דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג לאתרי אינטרנט - אל תעשה זאת בעצמך! 

מאת    [ 13/10/2009 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2773 פעמים ]

לימדו אותי שכשמקבלים סוס במתנה - לא בודקים לו בשיניים. זה בדיוק מה שמוביל אותי לכתוב את המאמר הזה בהקשר של מדריכי "עשה זאת בעצמך" המפוזרים ברשת האינטרנט על כל צעד ושעל.

כשאתה נכנס לאתר אינטרנט ובו יש הבטחה להדריך אותך איך במו עצמך, תוך חסכון כספי ניכר, תוכל לייצר עבור עצמך: יחסי ציבור, קופירייטינג לאתר אינטרנט, יכולות של רב אמן בתחום של קידום אתרים בגוגל  או של איש שיווק המתמחה בשיווק באמצעות רשתות חברתיות - קיים סיכוי גבוה שתכנס לאתר האינטרנט הזה ותתחיל לנווט בו בין המאמרים והטיפים השונים. במילים אחרות - תבזבז זמן יקר על קריאת חומרים שחלקם לא מובנים לך ויחייבו אותך בקריאת חומרים נוספים רק כדי להבין את המושגים המקצועיים המדוברים. חוץ מבזבוז הזמן על קריאת החומרים - תבזבז זמן נוסף בנסיונות לייצר את מה שהם מנחים אותך. זה במקרה הטוב.

במקרה הרע, תתקל באתר אינטרנט שהוא סוג של מלכודת דבש. באתר הזה יגידו לך מה צריך לעשות כדי לשפר את מיקום האתר שלך בגוגל, את הביצועים שלו, את התנועה אליו, את סיכויי החזרה של הגולשים אליו, את הזמן שבו הם יישארו בתוך האתר - אבל הכלים כיצד לעשות זאת יישארו בגדר אמירות כלליות, או כלל לא יופיעו.

מדריכי "עשה זאת בעצמך" ברשת האינטרנט נועדו בדרך כלל למשוך גולשים כדי לייאש אותם בטונות של אינפורמציה שחלק ממנה הם לא מבינים, חלק ממנה דורש מומחיות רבה שאין להם, חלק ממנה יגזול מהם כל כך הרבה זמן שכבר לא יוותר להם זמן לנהל את העסק שלהם, וחלק ממנה נסתר מעיניהם. הכל כדי למשוך לקוחות.

גם במצב שהיינו יכולים לבצע בעצמנו כל דבר טוב יותר מאחרים, עדיין יהיה זה בגדר חוסר יעילות משווע אם רופאים יעסקו באינסטלציה, אינסטלטורים יעסקו בחשמל, וחשמלאים יעסקו בבניית אתרים באינטרנט. אני לא מבטלת את כישרונו של אף אדם. יש אנשים מוכשרים שיכולים אבסולוטית לעשות כל דבר טוב יותר מאחרים, אבל עדיין זה לא אומר שהם צריכים להתעסק בכל דבר.

ככל שאנשים יתעסקו יותר במה שהם יודעים הכי טוב לעשות - הם יהיו יעילים יותר, ישאירו לעצמם יותר זמן פנוי, יביאו את עצמם לידי ביטוי מקצועי, יתפתחו, יחושו סיפוק בעשייה ויוציאו מלאכה טובה מתחת ידם. הם גם יחוו פחות תיסכולים, פחות כשלונות ויקיאו פחות דם על ביצוע פעולות שאינן בתחום עיסוקם הטבעי.

ראיתי באינטרנט מדריכים ל"גירושין נכונים" ללא עורכי דין.

ראיתי באינטרנט קורסים ל - יחסי ציבור עצמיים.

ראיתי באינטרנט מדריכים שלמים לקידום אתרים באינטרנט.

ראיתי באינטרנט מדריכים לכתיבת ערכים בויקיפדיה.

כמעט לכל תחום בחיים יש את מדריך ה- "עשה זאת בעצמך" שלו. אז זהו. שאני ממליצה בחום שלא לעשות בעצמך את כל מה שאין בכוונתך להציע כשירות ללקוחותיך.

אם אין בכוונתך להפוך למקדם אתרים מקצועי - אל תבצע זאת בעצמך. אם אין בכוונתך לפתוח משרד יחסי ציבור - אל  תתעסק ביחסי ציבור לעצמך. אם אין בכוונתך לפתוח סתימות באמבטיות על בסיס קבוע - פשוט תזמין אינסטלטור. אם אין בכוונתך לעסוק בהנהלת חשבונות או להציע שירותי נקיון למשרדים שכנים - אל תנהל את החשבונות של עצמך ושכור לך מנקה.  אם אין בכוונתך להציע שירותי קופירייטינג לאתרי אינטרנט - אל תבצע קופירייטינג לאתר האינטרנט שלך.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב