דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אברהם שטרן והנאציזם 

מאת    [ 13/10/2009 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 4665 פעמים ]

מקיים ארגון הלח"י ומנהיגו עד הירצחו, אברהם שטרן. אמר : דבר אחד ברור: דרך כשרה, שסופה כישלון, פסולה היא. דרך "פסולה", שסופה ניצחון, כשרה למהדרין.

אברהם שטרן הוא דמות מאוד נערצת ואהובה בכמה חוגים ומוסדות במדינת ישראל, ובכלל לאנשים מסוימים האיש הזה הוא כמו יאיר מנהג מרד מצדה. לכן, שם הכינוי שלו הוא - יאיר.

לאחר ההקדמה הפשוטה הזאת. האם אתם באמת יודעים מי היה אברהם שטרן - אותו אברהם שטרן שלימדו אותי את מורשתו בכזאת הערצה ובכבוד בבית הספר ?.

לא סתם, כתבתי בראשית דבריי את דבריי אברהם. אברהם היה אדם עיקבי, בעל עמוד שדרה חזק, ובעל דעה עצמית ואינדיבידואלית מאוד מרשימה. הוא נמנה עם מיעוט האנשים שעליהם אומרים: "נאה דורש ונאה מקיים". אכן, הוא עמד בדיבורו, עד שאפילו רצה לשתף פעולה עם היטלר והנאציזם, כדי לסלק את הבריטים מארץ ישראל, כדי להקים כאן מדינה יהודית לתפארת.

נשמע תמוה. ממש לא. לאחר פילוג האצ"ל והקמת ארגון חדש הלח"י, אברהם כתב והתווה את עיקרי הארגון. כמו למשל: שארץ ישראל צריכה להיכבש מידי הזרים, אדונות עברית על ארץ ישראל ופריסת גבולות המדינה היהודית שתקום בידי יהודים.

אלא כדי להראות את אותם עיקרים נעשים בשטח, הוא פנה ויצר מגעים עם השלטונות הנאצים בגרמניה, כי האמין שהם ירצו בשיתוף פעולה צבאי לכיבוש המזרח התיכון. כלומר: ארגון הלח"י יסייע לצבאות גרמניה הנאצית בקרבות אל עלמין נגד הצבא הבריטי, בתמורה שכאשר הצבא הגרמני הנאצי אכבוש את ארץ ישראל הוא ייתן ליהודים וליישוב להקים כאן את המדינה היהודית.

הנה מכתב שנשלח לשגריר הגרמני באנקרה: "קיימים אינטרסים משותפים לכינון סדר חדש באירופה בהתאם לתפיסה הגרמנית להגשמת השאיפות הלאומיות היהודיות...כינונה של מדינה יהודית על בסיס לאומי וטוטליטארי הקשורה בהסכם עם הרייך הגרמני תחזק את מעמדה של גרמניה כמעצמה במזרח הקרוב"

בסופו של דבר, אותו רצון מתועב ומגעיל ומזעזע של אברהם לא נשא פירות ונכשל, בגלל אי רצונו של היטלר. זאת היא המציאות והעובדות שנחשפתי עליהם לפני כמה ימים, ופשוט הזדעזעתי בכול עומקי נשמתי. ועל כן, משרד החינוך צריך לעשות צדק חברתי ולהוציא עוד היום את החומר הלימודי על אותו האיש ועל ארגונו הטרוריסט.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב