של עשרות אלפי רשומות המתארות אוביקטים דיגיטאליים ממערכת קיימת, הקמת רשימת נושאים מרכזיים, מיפתוח הפריטים והאוספים וחשיפת החומרים באינטרנט.
במסגרת הפרויקט מתבצע קטלוג רוחבי של הקטגוריות בארכיון ונבנית מערכת קישורים מורכבת בין הפריטים ממאגרי המידע השונים, אשר תאפשר חיפוש אינטואיטיבי של מידע עבור המבקרים בקטלוג המוסד באינטרנט.
בנוסף לכך, מאפשרת מערכת הקשרים הורשת נתונים אוטומטית בין הרשומות מהאוספים והרמות השונות במבנה הארכיון, יכולת המסייעת לקטלוג מהיר, התייעלות בעבודת הארכיון ושיקוף מבנה החטיבות והקטגוריות בארכיון.
הסבת הנתונים מהמערכת הישנה מתבצעת משלושה מאגרי מידע נפרדים - ארכיון, מאגר אוספים ייחודיים וספריית שקופיות, וכוללת מיזוג של עשרות אלפי פריטים הן ברמת המטא-דטא והן ברמת האוביקטים הדיגיטאליים הקשורים לאותם פריטים. בכך מתאפשר לארכיון לנהל בצורה נכונה יותר את המידע ולאחזרו.
כמו כן, במסגרת הפרויקט הוטמע במערכת מודול - FTS, המאפשר חיפוש בטקסט מלא במסמכים טקסטואליים המצורפים לרשומה בנוסף למידע המופיע ברשומה עצמה.

הפרויקט הנוכחי מהווה אבן דרך ראשונה במסגרת פרויקט "זיכרון העולם" של ארגון אונסק"ו ומוסד בצלאל, שבחרו במערכת IDEA@Arc כתשתית להקמת ארכיון לאומי דיגטאלי אשר ישמש פלטפורמה שיתופית לתיעוד והנגשת אוספים בנושא מורשת חזותית. הארכיון יכלול אוספים ופריטים בתחומי האמנות, הארכיטקטורה והעיצוב של מדינת ישראל במאה השנים האחרונות שאינם מתועדים כיום באופן דיגיטלי ו/או שאינם זמינים כיום באינטרנט.

גב' מורן שרר, מתאמת מאגרי מידע דיגיטליים של ארכיון בצלאל מסרה "ארכיון בצלאל ייחודי וחדשני בארץ ובעולם כיוון שאינו מכיל אובייקטים פיזיים אלא דיגיטליים בלבד. עקב כך, דרושה גמישות מחשבתית וגמישות מירבית של מערכת לניהול המידע. בהגיענו לנקודת המפנה בהתפתחות הארכיון נבחנו חלופות שונות של תוכנות, במטרה למצוא תוכנה שתכלול בתוכה הן טיפול בייחודו של הארכיון ובמגוון הדימויים והקבצים שיתווספו בעתיד והן אפשרות לחשיפת החומרים באינטרנט לקהלי יעד מגוונים ובעלי דרישות שונות - החל מהקהל הרחב, דרך סטודנטים ומרצים וכלה בחוקרים בתחומי התרבות, האמנות, העיצוב והארכיטקטורה בישראל".
עוד הוסיפה שרר כי, "במערכת IDEA@Arc מצאנו את היכולות הדרושות לנו בתוכנה לניהול הארכיון: גמישות רבה בהגדרת צרכי הארכיון לצד תמיכה בסטנדרטים בינלאומיים. תכונות המאפשרות ניהול מושכל של מאגרי המידע הרב גוניים וממשק החיפוש באינטרנט אשר יאפשר חשיפה ידידותית למשתמשים המגוונים של המוסד.
כבר בשלבי העבודה הראשוניים מסייעת לנו המערכת לארגן את עבודתנו בצורה נבונה ולוגית יותר, תוך חיסכון ניכר בזמן".

ליאור עקרון, מנהלת מרקום ומכירות בחברת אידאה מסרה כי "חברת אידאה מערכות מידע מברכת על הבחירה של בצלאל במערכת IDEA@Arc למחשוב הארכיון הדיגיטאלי של המוסד. בעזרת הטכנולוגיה והניסיון של אידאה בתחום ניהול המידע במוסדות מורשת ותרבות, לצד החזון, המקצועיות והיצירתיות של מוסד בצלאל, אנו בטוחים כי שיתוף פעולה זה יניב פירות ויוביל למימוש הפרויקט הלאומי בנושא מורשת חזותית".

בכך מצטרף בצלאל לשורה ארוכה של ארכיונים, שבחרו למחשב באמצעות פתרון אידאה את מאגרי המידע בארגונם, כגון ארכיון יד ושם, בית לוחמי הגטאות, מכון ז'בוטינסקי, ארכיון יד יערי, ארכיון התיאטרון בית אריאלה, ארכיון יד טבנקין, ארכיוני מדרשת בן גוריון, ארכיון העיר ירושליים, מכון משואה ועוד.

על אידאה מערכות מידע
אידאה מערכות מידע, הינה חברת תוכנה בינלאומית, המובילה בתחום ניהול המידע במוסדות מורשת ותרבות ומאפשרת ניהול, שימור וחשיפה של כל נכסי המידע בארגונים אלה.
מערכת IDEA@ALM (Archive, Library, Museum) , מביאה לידי ביטוי את תפיסת ה ALM של אידאה לשילוב כל המידע ההיסטורי והתרבותי תחת מערכת אחת. באמצעות תשתית אינטגרטיבית ורב לשונית זו, מספקת אידאה פיתרון שלם המכסה את כל האספקטים לניהול מידע במוסדות מורשת ותרבות היסטורית - החל מקבלת המידע, דרך מיונו וניהולו ועד לחשיפתו לציבור הרחב.
אידאה פועלת בישראל, אירופה ובארה"ב.
לאתר אידאה - www.idea-alm.com

על בצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב
בצלאל - האקדמיה לאמנות ועיצוב, הוקמה ב-1906 על ידי האמן בוריס ש"ץ כ"בית מדרש למלאכות האומנות", וכיום הינה האקדמיה המובילה לאמנות ולעיצוב בישראל ובעלת מוניטין בינלאומי. האקדמיה מאופיינת במהירות תגובותיה לשינויים תרבותיים, ובדורות רבים של בוגרים הניצבים בחוד החנית של האמנים, המעצבים והארכיטקטים בישראל. בצלאל עומדת במרכז השיח התרבותי של העשייה האמנותית במדינת ישראל, וממלאת תפקיד מכריע בעיצוב זהותה התרבותית.
מדי שנה נוסף למאגר העשיר של האקדמיה תיעוד עדכני של מאות עבודות חדשות מכל המחלקות שבבצלאל: ארכיטקטורה, עיצוב תעשייתי, עיצוב קרמי וזכוכית, צורפות ואופנה, צילום, אמנות, אמנויות המסך, תקשורת חזותית וגם התארים המתקדמים באמנות, עיצוב תעשייתי ועיצוב אורבני.
בנוסף הארכיון מבצע שימור ודיגיטציה של אוספים היסטוריים תיעודיים של המחלקות ומסייע בדיגיטציה של אוספים בעלי ערך אמנותי שבבעלותם של אספנים.



אידאה מערכות מידע
IDEA@ALM - מערכת מתקדמת לניהול מידע המאפשרת שילוב בין ארכיון, ספריה, מוזיאון ומאגרי מידע מגוונים אחרים.
ניהול מאגרי המידע השונים מתבצע על בסיס נתונים משותף אחד, תוך שימוש בתהליכי עבודה ומינוחים אחידים. ע"י כך מתאפשרים שקיפות, נגישות וניהול מתקדם של כל המידע והידע באירגון.
מוצר משולב זה מציע ללקוחותינו דרך גמישה ודינאמית, לפתח ערך מוסף של שרות עבור עובדי האירגון ולקוחותיו.
http://www.idea-alm.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב