דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמודדות עם ליקויי למידה אצל מבוגרים 

מאת    [ 13/10/2009 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 8155 פעמים ]

התמודדות עם ליקויי למידה אצל מבוגרים


רבים מהאנשים שאינם מכירים את תחום ליקויי הלמידה, נוטים לחשוב כי ליקויי למידה הוא קושי שעולה אצל תלמידים בגילאי בית הספר ונעלם לאחר התיכון לכל המאוחר.


מדובר בטעות נפוצה שמנסים לשנות בשנים האחרונות, על ידי העלאת המודעות לנושא ליקויי למידה ולכך שהם מלווים אדם לאורך כל חייו ולא נעלמים עם הגיל. כיום, מכיוון שיותר אנשים נזקקים לתארים אקדמיים ולימודים של השכלה גבוהה על מנת למצוא מקום עבודה ראוי, אנשים שסבלו מליקויי למידה כילדים, נאלצים להתמודד איתם שוב כאנשים בוגרים.


רק בשנים האחרונות גדלה ההבנה וההכרה כי גם מבוגרים סובלים מליקויי למידה ועדיין אין מספיק אנשי מקצוע המנוסים באבחון של ליקויי למידה אצל מבוגרים. מבחינה ממסדית ההכרה בזכויות ובהקלות המגיעות לבעלי ליקויי למידה, עדיין אינה מספיקה ומתמקדת בדרך כלל בילדים עד גיל תיכון. מבוגרים המתמודדים לראשונה עם ליקויי למידה, נאלצים להלחם לבד במוגבלות ובקושי ורק במידה ויש להם את האמצעים, הם יכולים להשיג עזרה פרטית שתעזור להם להתמודד.


ליקויי למידה אצל מבוגרים יכולים להשפיע בכמה תחומים החל מעבודה, לימודים, חיים ביום יום ועד תקשורת וחיים חברתיים. יחד עם זאת, אנשים רבים מתמודדים עם ליקויי למידה וחיים חיים נורמאליים ללא בעיות. לעולם לא מאוחר מדי לאבחן ליקויי למידה והסימנים המעידים על ליקויי למידה לא משתנים עם הגיל ולכן, מורים ומרצים באוניברסיטה יכולים לעזור באבחון של ליקויי למידה אצל סטודנטים, ללא קשר לגילם.


מבוגרים הסובלים מליקויי למידה יסבלו מאותו הקושי הספציפי ממנו סבלו כאשר היו ילדים, אך בדרך כלל בדרגות חומרה נמוכות יותר. למשל אם ילד סובל מקושי מסוים בחשבון ומתמטיקה, בגיל בית הספר זה עלול לבוא לידי ביטוי בבעיות בסיסיות בחישוב. כאדם בוגר הקושי בחישוב בסיסי יכול להיפתר, אך מרבית הסיכויים כי אותו אדם לא יגיע להישגים המצופים ממנו בתחום החשבון והמתמטיקה, בהתאם לרמת האינטליגנציה הכללית שלו.


כיום ישנם מוסדות להשכלה גבוהה ומקומות עבודה המכירים במגבלות של ליקויי למידה ומאפשרים את התנאים המתאימים והעזרה המתאימה לאנשים הסובלים מליקויי למידה. יחד עם זאת, העזרה הניתנת נוגעת בדרך כלל לצד המקצועי או האקדמי ופחות להיבטים הרגשיים והחברתיים המתלווים לליקויי למידה. ליקויי למידה יכולים להיות מלווים בקשיים חברתיים, בפעילות בתוך קבוצה, קשיים עם רגשות של מתח, לחץ ופחד, איתם אדם צריך להתמודד בכוחות עצמו.


מבוגרים רבים הסובלים מליקויי למידה המשפיעים על חייהם בעיקר בעבודה, לא אובחנו כילדים בבית הספר כבעלי ליקויי למידה, אלא פשוט נחשבו לתלמידים איטיים. אנשים רבים שליקוי הלמידה שלהם לא אובחן, התקשו לסיים את לימודיהם בבית הספר התיכון ורבים מהם לא המשיכו ללימודים מתקדמים. מבוגרים שממשיכים בחייהם ללא אבחון ועזרה מתאימה לליקויי הלמידה, בדרך כלל יתקשו לקבל קידום, יסבלו מהערכה נמוכה בעבודה ויסתפקו בעבודות בעלות שכר ותנאים נמוכים.


 

המאמר בחסות אתר ליקויי למידה באתר מידע רב לגבי לקויות למידה שונות וכן אתר מענה מידע שירות הפניה למטפלים, טיפול ליקויי למידה ופורטל אימון אישי - אימון ליקויי למידה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב